برگزاری اولین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی حفاری بدون ترانشه در اصفهان

برگزاری اولین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی حفاری بدون ترانشه در اصفهان در اولین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی حفاری بدون ترانشه در استان اصفهان، مجتبی‌قبادیان، مشاور عالی مدیرعامل و مدیر پروژه بازسازی شبکه فاضلاب شهر اصفهان گفت: این کنفرانس و نمایشگاه با حضور نمایندگانی از کشورهای آمریکا، کانادا، چین، استرالیا، نیوزلند، اکراین، بحرین و نیز از […]

برگزاری اولین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی حفاری بدون ترانشه در اصفهان

در اولین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی حفاری بدون ترانشه در استان اصفهان، مجتبی‌قبادیان، مشاور عالی مدیرعامل و مدیر پروژه بازسازی شبکه فاضلاب شهر اصفهان گفت: این کنفرانس و نمایشگاه با حضور نمایندگانی از کشورهای آمریکا، کانادا، چین، استرالیا، نیوزلند، اکراین، بحرین و نیز از استان‌های مختلف کشور فعالان صنعت آب و فاضلاب حضور یافتند که انتظار می‌رود پس از برگزاری این همایش دستاوردهای علمی و تکنیکی قابل توجهی حاصل شود.

به گزارش مناقصه مزایده، وی در این کنفرانس به پروژه بازرسی و بازسازی شبکه فاضلاب کلان‌شهر اصفهان اشاره کرد و اعلام نمود: شبکه فاضلاب اصفهان با اجرایی شدن آن در سال ۱۳۴۰ قدیمی‌‌‌ترین شبکه فاضلاب در کشور است و بیش از ۵۵ سال از قدمت آن می‌گذرد این درحالیست که گسترش شهر و افزایش جمعیت سبب شده که شبکه فاضلاب شهری نیز بنا بر نیاز روز گسترده‌تر شود، به‌طوریکه هم‌اکنون ۹۲ درصد جمعیت شهری اصفهان تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارند.

وی با بیان این‌که ۳۶۰۰ کیلومتر طول شبکه فاضلاب شهر اصفهان است، تصریح‌کرد: حدود ۳۰۰ کیلومتر از خطوط اصلی و نیمه اصلی انتقال فاضلاب با قطر بالاتر از ۵۰۰ میلی‌متر است. این شبکه در روز بالغ بر ۳۰۰ هزار مترمکعب فاضلاب شهری را جمع‌آوری می‌کند.

 

قبادیان گفت: به دلیل قدمت بالای شبکه فاضلاب شهر اصفهان حدود ۳۰۰ کیلومتر آن نیاز به بازسازی و اصلاح دارد. بر این اساس پس از سفر ریاست جمهوری و هیأت دولت به استان در سال ۸۶ تأمین مالی عملیات بازرسی و بازسازی شبکه فاضلاب شهر اصفهان از طریق فاینانس خارجی به تصویب رسید که در نهایت پس از طی مراحل مختلف و سپس سرگذاشتن چالش‌‌ها در سال ۹۰ کشور چین تأمین منابع مالی این پروژه را پذیرفت و هم‌اکنون قرارداد اجرای این پروژه با شرکت ژرف‌کار جم منعقد شد و بدین‌ترتیب مقرر گردید در آینده نزدیک ۲۵ کیلومتر از شبکه فاضلاب اصفهان به روش حفاری بدون ترانشه از طریق CIPP انجام شود که انتظار می‌رود با اجرای موفق این پروژه با روش روز دنیا این عملیات الگویی شود. برای بازسازی و اصلاح شبکه فاضلاب دیگر شهر‌‌ها در کشور تا آن‌‌ها هم بتوانند بدین روش شبکه فرسوده فاضلاب را اصلاح و بازسازی نمایند.