مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حملونقل جادهای کشور، گفت: ۷۹ هزار تخلف اضافه بار طی ۹ ماه گذشته شناسایی و خاطیان برای پرداخت خسارت به ادارههای راه معرفی شدند. به گزارش مناقصهمزایده، مهرفرهاد مهریاری؛ درباره نظارتهای صورت گرفته بر تناژ ناوگان باری کشور، گفت: متأسفانه مبادی باری وجود دارند که بدون توجه […]
مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حملونقل جادهای کشور، گفت: ۷۹ هزار تخلف اضافه بار طی ۹ ماه گذشته شناسایی و خاطیان برای پرداخت خسارت به ادارههای راه معرفی شدند. به گزارش مناقصهمزایده، مهرفرهاد مهریاری؛ درباره نظارتهای صورت گرفته بر تناژ ناوگان باری کشور، گفت: متأسفانه مبادی باری وجود دارند که بدون توجه به قوانین و مقررات تناژ مجاز اقدام به حمل کالا میکنند که پیامدهای زیادی از جمله ایجاد تصادفات و خسارات زیرساختی در پی دارد. بر این اساس سازمان راهداری و حملونقل جادهای کشور اقدام به نظارت در محورهای فاقد پاسگاه پلیسراه کرده و سامانههای هوشمند کنترل تناژ قرار داده است. وی ادامه داد: طی ۹ ماه گذشته همکاران من با تلاشی که داشتند با استفاده از ایستگاههای هماهنگ با پلیسراه مبادرت به کنترل تناژ ناوگان کردند که بر این اساس در این مدت بیش از ۷۹ هزار مورد تخلف را شناسایی و برای پرداخت خسارت به ادارههای راه معرفی کردند که میتواند کمک بسیار زیادی به حفظ وضعیت راهها و ابنیه فنی همچنین تصادفات ناشی از اضافه تناژ کند. مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حملونقل جادهای کشور، اظهار کرد: از آنجایی کنترل به وسیله باسکولهای ثابت صورت میگیرد تیمهایمان را به باسکولهای سیاری مجهز کردیم که میتوانند در قسمتهای روی زمین نصب شوند و با هدایت ناوگانی که به صورت مشکوک هستند توسط موارد پلیس متوقف و بر روی این باسکولها هدایت میشوند تا کنترلهای لازم صورت بگیرد. وی افزود: در صورتی که اگر صاحبان کالا و شرکتهای حملونقل و صاحبان ناوگان بدانند که با این کار میتوانند عمر ناوگان خودشان را علاوه بر اینکه بتوانند کمک کنند که زیرساختهای ما حفظ شود، هیچ وقت اقدام به این کار نمیکنند. مهریاری؛ تصریح کرد: با اقداماتی که صورت گرفته تخلفات اضافه تناژ خیلی کمتر شده و به تبع آن انتظار داریم تا عمر روسازی فنی بالاتر رود و تخریبها کاهش پیدا کند. نتیجه آن کاهش تصادفات ناشی از اضافه بار خواهد بود.
دیدگاه بسته شده است.