رشد دو برابری درخواست طرح‌های شرکت‌های خارجی برای نمایشگاه هفته پژوهش

رشد دو برابری درخواست طرح‌های شرکت‌های خارجی برای نمایشگاه هفته پژوهش معاون پژوهش و فناوری و وزارت علوم ضمن تأکید بر حمایت از طرح‌های نوآورانه گفت: درخواست طرح‌های شرکت‌های خارجی برای نمایشگاه هفته پژوهش امسال حدوداً دو برابر شده است. وحید احمدی، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره نمایشگاه هفته […]

رشد دو برابری درخواست طرح‌های شرکت‌های خارجی برای نمایشگاه هفته پژوهش

معاون پژوهش و فناوری و وزارت علوم ضمن تأکید بر حمایت از طرح‌های نوآورانه گفت: درخواست طرح‌های شرکت‌های خارجی برای نمایشگاه هفته پژوهش امسال حدوداً دو برابر شده است.

وحید احمدی، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره نمایشگاه هفته ملی پژوهش یا همان فن بازار گفت: امسال بیش از ۵ هزار طرح برای شرکت در فن بازار هفته پژوهش درخواست داده‌اند که از بین آنها تعدادی طرح‌های نوآورانه سازگار با استانداردهای TRLبین‌المللی انتخاب و در نمایشگاه ارایه می‌شوند.

وی ادامه داد: امسال تمام تلاش خود را می‌کنیم که عرضه‌کنندگان، متقاضیان و سرمایه‌گذاران (به‌عنوان واسطه) در نمایشگاه حضور داشته باشند تا بتوانند در مقابل هم ارتباطات مؤثری را ایجاد کنند.

احمدی با اشاره به حضور کشورهای خارجی اظهار داشت: برای عرضه طرح در فن بازار امسال تعداد بین ۴۰ تا ۵۰ کشور خارجی هم درخواست ارسال کردند که با یک رشد روبرابری این تقاضا‌ها نسبت به سال گذشته روبه‌رو هستیم چرا که برای نمایشگاه هفته پژوهش سال گذشته تنها بین ۲۰ تا ۳۰ کشور درخواست داده بودند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم بیان کرد: علاوه بر این، در هفته پژوهش حدود ۵۰ کارگاه علمی و فناوری (workshop) را در حوزه‌های تجاری سازی، ارزیابی طرح، استاندار‌ها و بحث دانشگاه‌های کارآفرین به بحث و بررسی می‌گذارند.

وی با بیان این‌که باید ایده‌های نوآورانه منجر به تجاری‌سازی را حمایت کرد، گفت: به این منظور جشنواره ایده‌های برتر را فراخوان کردیم تا تنها به دنبال تولید مقاله و تحقیقات آزمایشگاهی و کتابخانه‌ای نباشیم، لذا حدود ۳ هزار و ۶۰۰ طرح تاکنون ارسال شدند در ایام نمایشگاه هفته ملی پژوهش ۵ طرح انتخاب می‌شوند.

به گفته وی، هدف از برگزاری جشنواره و نمایشگاه این است که از مجموعه دستاوردهای نو و خلاقانه که درحال تجاری‌سازی یا سرمایه‌گذاری شدن هستند حمایت شود.

 

گفتنی است، به دلیل روز پژوهش در ۲۵ آذرماه، هفته پژوهش از ۲۱ لغایت ۲۷ آذرماه تعیین شده است.