گروه بازارسرمایه ـ یک کارشناس اقتصادی، بیان کرد: بازارسرمایه با نگاهی بلندمدت برای سهامداران بازدهی بالایی را به همراه دارد. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از سنا، هادی حقشناس؛ فرهنگسازی برای سهامداری بلندمدت در بازارسرمایه را یکی از مهمترین و اساسیترین اولویتهای متولیان ذکر کرد و اظهار داشت: نخستین نکته برای بحث فرهنگسازی این است […]
گروه بازارسرمایه ـ یک کارشناس اقتصادی، بیان کرد: بازارسرمایه با نگاهی بلندمدت برای سهامداران بازدهی بالایی را به همراه دارد. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از سنا، هادی حقشناس؛ فرهنگسازی برای سهامداری بلندمدت در بازارسرمایه را یکی از مهمترین و اساسیترین اولویتهای متولیان ذکر کرد و اظهار داشت: نخستین نکته برای بحث فرهنگسازی این است که مردم دست از فروش دارایی خود برای سرمایهگذاری بردارند. وی با اشاره به اینکه بهطور کلی هر سرمایهگذاری با ریسکهایی مواجه است، افزود: بهطور حتم سرمایهگذاری بلندمدت با ریسک کمتری مواجه است و توجه ویژه به این موضوع میتواند نتایج مثبت و مطلوبی را نه تنها در فضای بازارسرمایه، بلکه در کلیت اقتصاد کشور بههمراه داشته باشد.
انتظار سرمایهگذاری بلندمدت
حقشناس؛ عنوان کرد: سیاستهای مالی و پولی دولت برای فرهنگسازی بسیار مهم است و تا زمانی که تورمهای دو رقمی بالای ۲۰ درصد در اقتصاد کشور وجود داشته باشد نمیتوان از مردم انتظار سرمایهگذاری بلندمدت داشت. این کارشناس اقتصادی، با بیان اینکه بازارهای موازی، رقیب سرمایهگذاری بلندمدت مردم در بازارسرمایه است، تصریح کرد: مردم به اشتباه فکر میکنند سرمایهگذاری در بازارهایی چون ارز بازدهی بالایی دارد در صورتیکه بازارسرمایه با نگاهی بلندمدت برای سهامداران از بازدهی بالایی برخوردار است.
فرهنگسازی مناسب
حقشناس؛ خاطرنشان کرد: عموم جامعه تا حدودی به سرمایهگذاری در بازار طلا و ارز آشنایی دارند، اما شناخت کافی از بازارسرمایه و نحوه سرمایهگذاری در این بازار را ندارند. بنابراین، بخش عمدهای از این موضوع مربوط به نبود فرهنگسازی مناسب بوده است. وی تأکید کرد: فعالان اقتصادی بهطور مداوم بازارها و بازدهی آنها را در فصل و یا نیمسال گذشته مقایسه میکنند اما با نگاهی به بازارسرمایه و ابزارهای سرمایهگذاری مختلف در بازار میتوان به این نتیجه رسید که بازارسرمایه نسبت به بازارهای دیگر حرفهایتر است.
دیدگاه بسته شده است.