رسیدگی به شکایت‌های ناشی از اجرت بالای طلا

رییس اتحادیه طلا و جواهر مطرح ‌کرد رسیدگی به شکایت‌های ناشی از اجرت بالای طلا رییس اتحادیه طلا و جواهر گفت‌: کارشناسان اتحادیه طلا و جواهر براساس ضوابط و تعرفه‌هایی که برای اجرت کار مصنوعات طلا تعیین شده است به فاکتورهایی که به دلیل شکایات به اتحادیه ارجاع داده شده‌اند رسیدگی و مغایرت‌‌ها را تشخیص […]

رییس اتحادیه طلا و جواهر مطرح ‌کرد

رسیدگی به شکایت‌های ناشی از اجرت بالای طلا

رییس اتحادیه طلا و جواهر گفت‌: کارشناسان اتحادیه طلا و جواهر براساس ضوابط و تعرفه‌هایی که برای اجرت کار مصنوعات طلا تعیین شده است به فاکتورهایی که به دلیل شکایات به اتحادیه ارجاع داده شده‌اند رسیدگی و مغایرت‌‌ها را تشخیص می‌دهند.

محمدکشتی‌آرای در گفت‌وگو با پانا در خصوص نظارت بر کارمزدهای متفاوت و در برخی موارد بالای ساخت طلا، اظهار‌ کرد: اتحادیه نظارت‌های مناسب را بر روی اجرت انجام می‌دهد و در واحدی با نام رسیدگی به شکایات مواردی که مربوط به اجرت ساخت طلا است مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: هر مصنوعی به میزانی متفاوت از اجرت کار برخوردار است و به میزان کاری که بر روی آن صورت می‌گیرد اجرت‌های متفاوت تعلق می‌گیرد و در روزهای یکشنبه هر هفته رسیدگی به شکایات مربوط به اجرت بررسی می‌شود.

کشتی‌آرای اظهار‌ کرد: براساس نوع اجناس و اجرت کار مصنوعات دسته‌بندی شده است و سالانه به واحدهای تولیدی و فروش ابلاغ می‌شود که اجرت‌‌ها از ۵ هزار تومان شروع می‌شود اما سقف نامحدود دارد و بسته به نوع کار ممکن است اجرت حتی از وزن طلا هم گران‌تر باشد.

وی با اشاره به تحرکی که بازار طلا پس از انتخابات آمریکا شاهد آن بود‌، گفت: بازار طلا پس از نوسانات و بحران‌هایی که تجربه می‌شود با نوسانات شدید همراه خواهد شد و انتخاب ترامپ سردرگمی و ابهاماتی را در بازار ایجاد و موجب ایجاد شوکی شدید در بازار شد.

 

رییس اتحادیه طلا و جواهر بیان‌ کرد: این شوک ترس ناشی از انتخاب ترامپ بود و پیش‌بینی می‌شود که با انتخاب وی در عرصه سیاسی و اقتصادی جهان تغییراتی به وجود خواهد آمد و در این شرایط پول و سرمایه به سمت سرمایه‌گذاری مطمئن هدایت می‌شود اما این نوسانات ادامه‌دار نبود.