حملونقل یک نیاز اساسی زندگی مدرن است اما موتور احتراقی سنتی به سرعت در حال منسوخ شدن است. خودروهای بنزینی یا دیزلی بسیار آلاینده هستند و به سرعت با خودروهای تمامبرقی جایگزین میشوند. برقی کردن حملونقل برای کاهش انتشار دیاکسیدکربن در بازارهای توسعهیافته و در حال ظهور ضروری است. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از […]
حملونقل یک نیاز اساسی زندگی مدرن است اما موتور احتراقی سنتی به سرعت در حال منسوخ شدن است. خودروهای بنزینی یا دیزلی بسیار آلاینده هستند و به سرعت با خودروهای تمامبرقی جایگزین میشوند. برقی کردن حملونقل برای کاهش انتشار دیاکسیدکربن در بازارهای توسعهیافته و در حال ظهور ضروری است. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از ویفروم، رانندگی با یک وسیله نقلیه الکتریکی میتواند به شما کمک کند ردپای کربن خود را کاهش دهید زیرا آلایندههای خروجی از اگزوز صفر نخواهد بود. شما میتوانید با انتخاب گزینههای انرژی تجدیدپذیر برای برق خانگی، اثرات زیستمحیطی شارژ وسیله نقلیه خود را بیشتر کاهش دهید. البته وسیله نقلیه الکتریکی باتریدار در طول عمر خود حجم قابلتوجهی دیاکسیدکربن تولید میکنند که عمدتاً در طول تولید باتری است. هرچه ظرفیت باتری بیشتر باشد، انتشار دیاکسیدکربن بیشتر است. در مقایسه، هیبریدیها و پلاگین هیبریدیها ظرفیت باتری کمتری دارند و بنابراین در هنگام تولید آلایندگی کمتری ایجاد میکنند. برای کاهش آلایندهها در طول چرخه عمر یک وسیله نقلیه، باید فناوری باتری مورد نیاز برای برآوردن نیازهای روزمره رانندگی را اندازهگیری کنیم. وسایل نقلیه الکتریکی هزینه تعمیر و نگهداری بسیار پایینی دارند زیرا قطعات متحرک زیادی به اندازه یک خودروی احتراق داخلی ندارند. خدمات مورد نیاز برای خودروهای الکتریکی کمتر از خودروهای بنزینی یا دیزلی معمولی است. بنابراین، هزینه سالانه راهاندازی یک وسیله نقلیه الکتریکی بهطور قابلتوجهی پایین است. استفاده از بنزین و گازوئیل سیاره ما را نابود میکند. در دسترس بودن سوختهای فسیلی محدود است و استفاده از آنها زمین را نابود خواهد کرد. انتشارات سمی از وسایل نقلیه بنزینی و دیزلی منجر به اثرات نامطلوب طولانی مدت بر سلامت عمومی میشود. میزان آلایندگی خودروهای الکتریکی بسیار کمتر از خودروهای بنزینی یا دیزلی است. از منظر بهرهوری، خودروهای الکتریکی میتوانند حدود ۶۰ درصد از انرژی الکتریکی شبکه را برای به حرکت درآوردن چرخها مخفی کنند اما خودروهای بنزینی یا دیزلی تنها میتوانند ۱۷ تا ۲۱ درصد از انرژی ذخیره شده در سوخت را به چرخها تبدیل کنند. یعنی حدود ۸۰ درصد اتلاف دارند. وسایل نقلیه تمام برقی آلایندگی لوله اگزوز صفر دارند اما حتی اگر تولید برق در نظر گرفته شود، خودروهای بنزینی یا دیزلی تقریباً سهبرابر بیشتر از میانگین خودروهای الکتریکی دیاکسیدکربن منتشر میکنند. تصور کنید در ساعات اوج بار در یک پمپ بنزین شلوغ هستید و برای رسیدن به محل کارتان عجله دارید. این مشکلات را میتوان به راحتی با یک وسیله نقلیه الکتریکی برطرف کرد. کافی است وسیله نقلیه خود را به مدت چهار تا پنج ساعت قبل از رفتن به شارژر منزل خود وصل کنید. اگر میتوانید شارژر را در جایی که در خانه پارک میکنید تهیه کنید، برنامهریزی سفرهای خود از قبل بسیار راحت است. اگر روزی فراموش کردید دستگاه خود را به برق وصل کنید میتوانید به راحتی از شارژرهای سریع یا حتی خدمات تعویض باتری کمک بگیرید. خودروهای الکتریکی قابلیت عملکرد بیصدا را دارند زیرا هیچ موتوری در زیر کاپوت آن وجود ندارد. بدون موتور یعنی بدون صدا. موتور الکتریکی آنقدر بیصدا کار میکند که برای بررسی روشن بودن آن باید به صفحه ابزار خود نگاه کنید. خودروهای برقی به قدری بیصدا هستند که سازندگان مجبورند صداهای نادرست را اضافه کنند تا آنها را برای عابران پیاده ایمن کنند.
دیدگاه بسته شده است.