رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو، با انتقاد از واردات خودروهای بیکیفیت چینی، گفت: این خودروها گاه مشکلات اپیدمی و خاصی دارند و همین مشکل موجب شده یک قطعه خاص پرمصرف شود؛ مثلاً یک خودروی چینی مشکل رادیات دارد و قطعه مورد نظر نیز در بازار وجود ندارد. به گزارش مناقصهمزایده، علیرضا نیکآئین؛ رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو، […]
رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو، با انتقاد از واردات خودروهای بیکیفیت چینی، گفت: این خودروها گاه مشکلات اپیدمی و خاصی دارند و همین مشکل موجب شده یک قطعه خاص پرمصرف شود؛ مثلاً یک خودروی چینی مشکل رادیات دارد و قطعه مورد نظر نیز در بازار وجود ندارد. به گزارش مناقصهمزایده، علیرضا نیکآئین؛ رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو، درباره مشکلات بازار لوازمیدکی خودروهای چینی، گفت: این عیب و مشکل خودروها در بازار محسوس است و دفاعیههای بسیاری از سوی خودروسازان و مسئولان صورت گرفت و بنده آن را غیرمنطقی میدانم و میدانی هم این مسئله را اثبات خواهم کرد. نیکآئین؛ گفت: این خودروها گاه مشکلات اپیدمی و خاصی دارند و همین مشکل موجب شده یک قطعه خاص پر مصرف شود؛ مثلاً یک خودروی چینی مشکل رادیات دارد و قطعه مورد نظر نیز در بازار وجود ندارد. وی ادامه داد: شرکت واردکننده مقصر نیست چون این عیب یک باره محرز شده و همه خودروهای مورد نظر چنین مشکلی را دارند و تأمین قطعه از سوی سازنده در کشور نیز جوابگو نیست. نیکآئین؛ اضافه کرد: ما مشکل دانش فنی و ابزارآلات مخصوص و نبود قطعات یدکی داریم و اینهاست که بازار خودروهای چینی را با مشکل روبهرو کرده است؛ در حالی که تنوع واردات از یک کشور را داریم. وی افزود: تابلوهای تبلیغاتی داخل شهر سراسر خودروهایی است که وارد میشوند ولی نمایندگیها فقط در یک زمان مشخص مشکلات را پوشش میدهند و از آن به بعد خودرو وارد بازار تحت پوشش ما میشود. نیکآئین؛ با بیان اینکه قطعات مورد نظر به صورت موردی یا هوایی وارد میشود که قیمتی گزاف پیدا میکند، ابراز کرد که آمادگی برای آموزش تخصصی وجود دارد، افزود: این یک کار ملی است و همه باید کمک کنیم تا این مشکل حل شود؛ در حالی که منطقی نیست یک قطعه در برابر قطعه یک خودروی اروپایی با دو، سه برابر قیمت فروخته شود. در ادامه، سیداحمد حسینی؛ رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و تولیدکنندگان قطعات یدکی خودرو و ماشینآلات تهران، با بیان این که تصمیمات مدیریتی آثار حقوقی و اجتماعی دارد، گفت: زمانی که با یک کشور برای ورود خودرو قرارداد بسته میشود، جوانب برای آموزش نیروی متخصص و گارانتی و وارانتی و قطعات یدکی دیده نمیشود. صاحب یک کارخانه هم فقط به فکر سود خود است و معضلاتی را برای کشور ما پدید میآورد و امروز در چین خودروهای هیبریدی یا برقی کمتر از کشور ماست و خودروهای اینچنینی که وارد کشور ما میشود در چین با اقبال مورد استفاده قرار نگرفته است. وی با انتقاد از ممنوعیت واردات خودروهای اروپایی به بهانه حمایت از تولید داخل تأکید کرد که این اقدام موجب بالا رفتن کیفیت داخلی نشده و فقط قیمتها را دامن زده و از طرفی در واردات بدون حساب کتاب را به روی خودروی چینی باز کردهایم. حسینی؛ گفت: امروز عرضه کمتر از تقاضاست و لذا با افزایش قیمت روبهرو هستیم و بهراحتی قطعات خودروهای چینی یافت نمیشود؛ همه هزینهها نیز بر یک قطعه بار میشود که مصرفکننده قرار است نرخ آن را بپردازد و متأسفانه مسئولان نیز پاسخگو نبوده و دیواری کوتاهتر از اصناف پیدا نکردهایم.
دیدگاه بسته شده است.