یک مدیر نفتی خبر داد:سهم ۲۰ درصدی بازار داخلی در انتظار شرکت نفت پارس

   مدیرعامل شرکت نفت پارس از برنامه ۵ ساله این شرکت به منظور افزایش سهم بازار داخلی به ۲۰ درصد خبر داد و گفت که این شرکت گام‌های مؤثری در زمینه حفظ محیط زیست از طریق ساخت انیمیشن و نیز فیلم‌های کوتاه که اثرگذاری مطلوبی در مخاطب ایجاد می‌کند، برداشته است. حسن وفایی، در گفت‌وگو […]

 

 مدیرعامل شرکت نفت پارس از برنامه ۵ ساله این شرکت به منظور افزایش سهم بازار داخلی به ۲۰ درصد خبر داد و گفت که این شرکت گام‌های مؤثری در زمینه حفظ محیط زیست از طریق ساخت انیمیشن و نیز فیلم‌های کوتاه که اثرگذاری مطلوبی در مخاطب ایجاد می‌کند، برداشته است.

حسن وفایی، در گفت‌وگو با خبرنگار مناقصه‌مزایده، ضمن بیان این مطلب گفت: در حال حاضر سهم این شرکت از بازار داخلی ۱۵ درصد است که قصد داریم با برنامه‌هایی که اجرا خواهیم کرد این سهم را به ۲۰ درصد افزایش دهیم و این در حالی است که سرمایه این شرکت از ۷۵ میلیارد تومان به ۱۰۰ میلیارد تومان در سال جاری رسیده و در سال آینده نیز این رقم به ۱۵۰ میلیارد تومان افزایش خواهد رسید.

وی در خصوص وضعیت شرکت در سال جاری با توجه به کاهش قیمت جهانی نفت گفت: ما امسال با وجودی که قیمت نفت به پایین‌‌ترین میزان خود طی سال‌های اخیر رسید، سال موفقی را پشت سر گذاشته و توانستیم برنامه‌ها و سیاست‌های شرکت را کاملاً محقق کنیم به‌طوری که این شرکت در سالی که گذشت برنامه‌هایی برای احیای برند در راستای افزایش سهم بازار ارایه کرد.

مدیرعامل شرکت نفت پارس با بیان آن که یکی از محورهای این شرکت صادرات محوری است تصریح کرد: از آن‌جا که موضوع اقتصاد مقاومتی برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است تلاش کردیم تا در این دوران، شرکت را با اجرای طرح‌های توسعه‌ای به موفقیت برسانیم به‌طوری که با باز شدن فضای اقتصادی در کشور درصدد هستیم از تمام پتانسیل موجود در راستای افزایش میزان صادرات استفاده کنیم.

در همین زمینه یکی از اولویت‌های اصلی شرکت، ارتباط با شرکت معروف شل برای همکاری مجدد است به‌طوری که به احتمال فراوان و پس از طی مراحل قانونی، فعالیت شرکت نفت پارس با شرکت شل در آینده‌ای نزدیک برقرار خواهد شد.

وی همچنین به برنامه‌های زیست‌محیطی شرکت اشاره کرد و یادآور شد: شرکت نفت پارس اقدامات فرهنگی مطلوبی در زمینه حفظ محیط‌زیست و نیز افزایش سطح آگاهی مردم انجام داده است به‌طوری که سعی کردیم از طریق ساخت انیمیشن و نیز فیلم‌های کوتاه که اثرگذاری مطلوبی در مخاطب ایجاد می‌کند در زمینه ایفای تعهدات اجتماعی خود نیز گام‌های مؤثری ‌برداریم.

وفایی همچنین یادآور شد: این شرکت به عنوان برگزیده جایزه صنعت سبز کشور انتخاب شده است.

 

شرکت نفت پارس در حال حاضر ظرفیت تولید ۱۵۰ میلیون لیتر انواع روغن موتوری، دیزلی، صنعتی و دریایی، ۸ هزار تن انواع گریس، ۴ میلیون لیتر ضد یخ و حدود ۴۰ میلیون لیتر اکستراکت را دارد ضمن آن که محصولات شرکت به کشورهای امارات، هند، اندونزی و چین صادر می‌شود.