معاون آموزش و توسعه فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، استفاده از فناوریهای نوین مانند هوشمصنوعی، اینترنتاشیاء و یکپارچهسازی سیستمهای اطلاعاتی نهادهای مرتبط در ایمنی را عاملی مؤثر برای شناسایی نقاط حادثهخیز و رفع آنها، بهینهسازی مسیر و روانسازی جریان ترافیک، عنوان کرد. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از وزارت راهوشهرسازی، علیاکبر حدادیهرندی؛ […]
معاون آموزش و توسعه فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، استفاده از فناوریهای نوین مانند هوشمصنوعی، اینترنتاشیاء و یکپارچهسازی سیستمهای اطلاعاتی نهادهای مرتبط در ایمنی را عاملی مؤثر برای شناسایی نقاط حادثهخیز و رفع آنها، بهینهسازی مسیر و روانسازی جریان ترافیک، عنوان کرد. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از وزارت راهوشهرسازی، علیاکبر حدادیهرندی؛ گفت: با استفاده از فناوریهای نوین مانند هوشمصنوعی و اینترنتاشیا، و همچنین یکپارچهسازی سیستمهای اطلاعاتی نهادهای مرتبط در ایمنی میتوان علاوه بر شناسایی نقاط حادثهخیز و اقدام برای رفع آنها، به بهینهسازی مسیریابی، جریان ترافیک و مدیریت رانندگی کمک کرد. معاون آموزش و توسعه فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، با تشریح محورهای پیشنهادی همایش ایمنی راه، افزود: براساس برآوردها بیش از۵۰ درصد عوامل تصادفات ناشی از خطای انسانی عنوان شده است. برای شناسایی علل بروز و تحلیل این خطاها لازم است با استفاده از حجم دادههای عظیمی که از طریق سیستمهای حملونقل هوشمند و سیستمهای هوشمصنوعی مجهز به خودروهای جدید تولید و ذخیرهسازی میشوند، الگوهای رفتاری رانندگان و علائم ناپایداری، خطاهای مرتکب شده آنها را شناسایی کرد و با بهکارگیری علوم انسانی و جامعهشناسی نسبت به تحلیل و اتخاذ راهکارهای مناسب اقدام کرد. هرندی؛ در ادامه همچنین با اشاره به اجماع نظر بر فقر دانش در نظام فنی و اجرایی پروژههای اجرا، نگهداری و تعمیرات زیرساختهای راه و حملونقل، افزود: اقدامات مرکز در سالهای اخیر از طریق ارزیابی و صدور گواهینامه فنی، باعث افزایش کیفیت محصولات و فرآوردههای زیربنایی در احداث راه و ساختمان در کشور شده است. به گفته وی، درحوزه آموزش نیز مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی درصدد است در گام نخست با طرح چالشها، هماندیشی، استانداردسازی و تولید محتوای تخصصی و کاربردی، نسبت به پر کردن شکاف دانش فنی و تخصصی در حوزههای مرتبط اقدام کند و سپس با همکاری سازمانها و شرکتهای مشاور و پیمانکار به ارزیابی و سنجش صلاحیت حرفهای مشاغل بپردازد. هرندی؛ ادامه داد: رویکرد مرکز در برگزاری همایش ایمنی راه نیز درک بهتر چالشها و مسائل ایمنی و ارائه راهکارهای نوین و مؤثر از طریق محور قرار گرفتن آموزش و انتقال دانش و تجارب موفق در کارگاههای تخصصی برای عوامل طراحی، نظارت، اجرا، بهرهبرداری و تعمیر و نگهداری است. وی در پایان نقش جوامع محلی و مشارکت شهروندان در کنار آموزش و ارتقای مهارتهای رانندگی را از دیگر عوامل مؤثر در بهبود وضعیت ایمنی راه عنوان کرد.
در حالیکه هوشمصنوعی این روزها در دولت و مجلس محل بحث و تصویب قوانین است، حالا مجمع تشخیص مصلحت نظام هم به این موضوع ورود کرده است. به گزارش فارس، موضوع هوشمصنوعی در روزهای اخیر یکی از بحثهای داغ حوزه فناوری است و موارد مربوط به این حوزه در روزهای اخیر مصوبهای در هیئت دولت […]
میگفت یک دهه تلاش کرده تا به ساختن هوش فوقالعادهای کمک کند که سرطان را درمان کند و حالا یک روز با صدها پیام این چنینی بیدار میشود که «نگاه کن، من تو را به سبک جیبلی تبدیل کردم، هاها»؛ این شکوۀ طنزآمیز سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI، پس از ترند شدن ابزار جدید تولید تصویر […]
هوشمصنوعی میتواند تا ۴۰ درصد مشاغل جهان را دگرگون کند و شکاف فناوری بین کشورها را عمیقتر سازد. به گزارش فارس به نقل از ماکروسافت نیوز، آژانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد در گزارشی جدید اعلام کرده که هوشمصنوعی ممکن است بر ۴۰ درصد مشاغل در سراسر جهان تأثیر بگذارد. این تأثیر میتواند باعث […]
معاون پژوهشی وزیر علوم، از ابلاغ شیوهنامه استفاده از هوشمصنوعی در اوایل سال ۱۴۰۴ خبر داد و گفت: این شیوهنامه به نشریات علمی ابلاغ خواهد شد. پیمان صالحی؛ در گفتگو با ایرنا، در مورد ورود هوشمصنوعی به عرصه تحقیق و پژوهش، گفت: بهطور کل ورود هوشمصنوعی قطعاً اثرات خیلی مهمی در زندگی همه افراد داشته […]
دیدگاه بسته شده است.