معاون نظارت بر بهره‌برداری آبفای کشور:شرکت‌های آبفا انحصاری و فاقد رقیب هستند

  به گفته معاون نظارت بر بهره‌برداری آبفای کشور، شرکت‌های آبفا انحصاری و فاقد رقیب و مبتنی بر انبوه دارایی‌های فیزیکی هستند که در نتیجه سرمایه بری سنگین و هزینه بالایی دارند. به گزارش ایسنا، حمیدرضا تشیعی در نشست تخصصی مدیران عامل آب و فاضلاب شهری و روستایی، با اشاره به جایگاه اقتصاد مقاومتی در […]

 

به گفته معاون نظارت بر بهره‌برداری آبفای کشور، شرکت‌های آبفا انحصاری و فاقد رقیب و مبتنی بر انبوه دارایی‌های فیزیکی هستند که در نتیجه سرمایه بری سنگین و هزینه بالایی دارند.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا تشیعی در نشست تخصصی مدیران عامل آب و فاضلاب شهری و روستایی، با اشاره به جایگاه اقتصاد مقاومتی در حوزه بهره‌برداری، اظهار کرد: مدیریت دارایی‌های فیزیکی انعکاس اقتصاد مقاومتی در حوزه بهره‌برداری است که در سال ۹۵ به صورت جدی و در قالب نظام جامع بهره‌برداری پیگیری خواهد شد.

وی ارایه خدمات زیر ساختی شبکه‌ای ایمن، مداوم و با کیفیت بالا را از جمله فعالیت‌هایی عنوان کرد که باید در راستای اقتصاد مقاومتی صورت گیرد.

وی با اشاره به این‌که شرکت‌های آبفا در زمینه ارایه خدمات شهری موفق‌‌ترین تجربه‌ها را از زمان تشکیل داشته‌اند، تأکید کرد: این شرکت‌ها در زمینه بهره‌برداری باید با حداقل هزینه‌ها تغییرات بنیادی در شیوه‌های بهره‌برداری پروژه‌های آب و فاضلاب بدهند.

معاون نظارت بر بهره‌برداری آبفای کشور بر ضرورت حفظ و نگهداری و تعمیرات تأسیسات آب و فاضلاب تأکید کرد و گفت: این فرهنگ باید با توسعه دانش و مهارت‌ها، فعالیت‌های بینشی و تغییر در رویکرد‌ها محقق شود.

تشیعی گفت که باید تمامی سرمایه‌های شرکت‌های آبفا به‌طور ایمن و با کیفیت بالا در اختیار حوزه بهره‌برداری قرار گیرد.

 

تشیعی در پایان، بر مدیریت ارزش اقتصادی و حفظ و آمادگی عملیاتی تجهیزات و سیستم‌های در شبکه آب و فاضلاب و مدیریت شرایط اضطراری و افزایش کیفیت تعامل با مردم و مشترکین از سوی شرکت‌های آب و فاضلاب تأکید کرد.