زیرساخت‌های لازم برای توسعه وسایل نقلیه هیبریدی فراهم نیست

    مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان تهران گفت: کاستی‌هایی در توسعه خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های برقی و هیبریدی در بخش‌های زیرساختی وجود دارد. به گزارش مهر، محمدهادی حیدرزاده در تشریح الزامات مورد نیاز برای توسعه و گسترش هر چه بیش‌تر موتورسیکلت‌ها و خودروهای هیبریدی و برقی در این استان برای مقابله و مهار آلودگی هوا، […]

 

 

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان تهران گفت: کاستی‌هایی در توسعه خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های برقی و هیبریدی در بخش‌های زیرساختی وجود دارد.

به گزارش مهر، محمدهادی حیدرزاده در تشریح الزامات مورد نیاز برای توسعه و گسترش هر چه بیش‌تر موتورسیکلت‌ها و خودروهای هیبریدی و برقی در این استان برای مقابله و مهار آلودگی هوا، اظهار داشت: باید شرایط بهره‌مندی از چنین خودرو‌ها و موتورسیکلت‌هایی تسهیل شود که کاهش تعرفه واردات و به صفر رساندن عوارض در این عرصه از نمونه‌های آن به شمار می‌رود.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان تهران افزود: در صورت تحقق این امر، تشویق و ترغیب هر چه بیش‌تری برای استفاده و توسعه خودروهای برقی و هیبریدی ایجاد و فراهم می‌شود که بسیار سازنده و مفید فایده خواهد بود.

مدیرکل محیط‌زیست استان تهران عنوان کرد: در حال حاضر اختلاف قیمت معناداری میان خودرو‌ها و موتور سیکلت‌های موجود در کشور با وسایل نقلیه‌ای که مجهز به سیستم مذکور هستند، وجود دارد و به همین دلیل استقبال عمومی چندان مطلوبی از چنین وسایل نقلیه‌ای را شاهد نیستیم.

حیدرزاده گفت: در کنار این امر، فقدان زیرساخت‌ها و امکانات لازم برای بهره‌گیری از این خودرو‌ها و موتور سیکلت‌ها، مزید بر علت شده تا تمایل چندانی به استفاده از آن ایجاد نشود.

وی در تشریح کمبود‌ها و کاستی‌های زیرساختی مورد اشاره عنوان کرد: تعبیه و استقرار ایستگاه‌های شارژ باطری برای تأمین نیرو و انرژی مورد نیاز این خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها، یکی از ضعف‌های زیرساختی موجود به شمار می‌رود.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان تهران افزود: از سوی دیگر توان و قدرت موتورهای چنین وسایل نقلیه‌ای در پیمایش شیب‌های تند و سربالایی کافی نیست، لذا در نظر داریم با لحاظ کردن باطری‌هایی با قابلیت شارژ مجدد و تأمین قدرت لازم برای پیمایش مسیرهای شیب دار در معابر سربالایی تهران، این ضعف‌ها و نقصان را برطرف کنیم.

 

وی یادآور شد: نباید از نظر دور داشت که حمایت‌های دولت نیز در بسترسازی، تقویت، ترغیب و تشویق به استفاده از چنین تجهیزاتی بسیار مؤثر و مفید فایده خواهد بود.