تعدیل و بازبینی تعرفهها کمک به فضای کسب و کار است دبیرانجمن کشتیرانی و خدمات وابسته گفت: دولت باید در زمینه مقرراتزدایی در حوزه بنادر همچنین تعدیل و بازبینی در تعرفهها اقدام کند، زیرا این موارد به فضای کسبو کار کمک میکند. یحیی ضیایی مهرجردی در گفتوگو با مانا اظهارکرد: طی ماههای اخیر مشکلات عدیدهای […]
تعدیل و بازبینی تعرفهها کمک به فضای کسب و کار است
دبیرانجمن کشتیرانی و خدمات وابسته گفت: دولت باید در زمینه مقرراتزدایی در حوزه بنادر همچنین تعدیل و بازبینی در تعرفهها اقدام کند، زیرا این موارد به فضای کسبو کار کمک میکند.
یحیی ضیایی مهرجردی در گفتوگو با مانا اظهارکرد: طی ماههای اخیر مشکلات عدیدهای برای شرکتهای کشتیرانی در دنیا پیش آمده است و قیمتهای حمل به شدت نزول کرده است برای مثال هر کانتینری که از جنوبشرق آسیا به بندرعباس یا دبی تردد داشته است در سال گذشته ۲۴۰۰ دلار بوده است اما اکنون این رقم به ۴۰۰ دلار رسیده است.
وی با بیان این نکته که شرکتهای کشتیرانی در حال ادغام شدن در یکدیگر هستند تا ورشکست نشوند، افزود: شرکت کشتیرانی هانجین به عنوان خط کشتیرانی هفتم دنیا ورشکست شد و شرکتهای دیگر هم همه در خطر هستند و همه در جنوبشرق آسیا، حوزه مدیترانه، آمریکای لاتین و آمریکای شمالی در حال ادغام شدن در یکدیگر و ایجاد هلدینگ هستند.
دبیر انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته گفت: با ایجاد ادغام، بارها تجمیع میشود، هزینهها کاهش مییابد و درآمدها و مدیریتها هم بهتر میشود.
وی در خصوص وضعیت کشتیرانیها در کشور اظهار داشت: با توجه به اینکه کشتیرانی در ایران به تازگی از تحریم خارج شده است وضعیتش با کشتیرانیهای دنیا تفاوت دارد.
ضیایی مهرجردی یادآور شد: با توجه به قوانین و مقررات اگر صاحبان کالا کالاهای خود را با کشتیهای خارجی به ایران حمل کنند باید ده درصد حق پرچم بپردازند اما اگر کالاهای خود را با کشتیهای ایرانی حمل کنند ۱۰ درصد حق پرچم را نمیپردازند و همین فاصله قیمتی بیشتر، شرکتهای ایرانی را راغب کرده است که کالاهای خود را با کشتیهای کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران حمل کنند که همین مسأله برای کشتیهای ایرانی رونق ایجاد میکند.
دبیر انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته گفت: انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته هماهنگیهایی را با صاحبان کالا و شرکتهای فورواردی انجام میدهد همچنین اطلاعات لازم را در اختیار خطوط قرار میدهد تا خطوط کشتیرانی به سمت بنادر ایران تردد کنند به گونهای که در حال حاضر حدود ۹ خط به بنادر ایرانی تردد میکنند.
ضیایی در خصوص انتظارات انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته از دولت، گفت: انجمن انتظار دارد دولت در زمینه مقرراتزدایی در حوزه بنادر تسهیل ایجاد کند همچنین تعرفهها تعدیل و بازبینی شود، زیرا همه این موارد به فضای کسب و کار کمک میکند.
وی با بیان این نکته که در حال حاضر تعرفههای بندری ما نسبت به سایر بنادر رقابتی نیست، افزود: تعرفهها باید رقابتی و سادهسازی شود که خوشبختانه سازمان بنادر و دریانوردی حرکتهای خوبی را در این زمینه شروع کرده و در این جهت گام بر میدارد.
وی در خصوص چشمانداز و آینده صنعت حمل و نقل دریایی در دنیا گفت: چنانچه تولیدات در چین و سایر کشورها به شیوه فعلی باشد آینده حمل و نقل دریایی بهبود نخواهد یافت مگر اینکه اتفاقی در تولید کشورهای اروپایی حوزه مدیترانه و چین رخ دهد. زیرا هر اندازه تولیدات افزایش پیدا کند وضعیت حمل و نقل بهتر خواهد شد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.