افزایش ۲۰ درصدی بودجه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال ۹۶

افزایش ۲۰ درصدی بودجه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال ۹۶ معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به افزایش۱۰ الی ۱۲ درصدی بودجه عادی معاونت در سال ۹۶ گفت: با احتساب بودجه اختصاصی به بخش پژوهش و فناوری، بودجه کل این معاونت در سال ۹۶ حدود […]

افزایش ۲۰ درصدی بودجه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال ۹۶

معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به افزایش۱۰ الی ۱۲ درصدی بودجه عادی معاونت در سال ۹۶ گفت: با احتساب بودجه اختصاصی به بخش پژوهش و فناوری، بودجه کل این معاونت در سال ۹۶ حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است.

علیرضا دلیری در گفت‌وگو با ایرنا توضیح داد: بودجه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شامل دو بخش است؛ بودجه عادی که مربوط به جدول ۷ است و ۱۰ الی ۱۲درصد افزایش داشته و بخش دیگر مربوط به جدول ۱۴ بودجه است که شامل اعتبارات مربوط به اجرای سیاست‌های کلی علم و فناوری ابلاغی مقام معظم رهبری است؛ به واقع با احتساب بودجه اختصاصی به پژوهش و فناوری، بودجه معاونت در سال ۹۶ حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است.

دلیری در توضیح بیش‌تر بیان کرد: جدول ۱۴ اعتباراتی است که در بودجه سال ۹۵ برای پژوهش و فناوری در راستای اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شده بود و امسال نیز این جدول تمدید شد و اعتبارات آن به طرح‌های عملیاتی اقتصاد مقاومتی دستگاه‌هایی که منجر به محصول می‌شود، اختصاص داده می‌شود.

دلیری گفت: دولت براساس تکلیفی که بر سازمان مدیریت کرده و نیز تأکید بر بیان رهبر معظم انقلاب، بودجه پژوهش را در سال ۹۶ افزایش داده است و اعتبارات جدول ۱۴ در بودجه سال ۹۵ را از ۷ هزار میلیارد تومان به ۹ هزار میلیارد تومان افزایش داده است.

وی با اشاره به این‌که بودجه معاونت علمی در سال ۹۵ در جدول ۷ حدود ۲۲۰ میلیارد تومان بودجه است، ادامه داد: افزایش این بودجه بر اعتبارات دستگاه‌های اثرگذار در حوزه پژوهش و فناوری اعم از اعتبارات تمامی دستگاه‌ها، وزارت علوم، دانشگاه‌ها و حتی شرکت‌های دانش‌بنیان تأثیر گذاشته است.

 

وی گفت: در جدول ۱۴ اعتبارات مربوط به ستادهای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بنیاد ملی نخبگان، صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران، مرکز ملی فضایی، پارک فناوری پردیس و صندوق نوآوری و شکوفایی به تفکیک بیان شده است.