مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل عنوان کرد

هدر ۳۰درصدی منابع پروژه‌ها به دلیل عدم دانش فنی

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل، با تأکید براینکه، ضعف دانش فنی موجب طراحی نامناسب، کیفیت پایین اجرا و هدر رفت بیش ‌از۳۰درصد منابع پروژه و کاهش طول عمر زیرساخت‌‌ها می‌شود، خبر داد. به گزارش مناقصه‌مزایده، خیرا… خادمی؛ با تأکید بر صیانت از سرمایه‌های ملی در حوزه زیرساخت‌های حمل‌ونقل، گفت: از سال ۱۴۰۴ ناظران […]

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل، با تأکید براینکه، ضعف دانش فنی موجب طراحی نامناسب، کیفیت پایین اجرا و هدر رفت بیش ‌از۳۰درصد منابع پروژه و کاهش طول عمر زیرساخت‌‌ها می‌شود، خبر داد. به گزارش مناقصه‌مزایده، خیرا… خادمی؛ با تأکید بر صیانت از سرمایه‌های ملی در حوزه زیرساخت‌های حمل‌ونقل، گفت: از سال ۱۴۰۴ ناظران پروژه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل، به ارائه گواهی صلاحیت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ملزم خواهند شد. مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل، با تأکید بر ارزیابی صلاحیت فنی و ارتقای دانش ناظرین و عوامل اجرایی پروژه‌های راهسازی توسط مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: هزینه‌های پنهان پروژه‌های عمرانی توسط عواملی تحمیل می‌شوند که هیچ‌گاه پاسخگو نیستند و ضعف دانش فنی این عوامل، باعث طراحی نامناسب، کیفیت پایین اجرا، هدررفت بیش از ۳۰ درصد منابع پروژه و کاهش طول عمر زیرساخت‌‌ها می‌شود. خادمی؛ با تأکید بر ضرورت احیای نظام‌نامه حرفه‌ای کردن مشاغل بخش حمل‌ونقل ابلاغی توسط شورای‌عالی فنی و امور زیربنایی، گفت: با توجه به جایگاه حاکمیتی، مأموریت و شرح وظایف مرکز تحقیقات انتظار داریم مرکز در یک برنامه‌ریزی دوساله نسبت به ارزیابی صلاحیت و ارتقای دانش فنی ناظران پروژه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل اقدام کند. همچنین با همکاری نظام فنی و اجرایی کشور، نسبت به الزامی شدن آموزش و ارتقای دانش فنی سایر عوامل اجرایی پروژه‌ها، همت گمارد. مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل، همچنین ساخت و استفاده از فناوری نوین در پروژه‌های عمرانی را منوط به الزام به‌کارگیری، آموزش و انتقال دانش فنی دانست و افزود: این شرکت از ورود هر نوع فناوری که به افزایش کیفیت، طول عمر و کاهش هزینه‌های ساخت و بهره‌برداری پروژه‌های راهسازی کمک کند استقبال و حمایت می‌کند ولیکن باید ضوابط و دستورالعمل‌های به‌کارگیری آن فناوری توسط مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تدوین و توسط نظام فنی و اجرایی تصویب و ابلاغ شود.