شرکتهای خودروسازان چینی در طول سالجاری توانستند که بازار آفریقای جنوبی که در اختیار شرکتهای ژاپنی و اروپایی بود؛ به دست بگیرند. به گزارش مناقصهمزایده، شرکتهای خودروسازی چینی در ۱۱ ماه گذشته با اتکاء به روشهایی مانند ارتقای کیفیت، قیمتهای مناسب و رویکرد متفاوت در زمینه بازاریابی، توانستند بازار آفریقای جنوبی را به دست بگیرند. […]
شرکتهای خودروسازان چینی در طول سالجاری توانستند که بازار آفریقای جنوبی که در اختیار شرکتهای ژاپنی و اروپایی بود؛ به دست بگیرند. به گزارش مناقصهمزایده، شرکتهای خودروسازی چینی در ۱۱ ماه گذشته با اتکاء به روشهایی مانند ارتقای کیفیت، قیمتهای مناسب و رویکرد متفاوت در زمینه بازاریابی، توانستند بازار آفریقای جنوبی را به دست بگیرند. این شرکتها در زمینه خودروهای شاسیبلند و کراساوورهای خانوادگی، توانستند از سطح خودروسازان ژاپنی، اروپایی و آمریکایی عبور کرده و جزء رده اول بازار قرار گرفتند. گزارشهای شورای تجارت خودرو (Naamsa) نشان میدهد که «هاوال» با فروش پنجهزار و ۳۲ دستگاه در مقام اول و «چری» با فروش دوهزار و ۱۹۵ دستگاه در مقام سوم بازار ژوهانسبورگ قرار گرفت. شرکت دولتی چری که در سال ۲۰۰۸ وارد بازار آفریقا شد و بعد از ۱۰ سال، مشتریان به علت «کیفیت نامطلوب»، «کمبود قطعات یدکی» و «پشتیبانی ضعیف»، از عملکرد این شرکت شکایت داشتند و چری از بازار ژوهانسبورگ کنار گذاشته شد. اما این خودروساز چینی با «ارتقای سطح کیفیت خودروهای خود» و «ایجاد شبکهای از نمایندگیهای این شرکت در سراسر آفریقای جنوبی»، با ارائه خودروهای جدید به بازار بازگشت. کارشناسان صنعتی معتقد هستند که قیمت نقش مهمی در تغییر بازار به سمت خودروهای چینی ایفا میکند. شرکتهای هاوال و چری برای تردد سران کشورهای عضو بریکس در اطراف ژوهانسبورگ، ۱۰۰ دستگاه خودرو در اختیار دولت آفریقایجنوبی قرار داد. همچنین اخیراً شرکت «سایک ماتور» چین برای تردد اعضای «نشست سران جنبش غیرمتعهدها» و «گروه ۷۷»، ۷۰ دستگاه خودروی ماکسوس۹۰ به اوگاندا هدیه کرد.
دیدگاه بسته شده است.