مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، با اینکه ۵۴ فرودگاه زیرمجموعه این شرکت فعالیت میکنند، گفت: اگر تعداد پروازهای کشور به ۱۵ تا ۲۰ برابر افزایش یابد، مشکلی بابت ارائه خدمات فرودگاهی به پروازها وجود ندارد. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از وزارت راهوشهرسازی، رضا نخجوانی؛ اظهار داشت: از ۵۴ فرودگاه زیرمجموعه شرکت فرودگاهها […]
مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، با اینکه ۵۴ فرودگاه زیرمجموعه این شرکت فعالیت میکنند، گفت: اگر تعداد پروازهای کشور به ۱۵ تا ۲۰ برابر افزایش یابد، مشکلی بابت ارائه خدمات فرودگاهی به پروازها وجود ندارد. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از وزارت راهوشهرسازی، رضا نخجوانی؛ اظهار داشت: از ۵۴ فرودگاه زیرمجموعه شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران ۱۱ فرودگاه، بینالمللی، ۳۲ فرودگاه مرز بینالمللی و الباقی به عنوان «فضای گلف» از آنها نام برده میشود. وی افزود: زیرساخت فرودگاههای کشور به اندازهای است که اگر تعداد پروازها به ۱۵ تا ۲۰ برابر افزایش یابد، مشکلی بابت ارائه خدمات فرودگاهی به پروازها وجود ندارد؛ مگر در شرایط خاص مانند فرودگاه سیرجان که به دلیل انجام عملیات بهسازی روکش باند، پروازهای آن بسته شده است. مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، تصریحکرد: متناسب با بالا رفتن میزان تقاضای پرواز، امکان افزایش ساعت کار فرودگاهها نیز وجود دارد و کارکنان بعد از ساعت اداری و حتی تا پایان روز باید به پروازها خدمات دهند. معاون وزیر راهوشهرسازی، با بیان اینکه «موضوع افزایش پرواز و تقاضا، مرتبط با ایرلاینها و سازمان هواپیمایی کشوری است» گفت: سازمان هواپیمایی کشوری براساس یک چارچوب و قائدهای به شرکتها مجوز پرواز میدهد و ایرلاینهایی که هواپیمای پشتیبان ندارند مورد سختگیری از سوی این سازمان قرار میگیرند. از طرفی شرکتهای هواپیمایی معیارهای اقتصادی مانند ضریب اشغال صندلی را برای درخواست پرواز مدنظر قرار میدهند. پس اگر ضریب اشغال صندلی بیش از ۸۰ درصد باشد درخواست خود را برای انجام پرواز اعلام میکنند و نکته دیگر موضوع نرخ بلیت است. نخجوانی؛ در ادامه بیان داشت: به غیر از فرودگاههایی که پیشتر مصوب شدهاند، در مرحله مطالعاتی یا در دست ساخت قرار دارند، فرودگاه جدیدی در برنامه نیست. مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، با اشاره به طرح توسعه فرودگاه مهرآباد تهران، یادآور شد: طبق مصوبه شورایعالی شهرسازی و معماری، مساحت اراضی مجموعه فرودگاه مهرآباد افزون بر یکهزار و ۸۰۰ هکتار است و زمینهای این محدوده نباید برای موارد غیر فرودگاهی استفاده شود. ساخت ترمینال ۱۰۰ هزار مترمربعی جدید نیز در داخل این محدوده و با تعامل ارگانهای نظامی ساخته میشود. وی، ارزش مجموعه فرودگاه مهرآباد تهران شامل زیرساختهای لجستیک، تعمیر و نگهداری هواپیماها، اورهال هواپیماها و آشیانهها و… را ۲۵۰ هزار میلیارد تومان عنوان کرد. گفتنی است؛ فرودگاههایی که دارای فضای گلف هستند، تنها اطلاعات پروازی از قبیل شرایط جوی، وضعیت باند و نوع دستگاههای ناوبری مورد استفاده در فرودگاه را به اطلاع خلبان میرسانند و خلبان با توجه به شرایط موجود و با مسئولیت خود اقدام به فرود و یا برخاستن از باند فرودگاه میکند.
دیدگاه بسته شده است.