رئیس هیئتعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران خبر داد، در راستای واگذاری خودروساران به بخشخصوصی، سرمایهگذاران درخواستهایی ارائه کردهاند، برخی از آنها جزء خودروسازان بخشخصوصی هستند و ما در حال بررسی درخواستها هستیم. به گزارش مناقصهمزایده، بابک احمدی؛ گفت: برای واگذاری خودروسازان به بخشخصوصی باید صلاحیت و اهلیت افراد به دقت بررسی شود و […]
رئیس هیئتعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران خبر داد، در راستای واگذاری خودروساران به بخشخصوصی، سرمایهگذاران درخواستهایی ارائه کردهاند، برخی از آنها جزء خودروسازان بخشخصوصی هستند و ما در حال بررسی درخواستها هستیم. به گزارش مناقصهمزایده، بابک احمدی؛ گفت: برای واگذاری خودروسازان به بخشخصوصی باید صلاحیت و اهلیت افراد به دقت بررسی شود و بعد از واگذاری هم نیاز به نظارت و کنترل داریم تا سرمایهگذار به تعهداتش عمل کند. وی افزود: صنعت خودروسازی یکی از ثروتهای کشور است، شاید مردم رضایت کافی از کیفیت محصولات نداشته باشند، اما در کشورهای منطقه ما این صنعت وجود ندارد و حتی در ترکیه هم قطعات خودرو تولید میکنند، اما هنوز به تولید انبوه خودرو نرسیدهاند. احمدی؛ ادامه داد: در راستای اجرای دستور هشت مادهای رئیسجمهور، فرآیند خصوصیسازی خودروسازان در حال انجام است. سرمایهگذاران درخواستهایی ارائه کردهاند، برخی از آنها جزء خودروسازان بخشخصوصی هستند و ما در حال بررسی درخواستها هستیم. احمدی؛ گفت: در این واگذاریها باید موضوع اشتغال پایدار و عدم توقف جریان تولید و توسعه محصول مدنظر قرار گیرد. وی با اشاره به نقشهراه صنعت خودروسازی، افزود: تمرکز تولید خودروسازان، خودروهای برقی خواهد بود و همه بخشهای وزارت صمت نیز برای تولید خودروهای برقی هدفگذاری و همکاری دارند، در حوزه زیرساختهای خودروهای برقی، نظیر سیستمهای کنترلی و توسعه باتری هماکنون چند سرمایهگذار وارد عرصه شدهاند و کار را آغاز کردهایم.
یک کارشناس صنعت خودرو، با تأکید بر تعیینتکلیف وضعیت سهام خودروسازان کشور، گفت: به دلیل پیچیدگی حقوقی و بدهبستانهایی که باید تعیینتکلیف شود، واگذاری سهامها به راحتی ممکن نیست و این گره به دست ایرانخودرو و سایپا هم باز نمیشود، بلکه در این امر حقوقدانها، سیاستگذاران و کارشناسان بورسی باید وارد عمل شوند، به زبان […]
بررسی عملکرد مالی و شرایط بنیادی شرکتهای ایرانخودرو و سایپا نشان میدهد این دو شرکت به جای تولید خودرو، در حال تولید زیان برای سهامداران خود هستند. ایران و کرهجنوبی به صورت همزمان خودروسازی خود را آغاز کردند، اما دستاورد ۵۰ سال خودروسازی دو کشور متفاوت بوده است. به گزارش فارس، ایرانخودرو در انتهای آذر […]
دیدگاه بسته شده است.