برخورد شدید با فروشندگانِ شکلات‌های قاچاق

برخورد شدید با فروشندگانِ شکلات‌های قاچاق رییس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی‌فروش و کافه قنادی گفت: در صنف شیرینی فروشان فقط نیم درصد قاچاق داریم که بخش اعظمی از این قاچاق به شکلات‌های خارجی اختصاص دارد که از کشورهای بلژیک، اکراین و روسیه وارد کشور می‌شود. علی بهره‌مند در گفت‌و‌گو با پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران […]

برخورد شدید با فروشندگانِ شکلات‌های قاچاق

رییس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی‌فروش و کافه قنادی گفت: در صنف شیرینی فروشان فقط نیم درصد قاچاق داریم که بخش اعظمی از این قاچاق به شکلات‌های خارجی اختصاص دارد که از کشورهای بلژیک، اکراین و روسیه وارد کشور می‌شود.

علی بهره‌مند در گفت‌و‌گو با پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران ضمن تکذیب اخباری مبنی بر گرانی شیرینی در آستانه شب یلدا، اظهار کرد: برای شب یلدا هیچ‌گونه افزایش قیمتی نخواهیم داشت و همکاران ما با رعایت قیمت‌های مصوب اتحادیه، برای تأمین مایحتاج مردم در آستانه شب یلدا آمادگی کامل دارند.

وی افزود: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم شیرینی تر ۱۵ هزار تومان، قیمت هر کیلوگرم شیرینی گل‌محمدی ۱۲ هزار تومان و قیمت هر کیلوگرم شیرینی زبان ۱۲ هزار و ۵۰۰ است و ارزان‌‌ترین شیرینی مربوط به کیک یزدی است که هر کیلوگرم آن به قیمت ۹ هزار تومان عرضه می‌شود.

رییس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی‌فروش و کافه قنادی تصریح ‌کرد: با توجه به وفور مواد اولیه شیرینی در کشور در زمان حاضر با هیچ‌گونه کمبودی مواجه نیستیم.

وی همچنین از عرضه شیرینی در کف خیابان توسط دستفروشان انتقاد کرد و افزود: متأسفانه دستفروشی در برخی نقاط کشور به اپیدمی تبدیل شده و دستفروشان همزمان با مناسبت‌های مختلف در کشور، به فروش و عرضه ‌محصولات در کف خیابان‌‌ها اقدام می‌کنند؛ بر همین اساس و با توجه به فسادپذیری بالای شیرینی، به مردم توصیه می‌کنیم که از خرید شیرینی توسط دستفروشان خودداری کنند و شیرینی مورد نیاز خود را تنها از واحدهای دارای پروانه کسب خریداری کنند.

بهره‌مند درمورد عرضه شیرینی‌های کهنه در برخی واحدهای صنفی نیز اعلام‌ کرد: ‌این موضوع در مورد واحدهای دارای پروانه کسب صدق نمی‌کند و واحدهای پروانه‌دار با عرضه شیرینی‌های کهنه خودزنی نمی‌کنند.

وی ادامه ‌داد: واحدهای دارای پروانه کسب به اندازه کافی شیرینی پخت می‌کنند و به سبب حفظ اعتبار خود در محل به عرضه ‌شیرینی‌های تازه به مشتریان می‌پردازند.

رییس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروش و کافه قنادی درمورد اجرای طرح برخورد با کالای قاچاق در واحدهای صنفی تحت نظارت این اتحادیه ضمن اعلام این مطلب که در صنف ما قاچاق وجود ندارد، گفت: به تمام همکاران اعلام شده که از خرید اجناس خارجی فاقد اسناد معتبر خودداری کنند.

 

بهره‌مند درمورد عرضه شکلات‌های حاوی الکل نیز گفت: این شکلات‌‌ها به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود و واحدهای عرضه‌کننده این‌گونه شکلات‌‌ها قطعاً متخلف هستند و با آنها برخورد خواهد شد.