معاون آموزش و توسعه فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، استفاده از فناوریهای نوین مانند هوشمصنوعی، اینترنتاشیاء و یکپارچهسازی سیستمهای اطلاعاتی نهادهای مرتبط در ایمنی را عاملی مؤثر برای شناسایی نقاط حادثهخیز و رفع آنها، بهینهسازی مسیر و روانسازی جریان ترافیک، عنوان کرد. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از وزارت راهوشهرسازی، علیاکبر حدادیهرندی؛ […]
معاون آموزش و توسعه فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، استفاده از فناوریهای نوین مانند هوشمصنوعی، اینترنتاشیاء و یکپارچهسازی سیستمهای اطلاعاتی نهادهای مرتبط در ایمنی را عاملی مؤثر برای شناسایی نقاط حادثهخیز و رفع آنها، بهینهسازی مسیر و روانسازی جریان ترافیک، عنوان کرد. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از وزارت راهوشهرسازی، علیاکبر حدادیهرندی؛ گفت: با استفاده از فناوریهای نوین مانند هوشمصنوعی و اینترنتاشیا، و همچنین یکپارچهسازی سیستمهای اطلاعاتی نهادهای مرتبط در ایمنی میتوان علاوه بر شناسایی نقاط حادثهخیز و اقدام برای رفع آنها، به بهینهسازی مسیریابی، جریان ترافیک و مدیریت رانندگی کمک کرد. معاون آموزش و توسعه فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، با تشریح محورهای پیشنهادی همایش ایمنی راه، افزود: براساس برآوردها بیش از۵۰ درصد عوامل تصادفات ناشی از خطای انسانی عنوان شده است. برای شناسایی علل بروز و تحلیل این خطاها لازم است با استفاده از حجم دادههای عظیمی که از طریق سیستمهای حملونقل هوشمند و سیستمهای هوشمصنوعی مجهز به خودروهای جدید تولید و ذخیرهسازی میشوند، الگوهای رفتاری رانندگان و علائم ناپایداری، خطاهای مرتکب شده آنها را شناسایی کرد و با بهکارگیری علوم انسانی و جامعهشناسی نسبت به تحلیل و اتخاذ راهکارهای مناسب اقدام کرد. هرندی؛ در ادامه همچنین با اشاره به اجماع نظر بر فقر دانش در نظام فنی و اجرایی پروژههای اجرا، نگهداری و تعمیرات زیرساختهای راه و حملونقل، افزود: اقدامات مرکز در سالهای اخیر از طریق ارزیابی و صدور گواهینامه فنی، باعث افزایش کیفیت محصولات و فرآوردههای زیربنایی در احداث راه و ساختمان در کشور شده است. به گفته وی، درحوزه آموزش نیز مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی درصدد است در گام نخست با طرح چالشها، هماندیشی، استانداردسازی و تولید محتوای تخصصی و کاربردی، نسبت به پر کردن شکاف دانش فنی و تخصصی در حوزههای مرتبط اقدام کند و سپس با همکاری سازمانها و شرکتهای مشاور و پیمانکار به ارزیابی و سنجش صلاحیت حرفهای مشاغل بپردازد. هرندی؛ ادامه داد: رویکرد مرکز در برگزاری همایش ایمنی راه نیز درک بهتر چالشها و مسائل ایمنی و ارائه راهکارهای نوین و مؤثر از طریق محور قرار گرفتن آموزش و انتقال دانش و تجارب موفق در کارگاههای تخصصی برای عوامل طراحی، نظارت، اجرا، بهرهبرداری و تعمیر و نگهداری است. وی در پایان نقش جوامع محلی و مشارکت شهروندان در کنار آموزش و ارتقای مهارتهای رانندگی را از دیگر عوامل مؤثر در بهبود وضعیت ایمنی راه عنوان کرد.
با اقدامات و مذاکرات انجام شده از سوی سازمان با نمایندگان مجلس، سازمان نظام صنفی رایانهای بهعنوان نماینده و تنها تشکل بخشخصوصی، عضو شورایملی راهبری هوشمصنوعی شد. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از سازمان نظام صنفی رایانهای کشور، کمیسیونهای صنایع و معادن و آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در طرح قانون ملی هوشمصنوعی […]
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، گفت: ایران ۱۰ میلیون دلار در هوشمصنوعی سرمایهگذاری کرده و عربستان ۲۵ میلیارد دلار؛ چگونه میخواهیم در این شرایط رقابت کنیم. به گزارش مهر، شاهین آخوندزاده؛ در بیستوپنجمین جشنواره پژوهشی ابوریحان بیرونی که در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، گفت: بدون رودربایستی، وضع پژوهش ما در کشور […]
سازمان ملی هوشمصنوعی که در دولت قبل افتتاح شد در دولت جدید با پیچیدگیهایی در اصل ماهیت آن مواجه شده و باید دید تا سه ماه آینده که اساسنامه آن به تصویب میرسد، کارکرد اصلیاش چه خواهد بود. به گزارش مهر، ماجرا درباره یک سازمان حساس و استراتژیک است؛ سازمانی با عنوان «سازمان ملی هوشمصنوعی» […]
ظهور ابزارهای هوشمصنوعی مولد این امکان را فراهم کرده است تا افراد تقریباً بدون تلاش چندانی بتوانند بررسیهای جدید و دقیقی را در فضای آنلاین تولید و منتشر کنند. این مسئله دردسرهایی را برای فروشندگان، ارائهدهندگان خدمات و مشتریان ایجاد کرده است. به گزارش پیوست، در جهان امروز که پلتفرمهای آنلاین بخش مهمی از حجم […]
دیدگاه بسته شده است.