معاون آموزش و توسعه فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، استفاده از فناوریهای نوین مانند هوشمصنوعی، اینترنتاشیاء و یکپارچهسازی سیستمهای اطلاعاتی نهادهای مرتبط در ایمنی را عاملی مؤثر برای شناسایی نقاط حادثهخیز و رفع آنها، بهینهسازی مسیر و روانسازی جریان ترافیک، عنوان کرد. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از وزارت راهوشهرسازی، علیاکبر حدادیهرندی؛ […]
معاون آموزش و توسعه فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، استفاده از فناوریهای نوین مانند هوشمصنوعی، اینترنتاشیاء و یکپارچهسازی سیستمهای اطلاعاتی نهادهای مرتبط در ایمنی را عاملی مؤثر برای شناسایی نقاط حادثهخیز و رفع آنها، بهینهسازی مسیر و روانسازی جریان ترافیک، عنوان کرد. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از وزارت راهوشهرسازی، علیاکبر حدادیهرندی؛ گفت: با استفاده از فناوریهای نوین مانند هوشمصنوعی و اینترنتاشیا، و همچنین یکپارچهسازی سیستمهای اطلاعاتی نهادهای مرتبط در ایمنی میتوان علاوه بر شناسایی نقاط حادثهخیز و اقدام برای رفع آنها، به بهینهسازی مسیریابی، جریان ترافیک و مدیریت رانندگی کمک کرد. معاون آموزش و توسعه فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، با تشریح محورهای پیشنهادی همایش ایمنی راه، افزود: براساس برآوردها بیش از۵۰ درصد عوامل تصادفات ناشی از خطای انسانی عنوان شده است. برای شناسایی علل بروز و تحلیل این خطاها لازم است با استفاده از حجم دادههای عظیمی که از طریق سیستمهای حملونقل هوشمند و سیستمهای هوشمصنوعی مجهز به خودروهای جدید تولید و ذخیرهسازی میشوند، الگوهای رفتاری رانندگان و علائم ناپایداری، خطاهای مرتکب شده آنها را شناسایی کرد و با بهکارگیری علوم انسانی و جامعهشناسی نسبت به تحلیل و اتخاذ راهکارهای مناسب اقدام کرد. هرندی؛ در ادامه همچنین با اشاره به اجماع نظر بر فقر دانش در نظام فنی و اجرایی پروژههای اجرا، نگهداری و تعمیرات زیرساختهای راه و حملونقل، افزود: اقدامات مرکز در سالهای اخیر از طریق ارزیابی و صدور گواهینامه فنی، باعث افزایش کیفیت محصولات و فرآوردههای زیربنایی در احداث راه و ساختمان در کشور شده است. به گفته وی، درحوزه آموزش نیز مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی درصدد است در گام نخست با طرح چالشها، هماندیشی، استانداردسازی و تولید محتوای تخصصی و کاربردی، نسبت به پر کردن شکاف دانش فنی و تخصصی در حوزههای مرتبط اقدام کند و سپس با همکاری سازمانها و شرکتهای مشاور و پیمانکار به ارزیابی و سنجش صلاحیت حرفهای مشاغل بپردازد. هرندی؛ ادامه داد: رویکرد مرکز در برگزاری همایش ایمنی راه نیز درک بهتر چالشها و مسائل ایمنی و ارائه راهکارهای نوین و مؤثر از طریق محور قرار گرفتن آموزش و انتقال دانش و تجارب موفق در کارگاههای تخصصی برای عوامل طراحی، نظارت، اجرا، بهرهبرداری و تعمیر و نگهداری است. وی در پایان نقش جوامع محلی و مشارکت شهروندان در کنار آموزش و ارتقای مهارتهای رانندگی را از دیگر عوامل مؤثر در بهبود وضعیت ایمنی راه عنوان کرد.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران، گفت: با توجه به حجم عظیم انتقال فرآورده و امکان بروز اختلال و خطا، همچنین لزوم پایش و رصد مستمر شاخصهای توزیع فرآورده در بیش از ۳۷ منطقه و ۲۳۵ ناحیه عملیاتی، استفاده از سامانههای هوشمصنوعی باید در ساختار این شرکت قرار گیرد. به گزارش مناقصهمزایده به نقل […]
یک مطالعه جدید این پرسش را مطرح میکند که آیا مدلهای زبانی بزرگ هوشمصنوعی، واقعاً مدلهای منسجمی از جهان میسازند؟ به گزارش فارس به نقل از نوروساینسنیوز، یک مطالعه جدید این پرسش را مطرح میکند که آیا مدلهای زبانی بزرگ هوشمصنوعی (LLM)، علیرغم خروجیهای دقیق آنها در وظایف پیچیدهای مانند ارائه مسیریابی یا انجام بازیها، […]
عضو هیئتعلمی ایرانداک، با پرداختن به جوانب اخلاقی به این سؤال پاسخ داد که آیا میتوان مسئولیت نویسندگی یک مقاله را برعهده هوشمصنوعی گذاشت یا خیر؟ به گزارش مهر، رحمان شریفزاده؛ در کرسی ترویجی «اخلاق و سیاست هوشمصنوعی» از سری پیشنشستهای هشتمین دوره جایزه ملی فناوری اطلاعات که در ایرانداک برگزار شد، در مورد اینکه […]
فعالان حوزه هوشمصنوعی باور دارند نبودن سرمایهگذار پایهای و مهاجرت نیروی کار متخصص از اصلیترین چالشهای استارتآپهای هوشمصنوعی در ایران هستند. به گزارش پیوست، دومین گردهمایی استارتآپی پاندورا با هدف اجرای پروژههای عملیاتی هوشمصنوعی و تمرکز بر کسبوکارهای این حوزه برگزار شد. نوید شهدی، مدیرعامل شرکت Vector، درباره چالش کسبوکارهای حوزه هوشمصنوعی در ایران، گفت: […]
دیدگاه بسته شده است.