معاون آموزش و توسعه فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، استفاده از فناوریهای نوین مانند هوشمصنوعی، اینترنتاشیاء و یکپارچهسازی سیستمهای اطلاعاتی نهادهای مرتبط در ایمنی را عاملی مؤثر برای شناسایی نقاط حادثهخیز و رفع آنها، بهینهسازی مسیر و روانسازی جریان ترافیک، عنوان کرد. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از وزارت راهوشهرسازی، علیاکبر حدادیهرندی؛ […]
معاون آموزش و توسعه فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، استفاده از فناوریهای نوین مانند هوشمصنوعی، اینترنتاشیاء و یکپارچهسازی سیستمهای اطلاعاتی نهادهای مرتبط در ایمنی را عاملی مؤثر برای شناسایی نقاط حادثهخیز و رفع آنها، بهینهسازی مسیر و روانسازی جریان ترافیک، عنوان کرد. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از وزارت راهوشهرسازی، علیاکبر حدادیهرندی؛ گفت: با استفاده از فناوریهای نوین مانند هوشمصنوعی و اینترنتاشیا، و همچنین یکپارچهسازی سیستمهای اطلاعاتی نهادهای مرتبط در ایمنی میتوان علاوه بر شناسایی نقاط حادثهخیز و اقدام برای رفع آنها، به بهینهسازی مسیریابی، جریان ترافیک و مدیریت رانندگی کمک کرد. معاون آموزش و توسعه فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، با تشریح محورهای پیشنهادی همایش ایمنی راه، افزود: براساس برآوردها بیش از۵۰ درصد عوامل تصادفات ناشی از خطای انسانی عنوان شده است. برای شناسایی علل بروز و تحلیل این خطاها لازم است با استفاده از حجم دادههای عظیمی که از طریق سیستمهای حملونقل هوشمند و سیستمهای هوشمصنوعی مجهز به خودروهای جدید تولید و ذخیرهسازی میشوند، الگوهای رفتاری رانندگان و علائم ناپایداری، خطاهای مرتکب شده آنها را شناسایی کرد و با بهکارگیری علوم انسانی و جامعهشناسی نسبت به تحلیل و اتخاذ راهکارهای مناسب اقدام کرد. هرندی؛ در ادامه همچنین با اشاره به اجماع نظر بر فقر دانش در نظام فنی و اجرایی پروژههای اجرا، نگهداری و تعمیرات زیرساختهای راه و حملونقل، افزود: اقدامات مرکز در سالهای اخیر از طریق ارزیابی و صدور گواهینامه فنی، باعث افزایش کیفیت محصولات و فرآوردههای زیربنایی در احداث راه و ساختمان در کشور شده است. به گفته وی، درحوزه آموزش نیز مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی درصدد است در گام نخست با طرح چالشها، هماندیشی، استانداردسازی و تولید محتوای تخصصی و کاربردی، نسبت به پر کردن شکاف دانش فنی و تخصصی در حوزههای مرتبط اقدام کند و سپس با همکاری سازمانها و شرکتهای مشاور و پیمانکار به ارزیابی و سنجش صلاحیت حرفهای مشاغل بپردازد. هرندی؛ ادامه داد: رویکرد مرکز در برگزاری همایش ایمنی راه نیز درک بهتر چالشها و مسائل ایمنی و ارائه راهکارهای نوین و مؤثر از طریق محور قرار گرفتن آموزش و انتقال دانش و تجارب موفق در کارگاههای تخصصی برای عوامل طراحی، نظارت، اجرا، بهرهبرداری و تعمیر و نگهداری است. وی در پایان نقش جوامع محلی و مشارکت شهروندان در کنار آموزش و ارتقای مهارتهای رانندگی را از دیگر عوامل مؤثر در بهبود وضعیت ایمنی راه عنوان کرد.
مطالعه انقلابهای فناورانه نشان میدهد در عصر هوشمصنوعی بیش از آنکه اشخاص در خطر بیکاری باشند، کسبوکارها در خطر حذفند. اما این اثر را چطور میتوان توضیح داد؟ به گزارش فارس، عصر هوشمصنوعی، علاوه بر اختراعات مهیج، نگرانیهایی هم از بابت از دست دادن برخی مشاغل به وجود آورده است. برخی نگرانند که نکند ورود […]
رتبه ایران در فناوری شبکههای عصبی رتبه ششم جهانی، در فناوریهای هوشمصنوعی ۱۶، رایانش بصری و پردازش زبان طبیعی ۲۵، یادگیری ماشینی ۱۷، فناوری رباتیک ۲۷ و فناوری سیستمهای چندعاملی ۱۲ است. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، سیداحمد فاضلزاده؛ رئیس مؤسسه ISC گفت: هوشمصنوعی بهعنوان […]
وزارت بازرگانی آمریکا، با هدف جلوگیری از دسترسی کشورهای ایران، روسیه، چین و کرهشمالی به مدلهای پیشرفته هوشمصنوعی ساخت آمریکا به دنبال اعمال محدودیت بر صادرات مدلهای هوشمصنوعی اختصاصی یا با کد منبع بسته به این کشورهاست. به گزارش سیتنا، خبرگزاری رویترز در گزارشی اختصاصی به نقل از منابع خود از برنامهریزی وزارت بازرگانی ایالات […]
تدوین و تصویب سند هوشمصنوعی از یک سال گذشته با همکاری دستگاههای گوناگون آغاز شد، اکنون تدوین آن براساس آخرین اظهارات دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی، پایان یافته و در آینده نزدیک مصوب میشود. به گزارش ایسنا، هوشمصنوعی بهعنوان یکی از پرشتابترین فناوریهای در حال تکوین، پتانسیل ایجاد تحولهای انقلابی زیادی در جنبههای مختلف زندگی بشر […]
دیدگاه بسته شده است.