هفته گذشته شورایرقابت در جلسه ۶۳۲، دستورالعمل تنظیم بازار خودروهای سواری (مصوب ۵۴۳) را اصلاح کرد. به گزارش مناقصهمزایده، براساس دستورالعمل اصلاحی تنظیم بازار خودرو سواری، از این پس نظارت شورایرقابت درخصوص محاسبه و ابلاغ محاسبه، پسینی بوده و وزارت صمت مکلف است قیمتهای محاسبه شده توسط سازمان حمایت را رأساً ابلاغ کند و در […]
هفته گذشته شورایرقابت در جلسه ۶۳۲، دستورالعمل تنظیم بازار خودروهای سواری (مصوب ۵۴۳) را اصلاح کرد. به گزارش مناقصهمزایده، براساس دستورالعمل اصلاحی تنظیم بازار خودرو سواری، از این پس نظارت شورایرقابت درخصوص محاسبه و ابلاغ محاسبه، پسینی بوده و وزارت صمت مکلف است قیمتهای محاسبه شده توسط سازمان حمایت را رأساً ابلاغ کند و در صورتی که در نحوه اجرا ایرادی وجود داشته باشد، شورایرقابت ورود خواهد کرد. به گزارش مناقصهمزایده،سپهر دادجویتوکلی؛ سخنگوی شورایرقابت، با اشاره به اینکه اختیارات شورایرقابت قابل واگذاری نیست و همچنان بازار خودرو انحصاری است، اظهار داشت: مسئول تنظیم بازار خودرو، شورایرقابت است و در اصلاحات دستورالعمل خودرو فقط تغییراتی در فرآیندها برای تسهیل و تسریع در اجرای دستورالعمل صورت گرفته است. وی با بیان اینکه تنظیمگر فنی بازار خودرو وزارت صمت است و در حوزه اجرا اختیارات بیشتری پیدا کرده است، افزود: براساس اصلاحات انجام شده مانند گذشته خودروسازان هزینههای تولید را برای سازمان حمایت ارسال کرده و این سازمان براساس دستورالعمل ۵۴۳ شورایرقابت محاسبه قیمتی را انجام میدهد. سخنگوی شورایرقابت، اضافه کرد: در این مرحله به جای بررسی این موضوع در کارگروه خودروی شورایرقابت، مستقیماً سازمان حمایت درخواستها را در قالب دستورالعمل ۵۴۳ شورایرقابت محاسبه و قیمتها را به معاونت حملونقل وزارت صمت برای تأیید و ابلاغ به خودروسازان ارسال میکند. وی تأکید کرد: باید اصلاحات دستورالعمل خودرو بعد از طی کردن فرآیند اداری که حدوداً یک تا دو روز زمان میبرد به وزارت صمت ابلاغ شود.
گروه خودرو- سخنگوی شورایرقابت، گفت: شورایرقابت بر فرآیند قیمتگذاری خودرو نظارت تام دارد و این موضوع بر کسی پوشیده نیست. به گزارش مناقصهمزایده، سپهر دادجویتوكلی؛، درخصوص اینكه آیا این افزایش قیمت طبیعی و در مسیر قانونی بوده كه شورایرقابت دستورالعمل مزبور را تأیید كرده است، افزود: این تلقی شاید تلقی دقیقی نباشد، شورایرقابت بر فرآیند […]
دفتر مطالعات انرژی، صنعت و معدن مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی، با همکاری دفتر اقتصادی، در گزارشی با عنوان «بررسی مسئله قیمتگذاری خودرو در ایران» اظهار داشت: صنعت خودرو در ایران از مشکلات ساختاری اقتصادی-سیاسی عمیقی رنج میبرد؛ بهطوری که برای اصلاح این صنعت علاوهبر اصلاح اساسی این ساختار معیوب، باید ابعاد تأثیرگذار دیگری ازجمله […]
مهدی قرهداغلی – با توجه به اینکه در دو روز گذشته اخباری مبنی بر افزایش قیمت خودرو توسط سخنگوی شورایرقابت منتشر شد، همین خبر کافی بود تا بازاری که پس از مدتها توانست کمی آرامش قیمتی به خود ببیند، دوباره تبدیل به انبار باروت گردد و خیز افزایش قیمت در بازارهای غیررسمی شروع شود و […]
چند وقتی است که بحث حذف قیمتگذاری دستوری خودرو به صورت جدی از سوی وزارت صمت مطرح شده است؛ در آخرین اظهارنظرها نیز منوچهر منطقی؛ معاون حملونقل این وزارتخانه، اعلام کرده بود که طبق سند تحول خودرو، قیمتگذاری دستوری این محصول تا پایان سال لغو و اختیار قیمتگذاری به هیئت مدیره خودروسازان واگذار میشود. به […]
دیدگاه بسته شده است.