مذاکره شرکت‌های خارجی با مدیران نفتی ایران

  در بازدید مدیران حوزه‌های مختلف عملیاتی گروه بین‌المللی آکر سولوشنز نروژ (Aker Solutions) از پژوهشگاه صنعت نفت، مقرر شد با هدف توسعه و انتقال فن‌آوری، تفاهم‌نامه همکاری میان دو طرف امضا شود. به گزارش شانا، هیأت نروژی متشکل از مدیرعامل و ١٠ نفر از مدیران حوزه‌های مختلف عملیاتی گروه بین‌المللی آکر نروژ با حضور […]

 

در بازدید مدیران حوزه‌های مختلف عملیاتی گروه بین‌المللی آکر سولوشنز نروژ (Aker Solutions) از پژوهشگاه صنعت نفت، مقرر شد با هدف توسعه و انتقال فن‌آوری، تفاهم‌نامه همکاری میان دو طرف امضا شود.

به گزارش شانا، هیأت نروژی متشکل از مدیرعامل و ١٠ نفر از مدیران حوزه‌های مختلف عملیاتی گروه بین‌المللی آکر نروژ با حضور در پژوهشگاه صنعت نفت، با مدیران پژوهشگاه مذاکره کردند.

در این دیدار، زمینه‌های همکاری‌های فن‌آورانه دو طرف در ۴ حوزه بالادست، پایین دست، محیط‌زیست و منابع انسانی بررسی شد.

مدیریت آب و ماسه در حوزه بالادستی، همکاری در توسعه مرکز جدید فراساحل و تأسیسات سطح‌الارضی در حوزه پایین دستی، بازیافت پساب‌ها در حوزه محیط‌زیست و انرژی و برگزاری دوره‌های مشترک آموزش نیروهای انسانی از مباحثی بود که در این مذاکره مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

بر این اساس، دو طرف توافق کردند تفاهم‌نامه‌ای را در زمینه تبادل و تعامل خدمات فن‌آورانه و توسعه و انتقال فن‌آوری‌ها تنظیم و در آینده نزدیک امضا کنند.

 

پژوهشگاه صنعت نفت در روزهای اخیر میزبان ۷ گروه و شرکت بین‌المللی از کشورهای نروژ، فرانسه، آفریقای جنوبی و کره جنوبی بوده است که این موضوع، نشانگر اعتبار این مرکز پژوهشی و فن‌آوری در منظر صاحبان فن‌آوری جهان و ترسیم کننده افقی روشن برای ارایه راه‌حل‌های فن‌آورانه از سوی پژوهشگاه صنعت نفت در پاسخ به مشکلات و نیازهای صنعت نفت است.