معاون حملونقل وزیر راهوشهرسازی، گفت: بهدنبال تدوین یک مدل اقتصادی برای جذب سرمایه بخشخصوصی در حوزه حملونقل با هدف ورود فناوریهای جدید به این حوزه هستیم. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از وزارت راهوشهرسازی، شهریار افندیزاده؛ در هفتمین نمایشگاه بینالمللی حملونقل، لجستیک و صنایع وابسته با تبریک هفته حملونقل، اظهار کرد: در این نمایشگاه ۳۱۶ […]
معاون حملونقل وزیر راهوشهرسازی، گفت: بهدنبال تدوین یک مدل اقتصادی برای جذب سرمایه بخشخصوصی در حوزه حملونقل با هدف ورود فناوریهای جدید به این حوزه هستیم. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از وزارت راهوشهرسازی، شهریار افندیزاده؛ در هفتمین نمایشگاه بینالمللی حملونقل، لجستیک و صنایع وابسته با تبریک هفته حملونقل، اظهار کرد: در این نمایشگاه ۳۱۶ شرکت دولتی و خصوصی و بیش از ۸۵ شرکت دانشبنیان حضور دارند. به گفته افندیزاده؛ موضوع حملونقل امروز زیرساخت مسائل اقتصادی بوده و روزانه با همه مردم سروکار دارد، بنابراین آگاهی از نیازهای حوزه حملونقل و استفاده از تکنولوژیها برای تأمین این نیازها تأثیر زیادی بر زندگی مردم دارد. معاون حملونقل وزیر راهوشهرسازی، گفت: ایران با توجه با موقعیت مناسبی که در حوزه حملونقل بینالمللی دارد، میتواند از فرصت ایجاد شده استفاده کند و نقش عمدهای را در حملونقل داخلی و بینالمللی ایفا کند. وی افزود: امروزه کریدورهای ترانزیتی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و همه کشورها به دنبال اختصاص سهم قابلتوجهی در این کریدورها هستند، چرا که کریدورهای ترانزیتی میتواند منجر به ایجاد کریدورهای لجستیکی شود که محلی برای مراکز توزیع کالا است و بهرهوری این بخش را افزایش میدهد. معاون وزیر راهوشهرسازی، ادامه داد: ایجاد کریدورهای لجستیک منجر به ایجاد کریدورهای تجاری و تسهیل جریان تجارت میشود که کریدورهای تجاری زیربنای کریدورهای اقتصادی هستند و در حلقه پایانی این زنجیره، کریدورهای توسعهای ایجاد میشود. وی تأکید کرد: ایران در تقاطع کریدورها قرار گرفته است و راههاب دسترسی زیادی دارد که باید از این ظرفیتها استفاده شود. معاون حملونقل وزیر راهوشهرسازی، خاطرنشانکرد: این نمایشگاه محلی برای ارائه نیازها و به دنبال آن، یافتن راهکارها و پاسخگویی به آن نیازهاست. وی با اشاره به طرح ابتکار «ایران راه» از سوی وزیر راهوشهرسازی، اظهار داشت: در سالهای اخیر اقدامات خوبی در حوزه کریدورها انجام شده و کلانپروژههای بزرگی تعریف شده است. افندیزاده؛ با اشاره به وجود دوهزار و ۵۰۰کیلومتر مرزهای آبی و شش هزار و ۵۰۰ کیلومتر مرزهای زمینی، گفت: ایران با ۱۳ کشور دارای مرزهای آبی و زمینی است. وی افزود: در رویکرد دولت سیزدهم بر استفاده از این فرصتها تأکید شدهاست، اما ما به دنبال یک مدل اقتصادی به منظور جذب سرمایه بخشخصوصی و تأمین منابع در خوزه حملونقل هستیم. افندیزاده؛ در پایان گفت: این نمایشگاه مهمترین نمایشگاه حملونقل در کشور است.
دیدگاه بسته شده است.