معاون وزیر اقتصاد:خانه سرمایه‌گذار در کشور راه‌اندازی می‌شود

  معاون وزیر اقتصاد و دارایی گفت: امیدواریم اوایل سال آینده به کمک بخش خصوصی، خانه سرمایه‌گذار در کشور راه‌اندازی شود. به گزارش ایرنا محمد خزاعی در نشست شورای استانی گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در کرمان افزود: ایجاد خانه سرمایه‌گذار به منظور رفع مشکلات سرمایه‌گذاران داخلی در کشور ضروری است. وی تصریح کرد: بخش […]

 

معاون وزیر اقتصاد و دارایی گفت: امیدواریم اوایل سال آینده به کمک بخش خصوصی، خانه سرمایه‌گذار در کشور راه‌اندازی شود.

به گزارش ایرنا محمد خزاعی در نشست شورای استانی گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در کرمان افزود: ایجاد خانه سرمایه‌گذار به منظور رفع مشکلات سرمایه‌گذاران داخلی در کشور ضروری است.

وی تصریح کرد: بخش سرمایه‌گذاری داخلی در حال حاضر سازوکاری برای پیگیری مشکلات خود ندارد و باید گوش شنوایی برای مسایل سرمایه‌گذاری داخلی در کشور ایجاد شود.

او با تأکید بر این‌که خانه سرمایه‌گذار نباید دولتی باشد، گفت: این خانه باید توسط سرمایه‌گذاران سرشناس کشور تشکیل شود.

رییس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی و اقتصادی ایران افزود: بیش از ۹۵ درصد سرمایه‌گذاری خارجی که انجام می‌شود، بستر سرمایه‌گذاری داخلی را دارد.

وی اظهارکرد: در بندهای اقتصاد مقاومتی بر توجه به سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، ایجاد اشتغال، فرآوری و سایر حوزه‌ها تأکید شده است.

خزاعی گفت: منظور از سرمایه‌گذاری خارجی در اقتصاد مقاومتی به معنای استفاده از آن در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی اضافه کرد: استاندار کرمان با روحیه رزمِ حسینی در مسیر توسعه اقتصادی استان وارد عرصه شده‌اند که جای تقدیر دارد.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی گفت: هماهنگی و همکاری بین بخش دولتی و اتاق بازرگانی جای تقدیر دارد زیرا معتقدیم هر کار توسعه‌ای و اقتصادی بدون کمک بخش خصوصی پیش نخواهد رفت.

او بیان کرد: مقوله سرمایه‌گذاری اعم از داخلی و خارجی باید مد نظر باشد زیرا اگر به سرمایه‌گذار داخلی توجه نشود به سرمایه‌گذاری خارجی هم توجه نمی‌شود.

خزاعی گفت: مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خارجی در استان کرمان راه‌اندازی شده که کار خوبی است.

وی به تعیین ۳۵ میلیارد دلار فاینانس خارجی برای استان کرمان اشاره کرد و گفت: فاینانس پیش‌بینی شده برای استان رقم بالایی است و کار سنگین و زیادی را می‌طلبد و با توجه به وضعیت بازارهای اقتصادی دنیا کار زیادی می‌برد که برای یک استان کشور این میزان را جذب کنیم.

رییس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی و اقتصادی بر تفکیک جدی بین فاینانس و سرمایه‌گذاری تأکید کرد و گفت: واحد ویژه‌ای در سازمان سرمایه‌گذاری ایجاد می‌شود تا به جز سرمایه‌گذاری خارجی، در حوزه فاینانس مطالبات را دسته‌بندی کند.

وی با بیان این‌که کمیته راهبری تأمین منابع مالی در کشور ایجاد می‌شود افزود: ظرفیت ۴۵ تا ۵۰ میلیارد دلار فاینانس را ایجاد کرده‌ایم.

خزاعی در بخش دیگری از سخنانش گفت: حضور گسترده مردم در انتخابات هفتم اسفند قدرت چانه زنی ما را در سطح دنیا افزایش داد.

 

او اظهارکرد: حضور حماسی مردم در انتخابات همچنین خطرات جدی علیه ایران را دفع کرد زیرا هدف از تشکیل گروه‌های تروریستی و داعش، ضربه زدن به ایران اسلامی است.