وجود ۴۰۰ مدرسه اسلامی در کشور

رییس سازمان مدارس غیردولتی خبر داد وجود ۴۰۰ مدرسه اسلامی در کشور رییس سازمان مدارس غیردولتی با بیان این ۴۰۰ مدرسه غیردولتی در کشور وجود دارد گفت: توسعه مدارس در مناطق محروم، مرزی و خارج از کشور در دستور کار است. به گزارش مهر، مرضیه‌گرد در حاشیه همایش «مدارس اسلامی؛ نیاز امروز پاسخ فردا» که […]

رییس سازمان مدارس غیردولتی خبر داد

وجود ۴۰۰ مدرسه اسلامی در کشور

رییس سازمان مدارس غیردولتی با بیان این ۴۰۰ مدرسه غیردولتی در کشور وجود دارد گفت: توسعه مدارس در مناطق محروم، مرزی و خارج از کشور در دستور کار است.

به گزارش مهر، مرضیه‌گرد در حاشیه همایش «مدارس اسلامی؛ نیاز امروز پاسخ فردا» که در دانشگاه امام صادق(ع) در حال برگزاری است در جمع خبرنگاران گفت: یکی از اهداف سند تحول بنیادین تحقق مدارس اسلامی است.

وی افزود: مدارس اسلامی به بعد پرورشی و آموزشی همپای هم توجه دارند.

وی خاطرنشان کرد: مدارس اسلامی قدمت ۷۵ سال‌های دارند که با اجرای برنامه‌های خوب بخش‌هایی از سند تحول بنیادین را اجرا کرده‌اند.

رییس سازمان مدارس غیردولتی تصریح کرد: حدود ۴۰۰ مدرسه اسلامی در سراسر کشور وجود دارد که توسعه آن به ویژه در مناطق مرزی و محروم در دستور کار است.

گرد بیان کرد: یکی از درخواست‌های کانون مدارس اسلامی توسعه این مدارس در خارج از کشور است که صدور مجوز آن در دستور کار قرار گرفته است.

مدارس اسلامی کاسب نیستند

دبیرکل کانون مدارس اسلامی نیز گفت: مدارس اسلامی کاسب نیستند و در این مدارس به تربیت همپای آموزش توجه می‌شود.

محمود فرشیدی، دبیرکل کانون مدارس اسلامی در همایش مدیران کانون مدارس اسلامی که در دانشگاه امام صادق (ع) در حال برگزاری است، گفت: چیستی مدرسه اسلامی گامی در راستای طراحی مدرسه طراز در نظام اسلامی است.

وی افزود: مدرسه اسلامی بستر ساز و زمینه‌ساز اجرای سند تحول بنیادین است. سند تحول، سال‌هاست تصویب شده است اما نگرانی وجود دارد که مسکوت بماند یا سلیقه‌ای با آن برخورد شود یا تحریف شود.

متأسفانه شاهدیم برخی‌‌ها از بازنگری آن خبر می‌دهند، نمی‌گوییم وحی نازل است اما به دلیل این‌که مقام‌معظم‌رهبری هم آن را تأیید کرده‌اند باید اجرا شود.

دبیر کل کانون مدارس اسلامی تصریح کرد: شاخص‌های کلی مدرسه اسلامی حاکمیت نظام تربیتی اسلام است.

وی ادامه داد: ساحت‌های مختلف تربیتی در سند تحول نیز آمده است تا یک انسان چند ساحتی تربیت کنیم و انسان تنها تک بعدی نباشد.

وی تأکید کرد: مدرسه اسلامی، مدرسه‌ای است که تلاش می‌کند تا نظام تربیتی اسلام را حاکم کند.

وی یاد آور شد: مدارس به تدریس فیزیک، شیمی و ریاضی نظارت دارند و اگر معلمی فیزیک به مدرسه نیاید، دانش آموزان افت تحصیلی خواهند کرد. مدارس اسلامی نیز سیستمی طراحی کرده‌اند اگر نماز و ارزش‌های انقلاب کمرنگ شود حساسیت نشان دهند و این مسایل را نه تنها با سخنرانی بلکه به صورت عملی تقویت کنند.

دبیر کل کانون مدارس اسلامی بیان کرد: شاخص برجسته مدارس اسلامی این است تا تربیت اسلامی همپای آموزش باشد.

فرشیدی تأکید کرد: این مدارس تجاری نیستند. دغدغه تربیت نسل آینده را دارند، فضای مدارس کاملاً معنوی است و این مدارس کاسب نیستند.

وی بیان کرد: شاخصه دیگر این مدارس انقلابی و متعهد بودن به نظام اسلامی است.

وی گفت: دغدغه مشترک ما فرهنگ اسلام و سرنوشت جوانان و نوجوانان و نسل آینده است.

وی با بیان این‌که تربیت را از همه چیز مهم‌تر می‌دانیم، افزود: معلم در آموزش و پرورش اهمیت بسیار بالایی دارد.

دبیرکل کانون مدارس اسلامی تصریح کرد: بستر برای معلم و فضای حاکم در مدرسه باید اسلامی باشد تا صحبت‌های معلم مؤثر شود، این نگاه الگوی مدرسه اسلامی است.

فرشیدی بیان کرد: مدرسه اسلامی یک سنگر در برابر هجوم فرهنگی غرب است. حیازدایی یکی از برنامه‌های نفوذ فرهنگی غرب است که ما باید از کودکی باحیا تربیت کنیم.

 

وی بیان کرد: همه در جریان مشکلات آموزش و پرورش هستیم که به تنهایی وزارت آموزش و پرورش از عهده حل مشکلات و برآوردن اهداف متعالی تعلیم و تربیت برنمی‌آید.