طبق تصمیم ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وزارت صنعت،معدنوتجارت مکلف به تشدید نظارت بر عملکرد اعضای زنجیره تجاری کالای لوازمیدکی خودرو در اخذ و نصب شناسه موضوع ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شده است. به گزارش مناقصهمزایده، در پنجاه و دومین جلسه از سلسله نشستهای کارگروه حمایت از […]
طبق تصمیم ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وزارت صنعت،معدنوتجارت مکلف به تشدید نظارت بر عملکرد اعضای زنجیره تجاری کالای لوازمیدکی خودرو در اخذ و نصب شناسه موضوع ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شده است. به گزارش مناقصهمزایده، در پنجاه و دومین جلسه از سلسله نشستهای کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، عملکرد دستگاهها در پیشگیری از قاچاق کالا و ارز بهویژه فرآوردههای دخانی و لوازمیدکی مورد بررسی قرار گرفت و ارائه پیشنهادات اصناف در راستای پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز به ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین اعمال بهبودهای نظارتی در فرآیندهای ترانزیت دخانیات کشور از مهمترین محورهای گفتگو در این نشست بود. همچنین براساس این گزارش با تصمیم اعضای کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا، وزارت صنعت،معدنوتجارت مکلف به تشدید نظارت بر عملکرد اعضاء زنجیره تجاری کالای لوازمیدکی خودرو در اخذ و نصب شناسه موضوع ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شد. گفتنی است؛ طرح جمعآوری باتری و کمک فنر قاچاق و تقلبی از فروردین ماه سال قبل در چند استان آغاز شد و بهتدریج به استانها و اقلام دیگر رسید. طبق گفتههای مسئولان ستاد مقابله با قاچاق و ارز و وزارت صمت در سال گذشته، برآورد شده بود که حدود ۳۰ تا ۶۰ درصد کل بازار لوازمیدکی خودرو سهم فعالیتهای قاچاق و کالاهای تقلبی است. همچنین براساس گزارش وزارت صمت در مورد سهم تخلف در قطعات مختلف خودرویی، بیشترین تخلف مربوط به سیستم تعلیق و جلوبندی خودرو است. از طرف دیگر پایان سال گذشته مهلت ساماندهی ۵۴ قلم لوازمیدکی فاقد شناسه کالا تمام شد و از ابتدای امسال، تمام لوازمیدکی مشمول طرح در سطح عرضه، باید دارای کد رهگیری باشند.
دیدگاه بسته شده است.