در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تأیید شد نقشه راه ۱۰ برابر کردن تولید محتوای فضای مجازی با مشارکت حداکثری بخش خصوصی نقشه راه پروژه ۱۰ برابر کردن تولید محتوای داخلی با رویکرد کسبوکار دیجیتال بهعنوان یکی از ۷ پروژه اقتصاد مقاومتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به تأیید ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی رسید. به گزارش […]
در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تأیید شد
نقشه راه ۱۰ برابر کردن تولید محتوای فضای مجازی با مشارکت حداکثری بخش خصوصی
نقشه راه پروژه ۱۰ برابر کردن تولید محتوای داخلی با رویکرد کسبوکار دیجیتال بهعنوان یکی از ۷ پروژه اقتصاد مقاومتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به تأیید ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی رسید.
به گزارش مناقصهمزایده به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، خسروسلجوقی، عضو هیأت عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران دراین باره گفت: این نقشه راه با رویکرد کسب و کار دیجیتال و با مشارکت حداکثری بخش خصوصی بهعنوان یکی از ۷ پروژه اقتصاد مقاومتی وزارت ارتباطات، به تأیید ستاد اقتصاد مقاومتی و سازمان برنامه و بودجه کشور رسیده و چشمانداز خوبی برای اقدام آن ایجاد شده است.
مجری این طرح از تدوین برنامه ملی توسعه محتوا با تأکید بر اقتصادی کردن تولید محتوای دیجیتال در فضای مجازی خبر داد و گفت: در این زمینه ۷۰ پیشنهاد ارایه شده و در نهایت ۱۹ عنوان پروژه در حوزه تولید محتوایی بومی فضای مجازی به تأیید رسیده است. براین اساس وزارت ارتباطات در قالب بسته حمایتی و وام وجوه اداره شده از این طرحها حمایت میکند.
عضو هیأت عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران، با اشاره به اختصاص حدود ۴۰ میلیارد تومان به این پروژه گفت: با سازمان برنامه و بودجه کشور نسبت به پیشبینی بودجه سال بعد در زمینه محتوا هماهنگی صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه تولید بیش از ۱۰۰ هزار نرمافزار کاربردی توسط بخش خصوصی یکی از اقدامات مهم این پروژه است که اکنون انجام شده، ادامه داد: برنامه ملی توسعه محتوای بومی در راستای تجمیع و ساماندهی محتوای موجود در کشور و انتقال آن به فضای اینترنت به عنوان یک ضرورت ملی و بینالمللی تعریف شده که توسعه آن در طولانیمدت، تأثیر قابلتوجهی بر حوزههای علمی، پژوهشی و اقتصادی خواهد داشت.
سلجوقی با تأکید بر مصرف بهینه پهنای باند اظهار داشت: نباید پهنای باند صرف مطالب بدون کاربرد شود بلکه زمانی میتوان از مصرف بالای پهنای باند رضایت داشت که صرف محتوای فاخر و اثرگذار شده باشد.
وی به حضور بیش از ۱۲ میلیون دانشآموز در کشور بهعنوان موتور تولید و مصرف محتوای بومی اشاره کرد و گفت: سرمایهگذاری روی مدارس بهعنوان کانون توسعه و انتشار محتوای مناسب و متنوع مورد تأیید و ضامن تغییر مثبت جامعه خواهد بود.
مجری طرح ۱۰ برابر کردن تولید محتوای بومی فضای مجازی خاطرنشان کرد: با توافق با وزارت آموزشوپرورش، مجوز ایجاد اپراتور خدمات دانشآموزی به کنسرسیومی متشکل از ۲۲ شرکت ایرانی و یک شرکت ژاپنی داده شد که ارایه خدمات دانشآموزی مثل رایانامه، شبکه اجتماعی و تولید محتوا را عهدهدار شده و با راهاندازی آن شاهد جهش بزرگی در این خصوص خواهیم بود.
سلجوقی همچنین از آماده بودن زیرساختهای نرمافزاری این پروژه خبر داد و گفت: باید وزارت آموزش و پرورش کارگروه تخصصی ارزیابی محتوا را فعال کند تا محتوای تولیدشده ارزیابی و در اختیار عموم قرار گیرد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.