یک فعال صنعت پوشاک کاهش تعرفهها برای جلوگیری از قاچاق پوشاک کافی نیست اصلاح نظام تعرفهها یکی از راههای جلوگیری از قاچاق کالاست اما در مورد صنعت پوشاک تسهیل واردات رسمی کفایت نمیکند. به گفته کیمیایی ۹۰ درصد از پوشاک خارجی در بازار ایران از مبادی غیررسمی وارد میشود و باید علاوه بر تسهیل واردات […]
یک فعال صنعت پوشاک
کاهش تعرفهها برای جلوگیری از قاچاق پوشاک کافی نیست
اصلاح نظام تعرفهها یکی از راههای جلوگیری از قاچاق کالاست اما در مورد صنعت پوشاک تسهیل واردات رسمی کفایت نمیکند. به گفته کیمیایی ۹۰ درصد از پوشاک خارجی در بازار ایران از مبادی غیررسمی وارد میشود و باید علاوه بر تسهیل واردات رسمی روشهای دیگر را هم در پیش گرفت.
وزیر صنعت از تلاش این وزارتخانه برای تعدیل تعرفه واردات پوشاک خبر داده است. تعرفه واردات پوشاک از ۷۵ درصد به ۵۵ درصد کاهشیافته است و نعمتزاده معتقد است که این رقم باید بیش از این پایین آید.
احمدکیمیاییاسدی، عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران در گفتوگو با سایت خبری اتاق تهران درباره کاهش تعرفهها و اثرگذاری آن بر قاچاق پوشاک ایران گفت: یکی از راهکارهای همیشگی برای ممانعت از ورود قاچاق کالا اصلاح نظام تعرفههای واردات بوده است. کاهش تعرفههای واردات و تسهیل واردات رسمی بهطورمعمول به کاهش قاچاق منجر میشود.
وی افزود: در شرایط فعلی که ۹۰ درصد از پوشاک خارجی موجود در بازار ایران از مبادی غیررسمی وارد میشود تنها اصلاح نظام تعرفهها کارساز نیست و باید با در پیش گرفتن روشهای مکمل از ورود کالای قاچاق جلوگیری کرد.
این فعال صنعت پوشاک با اشاره به اینکه کاهش تعرفهها از ۷۵ درصد به ۵۵ درصد کافی نیست، گفت: این رقم باید بیش از این کاهش پیدا کند اما صرف اصلاح نظام تعرفهها بدون برخورد قاطع با قاچاق بازدارنده نیست. قوانین و جریمههای در نظر گرفتهشده برای مجازات قاچاقچی قدیمی است و بازدارندگی ندارد و از سوی دیگر نظارتها باید بیشتر شود و هزینههای قاچاق افزایش پیدا کند.
کیمیایی گفت: آمار واردات پوشاک به ایران از مبادی رسمی با صادرات پوشاک از کشورهای صادرکننده پوشاک به کشورمان تناسب ندارد و این اختلافها نشان میدهد حجم قاچاق پوشاک بسیار بالاست.
عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران ادامه داد: ترکیه در زمینه پوشاک حرفهای زیادی برای گرفتن دارد و متأسفانه یا خوشبختانه در همسایگی کشوری فعالیت میکنیم که صادرکننده پوشاک به اتحادیه اروپا و کشورهای آسیای میانه است. برندهای ترکیهای هرسال با تخفیفهای خوب محصولاتشان را روانه بازارهای صادراتی میکنند و از این طریق مشتریان را راضی نگه میدارند. تولیدکنندگان ایران هم باید با در نظر گرفتن سلیقه و ذائقه مردم ایران محصولاتشان را روانه بازار کنند.
نایب رییس کمیسیون تسهیل کسبوکار اتاق تهران ادامه داد: ماشینآلات و فناوریهای مورداستفاده در صنعت پوشاک ایران قدیمی است و این مسأله هزینه قیمت تمامشده را افزایش داده است. یکی از مهمترین اقدامات تولیدکنندگان در کاهش هزینههای تولید باید به ارتقای تجهیزات و ماشینآلات معطوف شود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.