استقبال بخش خصوصی واقعی از دومین مزایده جایگاه‌های سوخت

مشاور رییس سازمان خصوصی عنوان کرد استقبال بخش خصوصی واقعی از دومین مزایده جایگاه‌های سوخت مسعود طاهری- مشاور رییس سازمان خصوصی گفت: دومین مرحله جایگاه سوخت برگزار شد که این مزایده هم مثل مزایده قبلی با استقبال بسیار خوب بخش خصوصی همراه بود. سیدجعفرسبحانی در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه مناقصه‌مزایده، ادامه داد: برای هر کدام […]

مشاور رییس سازمان خصوصی عنوان کرد

استقبال بخش خصوصی واقعی از دومین مزایده جایگاه‌های سوخت

مسعود طاهری- مشاور رییس سازمان خصوصی گفت: دومین مرحله جایگاه سوخت برگزار شد که این مزایده هم مثل مزایده قبلی با استقبال بسیار خوب بخش خصوصی همراه بود.

سیدجعفرسبحانی در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه مناقصه‌مزایده، ادامه داد: برای هر کدام از جایگاه‌های سوخت، ۱۰ پیشنهاد خرید وجود داشت و استقبالی بسیار خوب را شاهد بودیم در حالی که این آمار برای مرحله اول مزایدات جایگاه‌های سوخت برای هر جایگاه ۵ پیشنهاد خرید بود.

وی با بیان این که مزایده مرحله دوم جایگاه‌های سوخت شامل ۱۴ استان می‌شد، افزود: از ۱۴ استانی که مزایده برگزار شد، تنها در ۳ استان اصفهان مازندران و لرستان مراجعه‌کننده نداشت و باقی استان‌ها خریدار وجود داشت و جایگاه به فروش رسید.

مشاور رییس سازمان خصوصی با بیان این در این مرحله برای جایگاه‌هایی که خریدار وجود داشت، در مجموع ۳۰ درصد افزایش قیمت داشتیم، افزود: قیمت پایه جایگاه‌هایی که روز دوشنبه به فروش رفت، ۱۴۰ میلیارد تومان بود که در نهایت با رشدی تقریباً ۳۰ درصدی با قیمت ۱۸۰ میلیارد تومان به فروش رسید.

وی نکته مهم این مزایدات را حضور بخش خصوصی واقعی برشمرد و افزود: ارزیابی ما این است که مزایدات این مرحله بسیار خوب انجام شد و برای مزایدات بعدی هم امید داریم که به همین شکل پر رونقی باشد.

سبحانی نکته مهم دیگر این مزایده را تغییر نحوه قیمت گذاری دانست و ادامه داد: نحوه قیمت‌گذاری ما در این مرحله تغییر کرده بود. قبلاً قیمت‌ها تنها براساس قیمت کارشناسی بود ولی در این مرحله هم قیمت کارشناسی و هم P/E (نسبت قیمت بر درآمد) ملاک تعیین قیمت‌ها و همین دو عامل باعث استقبال بهتر بخش خصوصی شد.

سبحانی با بیان این‌که یکی از جایگاه‌های سوخت تهران به رقم۲۰ میلیارد تومان به فروش رسید، افزود: این رقم بالا‌ترین رقمی بود در مرحله دوم مزایدات جایگاه‌های سوخت ثبت شد و این جایگاه سوخت نیز در نیاوران به فروش رفت.

مشاور رییس سازمان خصوصی در ادامه با بیان این که میانگین مزایدات این مرحله بین ۴-۵ میلیارد تومان بود، افزود: یک نوبت دیگر مزایدات جایگاه سوخت اوایل بهمن برگزار خواهد شد.

سبحانی با بیان این که خریداران جایگاه‌های سوخت می‌توانند در جایگاهشان علاوه بر پمپ بنزین از طریق کارواش، سوپرمارکت و… نیز درآمد کسب کنند، امتیاز مزایدات جایگاه سوخت را نسبت به دیگر مزایدات برگزار شده بسیار بیش‌تر دانست.

وی در پایان اعلام کرد که سازمان خصوصی‌سازی تا پایان سال حداقل ۱۰۰ مزایده برگزار خواهد کرد که از طریق رسانه‌ها به اطلاع عموم خواهد رسید.

نکته مهم دیگر این است که پمپ بنزینه برای فروش خیلی نیاز به بازاریابی ندارند