در دیدار وزیر نفت و رئیس دیوان محاسبات کشور عنوان شد

انتقال بخش اعظمی از حساب‌های ریالی وزارت نفت به خزانه کشور  

وزیر نفت، با بیان اینکه دیوان محاسبات کمک مطلوبی به صنعت نفت داشته که آثار آن را نیز مشاهده می‌کنیم، گفت: همکاری بسیار مطلوبی بین وزارت نفت و دیوان محاسبات برقرار است. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از وزارت نفت، جواد اوجی؛ در حاشیه حضور سیداحمدرضا دستغیب؛ رئیس دیوان محاسبات کشور در وزارت نفت، اظهار […]

وزیر نفت، با بیان اینکه دیوان محاسبات کمک مطلوبی به صنعت نفت داشته که آثار آن را نیز مشاهده می‌کنیم، گفت: همکاری بسیار مطلوبی بین وزارت نفت و دیوان محاسبات برقرار است. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از وزارت نفت، جواد اوجی؛ در حاشیه حضور سیداحمدرضا دستغیب؛ رئیس دیوان محاسبات کشور در وزارت نفت، اظهار کرد: امروز نشست مطلوبی با رئیس دیوان محاسبات کشور داشتیم، در این دو سال و نیمی که از زمان آغاز به‌کار دولت سیزدهم می‌گذرد چند نشست با رئیس دیوان محاسبات داشته‌ایم که البته همکاری سازنده‌ای بین وزارت نفت و این نهاد برقرار است. وی افزود: رئیس دیوان محاسبات در ابتدای مسئولیت خود برخی تکالیف و انتظارهایی از وزارت نفت داشت که خوشبختانه تا امروز به بسیاری از این تکالیف عمل شده است. اوجی؛ به بحث انتقال حساب‌های مربوط به این وزارتخانه به حساب خزانه نیز اشاره و اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های دیوان محاسبات این موضوع بود که خوشبختانه تا امروز بخش بسیاری از حساب‌‌ها منتقل شده و برخی دیگر که باقی مانده به‌دلیل اشکالات قانونی است که با کمک و همکاری دیوان محاسبات در نخستین فرصت برطرف و آن‌ها نیز به حساب خزانه منتقل می‌شوند. وی گفت: همچنین گزارشی از عملکرد دو ساله وزارت نفت در مورد افزایش تولید نفت، گاز، فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی به رئیس دیوان محاسبات ارائه شد، البته هم‌اکنون در فصل بودجه هستیم و امیدواریم برخی چالش‌‌ها و مشکلات صنعت نفت در این بودجه مدنظر قرار گیرد. از دیوان محاسبات و رئیس آن نیز تشکر می‌کنم، این دیوان کمک خوبی به صنعت نفت داشته که آثار آن را نیز مشاهده می‌کنیم.

۹۵ درصد حساب‌های ریالی مجموعه نفت به خزانه منتقل شده است

همچنین در ادامه، سیداحمدرضا دستغیب؛ رئیس دیوان محاسبات کشور، با بیان اینکه وزارت نفت در توسعه زیرساخت‌های صنعت نفت موفقیت‌های خوبی داشته است، گفت: این موضوع به پایداری منابع بودجه کمک می‌کند. دستغیب؛ با بیان اینکه صنعت نفت، صنعتی مهم و تلاش بر این است که در گام دوم در حوزه مالی شاهد شفافیت بیشتری در این بخش باشیم، اظهار کرد: در حساب واحد خزانه کار خوبی از سوی وزارت نفت انجام شده که قابل قبول است، هم‌اکنون ۹۵ درصد حساب‌های ریالی مجموعه نفت به خزانه منتقل شده که با رفع برخی مشکلات این عدد به ۱۰۰درصد می‌رسد. رئیس دیوان محاسبات کشور، گفت: تعداد باقیمانده حساب‌های منتقل نشده به خزانه عدد قابل‌توجهی نیست و تعداد کمی باقی مانده که این مهم نشان می‌دهد وضع وزارت نفت نسبت به دیگر وزارتخانه‌ها قابل‌قبول است.