ورزش در هفته‌ای که گذشت،از شایعه عجیب پیرامون علی دایی تا مرگ تلخ مربی نفت

  مرگ ناگهانی یک مربی فوتبال، خریداری سهام یک باشگاه انگلیسی توسط یک ایرانی، شایعه تصادف دوباره علی دایی، احضار هیأت رییسه فوتبال به سازمان بازرسی مهم‌ترین اتفاقات این هفت روز ورزش بود. به گزارش مهر، بعد از این‌که هفته گذشته ورزش ایران با مرگ مشکوک دو ورزشکار جوان در بسکتبال و والیبال مواجه شد، […]

 

مرگ ناگهانی یک مربی فوتبال، خریداری سهام یک باشگاه انگلیسی توسط یک ایرانی، شایعه تصادف دوباره علی دایی، احضار هیأت رییسه فوتبال به سازمان بازرسی مهم‌ترین اتفاقات این هفت روز ورزش بود.

به گزارش مهر، بعد از این‌که هفته گذشته ورزش ایران با مرگ مشکوک دو ورزشکار جوان در بسکتبال و والیبال مواجه شد، این هفته هم مرگ ناگهانی یک مربی مواجه شد. علی اکبر دارستانی، مربی بدنساز تیم نفت در این هفته و در جریان یکی از جلسات تمرینی تیمش در حالی که مشغول تمرین دادن بچه‌ها بود، دچار عارضه قلبی شد اما تا زمان رسیدن اورژانس و انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد.

این غم‌انگیز‌ترین و در عین حال مهم‌ترین اتفاقی بود که در این هفته رو به پایان برای ورزش ایران رقم خورد. به جز این اما در این هفته اتفاقات مهم دیگری هم رقم خورد که ویژه ورزش ایران نبود اما یا ردپای یک ایرانی در آن بود یا خاطره‌ای از سفر چند هفته پیش به ایران؛ اتفاقات مهمی مثل این‌که یک میلیارد ایرانی حدود نیمی از سهام باشگاه اورتون را خریداری کرد و جیانی اینفانتینو که همین چند هفته پیش مهمان فوتبال ایران بود، رییس فیفا شد.

مهمان سوییسی – ایتالیایی کفاشیان رییس فیفا شد

جیانی اینفانتینو که چندی پیش سفری چند روزه به ایران داشت در انتخابات اخیر فدراسیون جهانی فوتبال با کسب اکثریت آرا به عنوان رییس انتخاب شد و جای سب بلاتر را گرفت. در انتخابات رییس جدید فیفا از مجموع ۲۰۹ عضو فدراسیون جهانی فوتبال ۲۰۷ نفر حق رأی داشتند و در پایان رای‌گیری که به دور دوم کشیده شد، اینفانتینیو با ۱۱۵ رأی به عنوان رییس جدید انتخاب شد.

مذاکره کفاشیان با دبیرکل AFC برای میزبانی ایران از عربستانی‌ها

 بعد از جوسازی کشور عربستان در خصوص عدم حضور تیم‌های این کشور در ایران برای مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، فدراسیون فوتبال هم اقدامات زیادی را انجام داد تا دیدار تیم‌های ایرانی در کشور بی‌طرف برگزار نشود. فدراسیون فوتبال در آخرین اقدام با ارسال نامه‌ای به دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا مجدداً امنیت کشور ایران را گوشزد کرد.

یک میلیاردر ایرانی ۴۹٫۹ درصد سهام باشگاه اورتون را خرید

 فرهاد مشیری که شهروند بریتانیا و ایران است پس از این‌که سهام باشگاه آرسنال خود را فروخت اقدام به خرید سهام اورتون کرده است. مجله فوربس سرمایه این مرد ثروتمند ایرانی را یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون پوند برآورد کرده است. مشیری ۶۰ ساله همچنین در صنعت معدن و کارخانه فولاد روسیه هم سهام دارد. وی دوستی و همکاری نزدیکی با علی شیر عثمانف، سهامدار روسی آرسنال، دارد. مشیری مدرک تحصیلی خود را در لندن به دست آورده و در شرکت تلفن همراه روسیه تحت عنوان «مگافون» هم سهام دارد.

