هزینه ۱٫۷ میلیارد یورویی برای فاز اول راهآهن سریعالسیر تهران-اصفهان مجری طرح راهآهن سریعالسیر تهران- قم- اصفهان از امضای قرارداد مشاور کارفرمای پروژه راهآهن سریع السیر تهران-قم- اصفهان با یک کنسرسیوم ایرانی- ایتالیایی خبرداد و گفت: هزینه فاز اول این پروژه ۱٫۷ میلیارد یورو برآورد شده است. به گزارش ایلنا مسعود نصرآزادانی از امضای قرارداد […]
هزینه ۱٫۷ میلیارد یورویی برای فاز اول راهآهن سریعالسیر تهران-اصفهان
مجری طرح راهآهن سریعالسیر تهران- قم- اصفهان از امضای قرارداد مشاور کارفرمای پروژه راهآهن سریع السیر تهران-قم- اصفهان با یک کنسرسیوم ایرانی- ایتالیایی خبرداد و گفت: هزینه فاز اول این پروژه ۱٫۷ میلیارد یورو برآورد شده است.
به گزارش ایلنا مسعود نصرآزادانی از امضای قرارداد مشاور کارفرمای پروژه راهآهن سریعالسیر تهران-قم خبر داد و اظهارداشت: قرارداد مشاور کارفرمای این پروژه با شرکت «ایران استن» و جوینت خارجی آن که یک شرکت ایتالیایی با عنوان «ایتارسر» است، به امضا رسید.
وی با بیان اینکه این اولین قراردادی است که برای مدیریت طرح و پیشبرد پیمانکار سازنده ساخت راهآهن سریعالسیر تهران- قم- اصفهان منعقد میشود، گفت: امیدواریم با عقد این قرارداد و حضور کارشناسان راهآهن ایتالیا و شرکت مشاور ایتارسر بتوانیم روند بررسی و تثبیت طرحهای طرف چینی را سریعتر انجام دهیم و عملیات اجرایی این طرح را شتاب دهیم.
این مقام مسؤول ادامهداد: قرارداد پروژه راهآهن سریعالسیر تهران- قم- اصفهان به صورت طرح و ساخت است و به موازات اینکه عملیات طراحی انجام میشود، علمیات اجرایی هر کدام از بخشهای که فاز طراحی آن به اتمام رسیده، شروع میشود.
وی با بیان اینکه مقدمات کار در ۳ جبهه حد فاصل تهران- قم، قم و اصفهان ایجاد شده است، اظهارداشت: متناسب با پیشرفت بخشهای مهندسی، عملیات اجرایی در بخشها و از جمله اصفهان در حال انجام است.
مجری طرح راهآهن سریعالسیر تهران- قم- اصفهان با بیان اینکه این پروژه مصداق پروژههای حمل و نقل ترکیبی است، گفت: با به بهرهبرداری رسیدن راهآهن سریعالسیر تهران- اصفهان و اتصال آن به فرودگاه امام، مسافران هوایی این فرودگاه میتوانند از طریق این خط آهن به مقاصد شهرهای قم و اصفهان جابهجا شوند.
نصرآزادانی با بیان اینکه در بخش گشایش السی که ۱٫۷ میلیارد یورو یا ۱۳٫۶۶ میلیارد یوان تأمین شده است، ادامهداد: این رقم مربوط به فاز یک این پروژه است و همانطور که گفتم باید طراحی کامل شود تا بتوانیم برآورد کلی طرح را داشته باشیم.
وی درباره سرعت راهآهن سریعالسیر تهران – اصفهان گفت: سرعت طرح ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت است و در فاز اول با ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت به بهرهبرداری میرسد.
این مقام مسؤول درباره برنامه بعدی برای توسعه شبکه راهآهن سریعالسیر در کشور گفت: با توجه به روند رو به رشد تقاضای حمل و نقل، وقتی تکنولوژی راهآهن سریعالسیر وارد کشور شود، مراکز استانها و قطبهای ترافیکی کمتر از ۸۰۰ کیلومتر یا مسیرهای مهم ترانزیتی کشور از اهدافی هستند که به تدریج در آینده مورد توجه قرار میگیرند و با تأمین منابع، امکان اتصال آنها به شبکه ریلی سریعالسیر فراهم میاید.
وی افزود: قطعاً اتصال اراک به این شبکه سریعالسیر به سمت تهران، اتصال مراکزی مانند یزد و حتی تبریز به سمت مشهد در اولویت قرار دارند که به تدریج با انتقال تجربیات طراحی، ساخت، تأمین منابع مالی برای اتصال به شبکه راهآهن سریعالسیر مورد توجه قرار میگیرند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.