نماینده شرکت کشتیرانی ایران ایزوایکو قرارداد دو ساله را بعد از ۱۲ سال انجام نداد نماینده کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران درمورد عدمسفارش کشتی به شرکتهای داخلی گفت: توانمندی بنگاههای داخلی برای طراحی و ساخت کشتیهای اقیانوسپیما کافی نیست. به گزارش مهر، محمدعلیبیگی درمورد علت سفارش به شرکت خارجی و عدم استفاده از توان داخلی گفت: […]
نماینده شرکت کشتیرانی ایران
ایزوایکو قرارداد دو ساله را بعد از ۱۲ سال انجام نداد
نماینده کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران درمورد عدمسفارش کشتی به شرکتهای داخلی گفت: توانمندی بنگاههای داخلی برای طراحی و ساخت کشتیهای اقیانوسپیما کافی نیست.
به گزارش مهر، محمدعلیبیگی درمورد علت سفارش به شرکت خارجی و عدم استفاده از توان داخلی گفت: سفارشهای ۱۲ سال پیش کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش، به کشتیسازان داخلی گواه حمایت کشتیرانیها از این صنعت است، سفارشاتی که البته تاکنون به سرانجام نرسیده است.
نماینده کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران افزود: ما قبلاً سفارشهایی برای ساخت دو فروند نفتکش به مبلغ هر کدام ۳۰ میلیون دلار که سال شروع قرارداد ۸۳ بوده با شرکت ایزوایکو منعقد کردیم، قرار بود ۲۴ ماهه این دو فروند کشتی را تحویل دهند که تاکنون بعد از ۱۲ سال این اتفاق نیفتاده است.
این کارشناس شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران افزود: به شرکت صنایع دریایی ایران سفارش ساخت ۳ فروند نفتکش به مبلغ هر کدام ۴۰ میلیون دلار و در سال ۸۴ منعقد کردیم که آن شرکت نیز بعد از ۱۲ سال به تعهدات خود عمل نکرده است. در حالی که شرکت ملی نفتکش به این دو شرکت مبلغ ۱۴۳ میلیون و ۷۰۳ هزار دلار پرداخت کرده؛ ولی کشتیها تحویل داده نشده، چگونه انتظار دارید وقتی قرار بود کشتیها را ۲۴ ماهه تحویل بدهند و اکنون ۱۲ سال به طول کشیده با این بدقولیها مجدداً به شرکتها سفارش ساخت بدهیم.
وی در ادامه گفت: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تاکنون با شرکتهای ایزوایکو، اروندان و صدرا قرارداد ساخت کشتی به امضا رسانده است؛ اما تنها دو فروند کشتی از کارخانه ایزوایکو تحویل گرفته، این در حالی است که بنگاههای تولیدکننده کشتی توانایی در ساخت و طراحی ندارند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.