عضو هیئتمدیره خانه صنعت،معدنوتجارت ایران، با اشاره به روش جدید عرضه خودرو در سامانه یکپارچه فروش و لغو محدودیتهای چون ایجاد حساب وکالتی، اظهار داشت: در این روش نیز فروش اینترنتی با شرایطی مشابه قرعهکشی پابرجاست و متأسفانه تغییری در سیاست کلی فروش خودرو ایجاد نشده است. به گزارش خبرخودرو، آرمان خالقی؛ درخصوص روش جدید […]
عضو هیئتمدیره خانه صنعت،معدنوتجارت ایران، با اشاره به روش جدید عرضه خودرو در سامانه یکپارچه فروش و لغو محدودیتهای چون ایجاد حساب وکالتی، اظهار داشت: در این روش نیز فروش اینترنتی با شرایطی مشابه قرعهکشی پابرجاست و متأسفانه تغییری در سیاست کلی فروش خودرو ایجاد نشده است. به گزارش خبرخودرو، آرمان خالقی؛ درخصوص روش جدید عرضه خودرو در سامانه یکپارچه فروش و حذف محدودیتهایی چون ایجاد حساب وکالتی برای خرید خودرو، عنوان کرد: روش قبلی فروش خودرو از طریق سامانه یکپارچه و ایجاد محدودیتهایی چون بلوکه شدن پول خریداران در حساب خودروساز و یا دولت تا زمان تحویل خودرو منطق اقتصادی نداشت چراکه وجود شروطی از این قبیل زمانی کارساز است که خودروساز با نبود تولید سفارشی و یا کاهش تقاضا برای محصولات خود مواجه است و در صورت انصراف مشتری، امکان جایگزینی با مشتریان دیگر وجود ندارد اما در شرایط فعلی که همچنان با صف خرید خودرو در سامانه فروش خودرو مواجه هستیم، مسدود کردن پول خریداران در حساب خودرساز و یا وزارت صمت خلاف عرف بوده و به نوعی حبس سرمایه مشتری تلقی میشود. وی افزود: حال اگر نگاه کلی به روش جدید فروش داشته باشیم، مشاهده میکنیم که روش فروش اینترنتی با شرایطی مشابه قرعهکشی پابرجاست و در واقع تغییری در سیاست کلی فروش خودرو ایجاد نشده است. عضو هیئتمدیره خانه صنعت،معدنوتجارت ایران، اظهار داشت: خبردرمانی سیاستگذار در باب واردات خودروهای نو و دستدوم و انتظار مشتریان برای واردات خودروهای خارجی به کشور موجب دست نگه داشتن خریداران برای خرید خودرو و در مقابل شتابزدگی فروشندگان برای فروش خودرو در بازار شده است. بنابراین بخشی از تقاضا در بازار خودرو نیز به این شکل کاهش پیدا کرده و موجب رکود در بازار خودرو شده است و این روند تا زمان تعیینتکلیف واردات خودرو و تأمین نیاز بازار از طریق واردات تداوم خواهد داشت. خالقی؛ در پایان خاطرنشان کرد: تا زمانی که با کاهش عرضه و افزایش تقاضا در بازار خودرو مواجه هستیم و اثر واردات خودروهای نو و دستدوم در بازار محسوس نیست و تنها سعی داریم با وعده و وعید بازار را التیام بخشیم، مشکلات بازار خودرو به صورت بنیادین رفع نخواهد شد.
گروه خودرو- با توجه به اینکه خودروسازان گلایه از دستوری بودن قیمت خودرو دارند و همین امر نیز سبب آن شده که خودروسازان با زیان، خودرو تولید کنند و به طبع آن از میزان کیفیت محصولات تولیدی به بهانه کمتر شدن بهای تمامشده بکاهند، اما پرسش اصلی اینجاست که تا چه زمانی این نحوه اداره […]
در شرایطی که از یک طرف شاهد انباشت تقاضا برای خرید خودرو از سالهای قبل هستیم، اختلاف قیمت فاحشی میان قیمت خودرو کارخانهای و بازار آزاد وجود دارد و مردم را به شرکت در قرعهکشیهای خودرو ترغیب میکند و از طرف دیگر محدودیت عرضه خودرو وجود دارد، این سؤال مطرح میشود که عرضه و فروش […]
نماینده مردم بجنورد در مجلس، گفت: فروش خودرو در سامانه یکپارچه از ایرادات متعددی برخوردار است از جمله مشخص نبودن قیمت و زمان تحویل خودرو در هنگام ثبتنام که این موضوع باید حل شود. به گزارش مهر، سیدمحمد پاکمهر؛ اظهار داشت: شیوه فعلی فروش خودرو روش درستی نیست و اصلاح آن باید مورد توجه دولت […]
مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو درخصوص فروش دوره سوم طرح یکپارچه خودرو توضیحاتی ارائه داد. به گزارش مناقصهمزایده، تقدسی؛ مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو، درخصوص فروش دوره سوم یکپارچه خودرو، گفت: طرح فروش یکپارچه خودرو ختم به این دو مرحله نخواهد شد، اما اینکه فرآیند مرحله سوم دقیقاً چه زمانی باشد، هنوز مشخص نیست و […]
دیدگاه بسته شده است.