چه کشورهایی بیش‌ترین نوشیدنی‌های قندی را مصرف می‌کنند؟

نتایج مطالعات منتشر شد چه کشورهایی بیش‌ترین نوشیدنی‌های قندی را مصرف می‌کنند؟     براساس مطالعات، آمریکا دیگر بزرگ‌‌ترین مصرف‌کننده نوشیدنی‌های قندی نیست. گزارش‌ها نشان می‌دهند فروش نوشیدنی‌های قندی در ایالات متحده از سال ۲۰۰۰ به بعد کاهش یافته است. در این سال این کشور بزرگ‌‌ترین مصرف‌کننده نوشیدنی‌های قندی بود اما در سال ۲۰۱۴، جایگاه آمریکا […]

نتایج مطالعات منتشر شد

چه کشورهایی بیش‌ترین نوشیدنی‌های قندی را مصرف می‌کنند؟

    براساس مطالعات، آمریکا دیگر بزرگ‌‌ترین مصرف‌کننده نوشیدنی‌های قندی نیست.

گزارش‌ها نشان می‌دهند فروش نوشیدنی‌های قندی در ایالات متحده از سال ۲۰۰۰ به بعد کاهش یافته است. در این سال این کشور بزرگ‌‌ترین مصرف‌کننده نوشیدنی‌های قندی بود اما در سال ۲۰۱۴، جایگاه آمریکا از این لحاظ به رده سوم تنزل پیدا کرد.

به گزارش سیناپرس، مردم شیلی هم‌اکنون با خرید متوسط ۱۹۰ کالری برای هر نفر در روز، بزرگ‌‌ترین مصرف‌کننده نوشیدنی‌های قندی هستند. چین، تایلند و برزیل نیز افزایش در فروش نوشیدنی‌های قندی را تجربه کرده‌اند.

باری پاپکین و کورینا هاوکس از دانشگاه کارولینای شمالی در گزارش جدید خود اعلام کرده‌اند مصرف نوشیدنی‌هایی میوه‌ای در آسیا نیز در حال افزایش است.

این محققان داده‌های فروش نوشیدنی‌های قندی را از شرکت بین‌المللی Euromonitor در لندن جمع‌آوری کردند تا مصرف جهانی این محصولات را بررسی کنند. آن‌‌ها دریافتند مکزیک، آرژانتین و عربستان سعودی جزو۵ کشور برتر در زمینه مصرف نوشیدنی‌های قندی هستند، گرچه مصرف این نوشیدنی‌‌ها در مکزیک در حال کاهش است.

دولت‌های سراسر دنیا به دنبال کاهش‌دادن مصرف نوشیدنی‌های قندی هستند و سیاست‌های مالیاتی و کمپین‌های آگاهی عمومی را برای محدودکردن فروش این نوشیدنی‌‌ها در مدارس اعمال کرده‌اند و موفقیت‌ متغیری را تجربه کرده‌اند.

محققان سیاست‌های ممانعتی دولت‌های شیلی و مکزیک را مقایسه کردند و فقط سیاست‌های مکزیک عملکرد موفقی داشته است. مکزیک کمپین رسانه‌ای از جمله مرتبط کردن مصرف نوشیدنی‌های قندی با دیابت را انجام داده‌ و در این میان موفق بوده‌‍ است. از طرف دیگر، سیاست شیلی بر مذاکرات مستقیم با نمایندگان کنگره تمرکز کرده است.

در گزارش ارایه‌شده، مصرف‌کردن بیش از حد قند با چاقی و سلامت قلبی-متابولیکی ضعیف مرتبط شده و محققان بر این باورند کارهای بیش‌تری برای کاهش‌دادن فروش نوشیدنی‌های قندی باید انجام شوند.

 

این پژوهش در مجله The Lancet منتشر شد.