نمادهای هنری به پیرامون تئاترشهر باز می‌گردند

محمدمهدی اسماعیلی؛ با بیان اینکه تغییرات به‌وجود آمده در تئاترشهر درخواست هنرمندان بوده است، گفت: ما می‌خواهیم به‌طور همزمان دو کار را انجام دهیم؛ یکی اصلاح هندسی حریم تئاترشهر است و با انجام پروژه، حائلی ایجاد خواهد شد. به گزارش ایلنا، ضلع شمالی محوطه تئاترشهر توسط شهرداری منطقه برای ساخت محلی برای اجرای نمایش‌های آئینی […]

محمدمهدی اسماعیلی؛ با بیان اینکه تغییرات به‌وجود آمده در تئاترشهر درخواست هنرمندان بوده است، گفت: ما می‌خواهیم به‌طور همزمان دو کار را انجام دهیم؛ یکی اصلاح هندسی حریم تئاترشهر است و با انجام پروژه، حائلی ایجاد خواهد شد. به گزارش ایلنا، ضلع شمالی محوطه تئاترشهر توسط شهرداری منطقه برای ساخت محلی برای اجرای نمایش‌های آئینی سنتی تخریب شد. بعد از انتشار عکس‌هایی از تخریب این حوض، مسئولان تلاش کردند ابهامات ایجادشده را پاسخ دهند. محمدمهدی اسماعیلی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با بیان اینکه «مجسمه‌ها و نمادهای فرهنگی پیرامون تئاترشهر با در نظر گرفتن ملاحظات به مکان‌های قبلی خود بازگردانده می‌شوند»، گفت: تئاترشهر برای کشور و شهر تهران مثل قلب تپنده حوزه فرهنگ و هنر است. تئاترشهر نه‌تنها نماد فرهنگی هنری تهران؛ بلکه نمادی برای کل کشور است و مردم و هنرمندان تئاتر شهر را دوست دارند. وی افزود: دلیل آغاز پروژه تئاترشهر و امور مربوط به حریم آن، درخواستی بوده که هنرمندان شهر از ما طلب کرده‌اند.

اصلاح هندسی حریم تئاترشهر

اسماعیلی؛ با اشاره به اینکه تئاترشهر در حال تبدیل شدن به مجموعه‌ای قوی و باشکوه‌تر است، بیان کرد: ما می‌خواهیم به‌طور همزمان دو کار را انجام دهیم. یکی اصلاح هندسی حریم تئاترشهر است و با انجام پروژه حائلی ایجاد خواهد شد. انشاا… آقای اسلامی؛ با همکاری آقایان سالاری، نظری، طاهری و دیگر دوستان به بازسازی داخل مجموعه هم می‌پردازند.

بازگشت نمادهای فرهنگی به پیرامون تئاترشهر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره برداشتن نمادهای هنری از محوطه تئاتر شهر از جمله مرد نی‌لبک زن، گفت: آقای طاهری در این‌باره با من صحبت کردند و بازگردانی نمادهایی که می‌گویید، بلافاصله در دستور کار قرار می‌گیرد. من چون هنوز صحبت دوستان را نشنیده‌ام، نمی‌توانم خیلی قاطع در این‌باره صحبت کنم. انشاا… صحبت‌‌ها را می‌شنویم و تصمیم‌گیری‌‌ها انجام می‌شود. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، صحبت‌های خود را این‌گونه کامل کرد: دوستان بررسی‌های لازم را انجام می‌دهند و اگر ایراد فنی یا نگرانی از بابت نگهداری‌‌ها وجود نداشته باشد، من کاملاً با انجام این کار موافق هستم.