نائب رئیس کمیسیون صنایع مجلس، گفت: طرح موضوعاتی مانند حذف قیمتگذاری دستوری و انحصاری نبودن بازار خودرو، فرافکنی است و باید به جای این اقدامات روی تأمین خودروی مردم از محل واردات یا افزایش تولید متمرکز شد. به گزارش مناقصهمزایده، علی جدی؛ درباره طرح موضوعاتی مانند حذف قیمتگذاری دستوری، گفت: هر زمانیکه مردم بتوانند خودروی […]
نائب رئیس کمیسیون صنایع مجلس، گفت: طرح موضوعاتی مانند حذف قیمتگذاری دستوری و انحصاری نبودن بازار خودرو، فرافکنی است و باید به جای این اقدامات روی تأمین خودروی مردم از محل واردات یا افزایش تولید متمرکز شد. به گزارش مناقصهمزایده، علی جدی؛ درباره طرح موضوعاتی مانند حذف قیمتگذاری دستوری، گفت: هر زمانیکه مردم بتوانند خودروی دلخواه خود چه خارجی و چه داخلی را با روشهای نقدی، اقساطی، به صورت لیزینگ و… خریداری کنند، میتوان ادعا کرد که انحصار در بازار خودرو وجود ندارد، اما اکنون مردم نمیتوانند هر مدل خودرویی که بخواهند را خریداری کنند و عملاً بازار انحصاری است. نماینده مردم شیروان در مجلس، ادامه داد: بهتر است به جای طرح موضوعاتی مانند قیمتگذاری دستوری، افزایش تیراژ تولید در دستورکار قرار گیرد تا با تحقق این مهم و افزایش عرضه خودرو قیمتگذاری حذف شود، در شرایطی که بازار رقابتی باشد، قیمتگذاری معنا پیدا نمیکند و تجربه سالهای ۹۴ و ۹۵ نیز گواه این ادعا است به این معنا در این سالها قیمتگذاری وجود نداشت و مردم به راحتی خودروی موردنظر خود را خریداری میکردند. وی اضافه کرد: طرح موضوعاتی مانند حذف قیمتگذاری دستوری و انحصاری نبودن بازار خودرو فرافکنی است و باید به جای این اقدامات روی تأمین خودروی مردم از محل واردات یا افزایش تولید متمرکز شد. وی درباره طرح موضوعاتی مانند اینکه قیمت قطعات مورد نیاز تولید خودرو گرانتر از ارزش واقعی آنها تأمین میشود، بیان کرد: هزینه قطعات برای خودروسازان با ارزش واقعی آنها اختلاف دارد زیرا خودروسازان به تعهدات مالی خود عمل نمیکنند؛ بخشی از این قطعات از محل واردات تأمین میشود و به دلیل حضور مافیا تا زمانی که این قطعات به دست خودروساز برسد، هزینهها چند برابر میشود بخشی دیگر نیز که از داخل تأمین میشود به دلیل بدقولی خودروسازان، قطعهسازان قیمتها را بالاتر میبرند. نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، تصریح کرد: هزینه تمام شده خودروساز برای تأمین قطعات بیشتر از میزان استاندارد است و این هزینه به مردم تحمیل میشود این در حالی است که اگر بازار متعادل شود و قیمت گذاری حذف شود امکان پرداخت به موقع مطالبات قطعهسازان فراهم میشود.
بسیاری از اقتصاددانان بر این عقیده هستند که دولت نباید بر امر قیمتگذاری دخالتی داشته باشد، اما این موضوع نرخگذاری بسیار پیچیده شده و در حد حرف و شعار درآمده است. بسیاری از کارشناسان صنعت خودرو، بر این اذعان دارند که دولت نباید بر قیمت کالاهای مختلف به صورت دستوری دخالت داشته باشد. به گزارش […]
محمد قرهداغلی -رئیس انجمن فولاد ایران، خواستار تعیینتکلیف سریع نرخ ارز صادرات، حذف قیمتگذاری دستوری و برنامهریزی و سرمایهگذاری جهت تأمین برق و گاز شد. به گزارش مناقصهمزایده، بهرام سبحانی؛ در نشست خبری، درخصوص مطالبات تولیدکنندگان فولاد از دولت چهاردهم، گفت: بحث اصلاح نرخ ارز صادرات اولین و مهمترین خواسته ماست که دولت بعدی طی […]
نائب رئیس کمیسیون معدن و صنایعمعدنی اتاق بازرگانی ایران، گفت: حذف قیمتگذاری دستوری، ضامن توسعه بخش معدن است. به گزارش مناقصهمزایده، سجاد غرقینائب؛ با اشاره به اینکه «فروش داخل»، «فروش صادراتی»، «سرمایهگذاری» (چه داخلی و چه خارجی) و همچنین «تسهیلات بانکی»، چهار مسیر برای تأمین منابع در بخش معدن هستند، افزود: تعیین عوارض سنگین برای […]
دیدگاه بسته شده است.