موج تحسین پورسیدآقایی در شبکههای اجتماعی و درخواست ابقای او در پی اعلام استعفای مدیرعامل شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران در برنامه زنده تلویزیونی، موجی از واکنشها در شبکههای اجتماعی نسبت به این اتفاق به وجود آمد. به دلیل دامنه نفوذ این حادثه و تبدیل شدن بازگشت این مدیر به مطالبه عمومی در فضای مجازی، […]
موج تحسین پورسیدآقایی در شبکههای اجتماعی و درخواست ابقای او
در پی اعلام استعفای مدیرعامل شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران در برنامه زنده تلویزیونی، موجی از واکنشها در شبکههای اجتماعی نسبت به این اتفاق به وجود آمد. به دلیل دامنه نفوذ این حادثه و تبدیل شدن بازگشت این مدیر به مطالبه عمومی در فضای مجازی، خبر استعفای پورسیدآقایی با نظرات موافق و مخالف بسیاری در فضای مجازی روبرو شد.
به گزارش تیننیوز، در ادامه نمونههایی از این نظرات را درباره استعفای محسن پورسیدآقایی خواهید خواند: «مدیرعامل راهآهن استعفا کرده. استعفا نشونه مسؤولیت پذیریه. تو مباحث توسعه، در کشورهاى توسعهیافته استعفا بیشتر اتفاق میفته.»، «با استعفای پورسیدآقایی هموطنان من زنده نمیشن، ولی حس میکنم بهشون احترام گذاشته شده. از ایشون ممنونم و عزتشون رو خواستارم.»، «این همه دوره احمدینژاد هواپیما سقوط کرد و هموطنامون مردن، یه نفر عذرخواهی یا استعفا نکرد. شجاعت پورسیدآقایی رو دوست داشتم»، «استعفای مدیرعامل راهآهن در پی فاجعه برآمده از خطای انسانی، مقایسه شود با فجایع حاصل از فساد سیستماتیک شهردار همیشه طلبکار تهران»، «باید تشکر کرد از محسن پورسیدآقایی، مدیر راهآهن ایران که بهخاطر تصادف قطارها عذرخواهی و از سمتش استعفا کرد!».
در ادامه واکنشهای توئیتری به استعفای مدیرعامل راهآهن آمده است؛ «اقدام آقای سیدآقایی رییس راهآهن در پذیرفتن مسؤولیت و استعفا اگه بیسابقه نباشه کمسابقه و شایسته تقدیره»، «مدیرعامل راهآهن با عذرخواهی از مردم از سمت خود استعفا داد، او تنها معاون وزیر راه است که با دکترای حملونقل ریلی، سمت و تخصصش مرتبط است/بود»، «آقای قالیباف تورو خدا از آقای پورسیدآقایی کمی یاد بگیرید، او بدون تقصیر استعفا کرد اما شما …»، «حالا که یک مدیر در کشور ما فرهنگ استعفا برای احترام به مردم رو داره نباید فدا بشه چون قطعاً راه او ادامه نخواهد داشت، پس لایق این مدیر است که یا در پست خود یا در مقامی بالاتر بهکار گرفته شود تا شاید کمکی شود به جا افتادن این فرهنگ در سایر مدیران».
در شبکههای تلگرامی نیز همچون گروه مدیریت ریلی با نظراتی از این دست روبهرو بودیم. در ادامه نمونههایی از این نظرات را میخوانید؛ «اینکه در کشور ما مدیری خطای نیروی انسانی تحت مدیریتش را خطای خود بپندارد سابقه تاریخی نداشته است. جناب دکتر آقایی به درستی مسؤولیت را پذیرفتند و کارنامه حرفهای خود را با پذیرش مسؤولیت حرفهای در قبال جامعه بیش از پیش غنی کردند. هرچند حملونقل ریلی در طول تاریخ فعالیتش همواره کمک حال کشور بوده در عین اینکه کمترین بها به آن داده شده اما نمایندهای از بخش ریلی نشان داد که پای اخلاق و مسؤولیتهای اجتماعی خود میایستد و این امری ارزشمند است. به نظرم جناب دکتر آقایی بستری فراگیر در نظامات مدیریتی کشور بنا نهادند و راه را برای توسعه بخش هموارتر کردند. امیدوارم آنچه مورد توجه دولتمردان قرار میگیرد بهدور از زد و بندهای سیاسی و توسعه کمی و کیفی حملونقل ریلی باشد. به نوبه خود از جناب دکتر آقایی بابت زحمات سالیان اخیر در بخش ریلی تشکر میکنم و برای ایشان آرزوی موفقیت در عرصههای دیگر خدمتگزاری دارم»، «واقعاً متأسفم برای راهآهن چون یک مدیر لایق و باکفایت را از دست داد و امکان ندارد تا سالها مدیری مانند دکتر آقایی برای راهآهن پیدا شود واقعاً جای تأسف دارد»، «حادثهای که پیش میاد اول میگید چرا کسی استعفا نمیده، استعفا که میدن میگین چه فایده کسی زنده نمیشه، لابد زندهام بشن میگید دیگه دیره».
برخی دیگر از متخصصان حوزه ریلی هم در این گروه پیشنهاد تشکیل کمپینی برای ابقای محسنپورسیدآقایی در شرکت راهآهن شدند و از وزیر راه خواستند راهآهن را از حضور این مدیر محروم نکند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.