معاون ساخت و توسعه راهآهن شرکت ساخت، اظهار داشت: در مذاکرات با روسها برای اجرای راهآهن رشت-آستارا پیشرفت حدود ٧۵ درصدی داریم. به گزارش ایلنا، عباس خطیبی؛ درباره نحوه همکاری قرارگاه خاتمالانبیاء با روسها در پروژه راهآهن رشت-آستارا، اظهار داشت: قرار نیست مدل قرارداد با روسیه در این پروژه تغییری کند، مدل قرارداد مشخص و […]
معاون ساخت و توسعه راهآهن شرکت ساخت، اظهار داشت: در مذاکرات با روسها برای اجرای راهآهن رشت-آستارا پیشرفت حدود ٧۵ درصدی داریم. به گزارش ایلنا، عباس خطیبی؛ درباره نحوه همکاری قرارگاه خاتمالانبیاء با روسها در پروژه راهآهن رشت-آستارا، اظهار داشت: قرار نیست مدل قرارداد با روسیه در این پروژه تغییری کند، مدل قرارداد مشخص و شفاف است. مذاکرات خاص برای پروژه خاص به لحاظ تکنیکالی و هم وام خاص با روسها انجام شده و لازمه این موضوع که ابعاد حقوقی، فنی و مالی دارد، مذاکره است. وی با بیان اینکه در مذاکرات با روسها برای اجرای راهآهن رشت-آستارا پیشرفت حدود ٧۵ درصدی داریم، گفت: در حال تلاش هستیم که در همان موعد مقرر علمیات اجرایی پروژه آغاز شود و در حالحاضر هم مذاکرات ادامه دارد. معاون ساخت و توسعه راهآهن شرکت ساخت درباره حضور قرارگاه خاتمالانبیا در این پروژه، توضیح داد: پروژه راهآهن رشت-آستارا یک شرکت سازنده و اجرا کننده میخواهد و اکثر قراردادهایی که به اجرا میرسد با تأمین مالی چه به صورت فاینانس و چه به صورت BOT از ظرفیت پیمانکاران داخلی استفاده کردهایم و این پروژه هم از این قاعده مستثنی نیست و قرارگاه خاتمالانبیاء به طرف روس معرفی شده است. خطیبی؛ تأکید کرد: در کنار روسها در این پروژه قرارگاه خاتمالانبیاء اجراکننده و سازنده پروژه است. وی با بیان اینکه این قرارداد بخشهای مختلفی دارد و باید تقسیم کار صورت میگرفت، ادامه داد: تا به امروز مذاکراتی که با روسها شده مبنی بر این است که روسها هم در بخشهایی از اجرا حضور داشته باشند اما تجربه آنها و ما ثابت کرده که هم در بخش سیویل و هم زیرسازی و درباره موضوعاتی که در فرآیند ساخت با مردم ارتباط وجود دارد، این اقدام توسط پیمانکار داخلی راحتتر انجام میشود که نمونه آن پروژه قطار سریعالسیر تهران-قم-اصفهان است که در آن پروژه هم با شرکت بزرگ سیآرایسی چین قرارداد داریم اما سازنده قرارگاه خاتمالانبیاء است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل، گفت: اگر نتوانیم از وام روسی استفاده کنیم، اساساً حضور روسیه در پروژه راهآهن رشت-آستارا معنی ندارد. حضور روسیه به این دلیل است که بتوانیم پروژه را از این محل تأمین مالی کنیم وگرنه هیچ کمبود و مشکلی در توان فنی و اجرای پروژه نداریم، حتی با حضور […]
سخنگوی دولت، از تصویب روش تأمین مالی به منظور تکمیل پروژه راهآهن رشت- آستارا در جلسه هیئت وزیران، خبر داد. به گزارش مناقصهمزایده، علی بهادریجهرمی؛ در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران، به توضیح مصوبات جلسه پرداخت و گفت: افتتاح راهآهن رشت- آستارا یکی از اولویتهای دولت است چرا که با تکمیل این پروژه […]
معاون وزیر راهوشهرسازی، گفت: ۷۰ درصد مسائل فنی راهآهن رشت-آستارا از جمله تعداد پلها در طول مسیر، مسائل مربوط به بارگذاری و… میان ایران و روسیه نهایی شده و برای ۳۰ درصد باقی مانده نیز برنامه زمانبندی از سوی این کشور ارائه شده است. به گزارش مناقصهمزایده، خیرا… خادمی؛ درباره روند پیشرفت مراحل مربوط به […]
دستیار رئیسجمهور روسیه، با تأکید بر اینکه حجم مبادله کالا بین روسیه و ایران در مسیر کریدور شمال- جنوب توسعه مییابد، گفت: راهآهن رشت-آستارا از طریق فاینانس تکمیل میشود. به گزارش مناقصهمزایده، ایگور لویتین؛ در حاشیه نشست سهجانبه ایران-هند-روسیه درباره تسهیل ترانزیت در مسیر کریدور شمال-جنوب در گفتوگو با خبرنگاران، اظهار داشت: برای روسیه حملونقل […]
دیدگاه بسته شده است.