بومی‌سازی را نباید حتی فدای ایجاد اشتغال کرد

ستاری  بومی‌سازی را نباید حتی فدای ایجاد اشتغال کرد معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری با بیان این‌که باید درصد داخلی‌سازی را با همه ریسکش بالا ببریم گفت: البته این حوزه از نظر ایمنی خط قرمز است و نباید آن را فدای هیچ چیز از جمله ایجاد اشتغال کرد. به گزارش ایرنا، سورناستاری در حاشیه بازدید […]

ستاری

 بومی‌سازی را نباید حتی فدای ایجاد اشتغال کرد

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری با بیان این‌که باید درصد داخلی‌سازی را با همه ریسکش بالا ببریم گفت: البته این حوزه از نظر ایمنی خط قرمز است و نباید آن را فدای هیچ چیز از جمله ایجاد اشتغال کرد.

به گزارش ایرنا، سورناستاری در حاشیه بازدید از نمایشگاه مشارکت تولیدکنندگان ایرانی در صنعت مترو افزود: ورود به دانش فنی بسیار مهم تر از بومی‌سازی است.

وی با اشاره به این‌که مترو بازار خوبی برای شرکت‌های دانش‌بنیان است، اظهار کرد: مترو نیاز کشور بوده و درصد بومی‌سازی در بخش‌های مختلف این صنعت بسیار خوب است.

ستاری کارهای انجام شده در مترو را قابل ستایش توصیف کرد و گفت: این موضوع بسیار مهم است که در حوزه ناوگان قابلیت طراحی و مهندسی داشته باشیم.

مازیار حسینی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران نیز گفت: از آنجا که سطح استاندارد مترو به دلیل سرفاصله‌های کم‌تر بالاتر از راه‌آهن است، آماده همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان و صنعتگران این حوزه هستیم.

 

سومین نمایشگاه مشارکت تولیدکنندگان ایرانی در صنعت مترو با حضور بیش از ۱۰۰ تولیدکننده داخلی در محل نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری تهران واقع در بوستان گفت‌وگو در حال برگزاری است و تا پایان امروز، ادامه دارد.