دوران درخشان راه‌آهن تحت تأثیر سانحه ریلی قرار گرفت

وزیر راه و شهرسازی دوران درخشان راه‌آهن تحت تأثیر سانحه ریلی قرار گرفت وزیر راه و شهرسازی گفت: دوره درخشان راه‌آهن در طول ۳ ساله گذشته و تمام دستاوردهای آن تحت‌تأثیر سانحه ریلی اخیر قرار گرفت و کم‌تر دیده شد.  به گزارش ایلنا، عباس‌آخوندی در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت راه‌آهن با بیان این‌که […]

وزیر راه و شهرسازی

دوران درخشان راه‌آهن تحت تأثیر سانحه ریلی قرار گرفت

وزیر راه و شهرسازی گفت: دوره درخشان راه‌آهن در طول ۳ ساله گذشته و تمام دستاوردهای آن تحت‌تأثیر سانحه ریلی اخیر قرار گرفت و کم‌تر دیده شد.

 به گزارش ایلنا، عباس‌آخوندی در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت راه‌آهن با بیان این‌که در دو هفته گذشته روزگار سختی را چه در سطح ملی چه در سطح استانی در آ‌ذربایجان‌شرقی داشتیم، گفت: در یک حادثه غم بار چندی از هموطنانمان را از دست دادیم که در این مدت تمام فشار بر همکاران من در راه‌آهن و وزارت راه و شهرسازی بود.

وی با تأکید بر این‌که امیدوارم بتوانیم با آنچه که در دست داریم برای بهبود و ارتقای شرایط گام‌برداریم، اظهار داشت: همواره بر این باور بودم و هستم که مسؤولین باید در برابر مردم متواضع باشند و در برابر قصورهای شخصی و قصورهای سازمانی که رخ می‌دهد از مردم پوزش بخواهند و به همین دلیل من از مردم بابت این سانحه غم بار پوزش خواستم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این که برای جان‌باختگان این سانحه آرزوی مغفرت از درگاه الهی داریم و برای بازماندگان صبر آرزو می‌کنیم، گفت: امیدوارم که دولت و شرکت راه‌آهن بتوانند آنچه در توان دارند در جهت بهبود شرایط خدمت به مردم به‌کار گیرند.

آخوندی گفت: زمانی که مسؤولیت وزارت راه و شهرسازی را پذیرفتم از آقای پورسیدآقایی برای مسؤولیت در شرکت راه‌آهن دعوت کردم، هدف من این بود که بتوانیم با حضور نخبگان راه‌آهن را در صدر برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی قرار دهیم و از کوچک‌‌‌ترین اقدامی هم دریغ نکردیم.

وی با بیان این‌که در طول این مدت در دوران خشکسالی منابع مالی قرار داشتیم و زمانی که این مسؤولیت را پذیرفتیم مشکلات بسیاری در این حوزه با منابع بسیار کم وجود داشت، گفت: ‌تلاش ما در این مدت این بود که بتوانیم صنعت راه‌آهن را در تمام سطوح مورد بازسازی ساختاری قرار دهیم.

وی تأکید کرد: در این مدت به تمام موضوعات مربوط به راه‌آهن ورود پیدا کردیم.

وی با اشاره به عملکرد موفق پورسیدآقایی در شرکت راه‌آهن گفت: چه می‌توان کرد که دست سرنوشت این طور رقم زد که تمام فعالیت‌های راه‌آهن در این مدت تحت شعاع یک سانحه غم‌بار قرار گرفت و کم‌تر دیده شد.

آخوندی با اشاره به اقداماتی که در طول ۳ سال گذشته در راه‌آهن انجام شده گفت: چه در حوزه توسعه زیرساخت و چه در حوزه بهسازی خطوط و چه در جهت توسعه خطوط و در حوزه اتصال شبکه ریلی ایران به شبکه ریلی آسیا اقدامات مؤثری در طول ۳ سال گذشته انجام شد و همچنین اقداماتی هم در بخش اتصال تمام استان‌ها به شبکه ریلی انجام دادیم.

وی افزود: در جهت انتقال فناوری و به‌کارگیری ‌ای‌تی در راه‌آهن و مدرن کردن راه‌آهن و ورود فناوری‌های جدید اقدامات قابل قبولی را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: در طول مدت ۳ سال گذشته مفهوم جدیدی از قطارهای حومه‌ای تعریف کردیم و معتقد بودیم که هیچ راهکاری به اندازه توسعه قطارهای حومه‌ای نمی‌تواند در کاهش آلودگی هوا مؤثر باشد.

آخوندی ادامه داد: چه در زمینه‌های نوسازی ناوگان باری و مسافری، جذب نیروی جدید و آموزش نیروهای جدید و افزایش سهم راه‌آهن در انتقال بار و مسافر و ترانزیت اقدامات خوبی انجام شد.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: در بخش‌هایی از این‌‌ها موفق عمل کردیم و در بخش‌هایی به دلیل مشکلات متعدد از جمله کمبود امکانات مالی موفق به اجرای کامل آن نشدیم.

وی افزود: در این مدت اندیشه شهرسازی ریل پایه را مطرح کردیم و این باعث شد که به این مفهوم برسیم که ریل به‌طور حمل و نقل درب به درب وارد زندگی مردم شود.

آخوندی با تشکر از مدیریت پورسیدآقایی در راه‌آهن در طول ۳ سال گذشته اظهار داشت: آقای محمدزاده را در جریان کار شناختم و ایشان را یک فرد مصمم، متدین و با تخصص دیدم.

وی افزود: اطمینان دارم راه‌آهن در دور مدیریتی جدید هم دوران درخشانی خواهد داشت و در جهت خدمت به مردم موفق عمل خواهد کرد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که در شرایط سخت عمل به عدل کار بسیار سختی است، اظهار داشت: در این شرایط باید تمام حقوق شهروندان، مدیران، کارمندان را مد نظر قرار بدهیم و بتوانیم تعادلی بین این‌‌ها برقرار کنیم.

وی تأکید کرد: نکته مهم این است که بتوانیم در شرایط روانی‌–اجتماعی روحیه همکاران را حفظ کنیم و خوشبختانه در کوتاه‌‌‌ترین مدت مدیریت راه‌آهن حفظ شد.

 

آخوندی تأکید کرد: هر بار که نقصی رخ می‌دهد نباید به دلیل آن ضعف، یک سازمان بزرگ چند هزار نفری را از کار بیندازیم، بلکه باید با هوشیاری کامل و با تدبیر کامل سازمان را محافظت کنیم.