عادل شیحی با استقلال قرارداد بست

عادل شیحی هافبک مراکشی با حضور در ایران و پس از برگزاری جلسه‌ای با بهرام افشارزاده و پندار توفیقی رسماً استقلالی شد. قرارداد این هافبک مراکشی با استقلال تا پایان فصل امضا شد.‌ این بازیکن از روز شنبه هفته گذشته در تمرینات استقلال حضور پیدا کرد.

علی دایی تصادف نکرد!

در این ۷ روز ورزش خبری منتشر شد مبنی بر این‌که علی دایی در راه سفر به قم دچار سانحه رانندگی شد اما این خبر که مربوط به روز دوشنبه بود خیلی زود تکذیب شد به خصوص این‌که چند ساعت پس از انتشار آن، علی دایی در محل تمرینات تیم صبا که در اتفاقاً در تهران هم بود، حاضر شد.

مربی تیم فوتبال نفت تهران درگذشت

در این ۷ روز ورزش یک اتفاق تلخ در جریان یکی از جلسات تمرینی تیم نفت رخ داد؛ علی اکبر دارستانی، مربی بدنساز این تیم، در حالی که مشغول گرم کردن و آماده‌سازی بازیکنان بود، از ناحیه سینه دچار سوزش شد که بلافاصله وی را به بیرون زمین منتقل کرده و با اورژانس تماس گرفتند که پس از حدود ۱۰ دقیقه آمبولانس در محل تمرین تیم نفت حضور پیدا کرد و وی را به بیمارستان فیاض بخش منتقل کردند اما تلاش پزشکان برای زنده ماندن وی بی‌اثر ماند.

مربی جدید برای والیبال ایران

به پیشنهاد رائول لوزانو و موافقت فدراسیون والیبال آندرس اسپر ادواردو، مربی بدنساز آرژانتینی از فروردین ماه سال آینده همزمان با آغاز اردوی تیم ملی «الف» و «ب» وارد تهران می‌شود و کار خود را رسماً با فدراسیون والیبال ایران آغاز می‌کند.

توقف اصفهانی‌ها در لیگ قهرمانان آسیا

در چارچوب هفته دوم مسابقات لیگ قهرمانان آسیا تیم ذوب آهن سه‌شنبه در ورزشگاه نقش جهان اصفهان به مصاف لخویا قطر رفت که این بازی با نتیجه تساوی بدون گل به اتمام رسید. شاگردان یحیی گل‌محمدی در حالی دو امتیاز این دیدار را از دست دادند که در دیدار رفت موفق شده بودند با نتیجه یک بر سفر این حریف قطری را شکست دهند. در دیگر دیدار لیگ قهرمانان آسیا که در این روز برگزار شد، تیم سپاهان در امارات به مصاف تیم‌النصر رفت. نماینده ایران در این دیدار از دستیابی به حداقل امتیاز هم بازماند و ۲ بر صفر مغلوب میزبان خود شد. این در حالی است که زردپوشان سپاهان در دیدار رفت موفق به شکست ۲ بر صفر حریف اماراتی شده بودند.

هیات رییسه فدراسیون فوتبال در سازمان بازرسی

اعضای هیأت رییسه فدراسیون فوتبال روز دوشنبه هفته گذشته به سازمان بازرسی کل کشور دعوت شدند تا پیرامون تغییر اساس‌نامه که توسط اعضای هیأت رییسه انجام پذیرفته (یکی از موارد) توضیح بدهند. علی کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال غایب اصلی این جلسه بود. کفاشیان در این باره گفت: به خاطر درگذشت عمه‌ام نتوانستم به این جلسه بروم و غیبتم دلیل دیگری نداشت.

«نه» بلند مدیرعامل ذوب آهن به شمشیربازی

سعید آذری، مدیرعامل باشگاه ذوب آهن در پاسخ به پیگیری‌های فدراسیون شمشیربازی و شخص مجتبی عابدینی برای طلب ۱۰ میلیونی این شمشیربازی که مربوط به چهار سال پیش و زمان حضورش در تیم شمشیربازی این باشگاه می‌شود، اعلام کرد که طلب مجتبی عابدینی مربوط به سال ۹۱ است و بودجه مربوطه هم در سال موردنظر هزینه شده است. وی تأکید کرده که باشگاه قادر به پرداخت هزینه‌های مربوط به فصول قبل نیست.