معاون وزیر راه‌وشهرسازی تصریح کرد

ارائه خدمات الکترونیکی هوشمند از اولویت‌های فناوری اطلاعات سازمان بنادر

معاون وزیر راه‌وشهرسازی، تأکید کرد: ارائه خدمات الکترونیکی به مردم، مشتریان و ذی‌نفعان و همچنین تداوم کسب‌وکار بندری و دریایی با استفاده از نیروهای متخصص داخلی کشور، از اولویت‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر (فاوا) قلمداد می‌شود. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، علی‌اکبر صفایی؛ در نشست با مدیران […]

معاون وزیر راه‌وشهرسازی، تأکید کرد: ارائه خدمات الکترونیکی به مردم، مشتریان و ذی‌نفعان و همچنین تداوم کسب‌وکار بندری و دریایی با استفاده از نیروهای متخصص داخلی کشور، از اولویت‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر (فاوا) قلمداد می‌شود. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، علی‌اکبر صفایی؛ در نشست با مدیران فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) بنادر کشور، تأکید کرد: تمهیداتی اندیشیده شد تا در طول برنامه‌های هوشمندسازی دولت، خدمات سازمان بنادر و دریانوردی به مردم نیز به صورت هوشمند و بدون نیاز به حضور آنان و ارائه مدارک و مستندات (به‌جز در موارد خاص) ارائه شود. مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، با بیان امنیت داده‌ها و اطلاعات بسیار پراهمیت و حیاتی است، اظهار داشت: به‌ این منظور، لازم است بستر لازم و قدرتمندی در ستاد و بنادر تابعه فراهم شود. وی همچنین یکپارچه‌سازی و حذف پراکندگی سامانه‌های نرم‌افزاری، جلوگیری از صرف هزینه‌های موازی در بنادر از طریق ارائه طرح‌های متمرکز و پکپارچه، بهینه‌سازی فرآیندهای ذیل خدمات سازمان با رویکرد هوشمندسازی، تسهیل کسب‌وکار با استفاده از راهکارهای فناوری‌های اطلاعات و برآورده کردن الزامات فرادستی را از اهم اولویت‌ها و انتظارات از دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر برشمرد. صفایی؛ افزود: توسعه ساختار فاوا، ساماندهی و بهره‌گیری از نیروی انسانی متخصص فناوری اطلاعات و ارتباطات، از دیگر مواردی است که در دستور کار این سازمان قرار دارد. سعید خورسندی؛ مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) سازمان بنادر نیز، اظهار داشت: در راستای اجرای سیاست هوشمندسازی دولت سیزدهم، پنجره واحد خدمات سازمان بنادر در ارتباط با پنجره ملی خدمات دولت هوشمند و درگاه صدور مجوزها، راه‌اندازی شد و همه خدمات شناسه‌دار به صورت الکترونیکی در بسترهای مذکور در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. خورسندی؛ افزود: همچنین براساس نقشه‌راه توسعه دولت هوشمند، علاوه بر ارائه خدمات مرتبط با دریانوردان که اکنون به صورت هوشمند ارائه می‌شود، تا پایان امسال نیز ۱۴ خدمت شناسه دار دیگر نیز به خدمات هوشمند سازمان بنادر و دریانوردی اضافه خواهد شد. وی، اهمیت ارائه خدمات غیرحضوری به ذی‌نفعان و ارباب‌رجوع را یکی از تکالیف مهم ابلاغی به همه بنادر عنوان کرد و گفت: بخش‌هایی از این موضوع تاکنون محقق شده است و ادامه آن نیز با حمایت مدیران حوزه‌های کسب‌وکاری سازمان به سرعت تحقق خواهد یافت. مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر، تأکید کرد: هوشمندسازی خدمات موضوعی چندجانبه است و تحقق آن به مشارکت همه واحدهای کسب‌وکاری سازمان وابسته است. خورسندی؛ گفت: تدوین طرح‌ها و ایجاد زیرساخت‌های فناوری اطلاعات مدت‌هاست که در اولویت‌های دفتر فاوا قرار دارد و در شرایط کنونی با قدرت وسرعت بیشتری در دست پیگیری است. وی با اشاره به تصویب پروژه‌های متعدد در کارگروه هوشمندسازی برای بهبود کارایی و ارتقای بهره‌وری بنادر، خاطرنشان‌کرد: توسعه ساختار فاوا و تقویت منافع کارکنان این بخش، لازمه استمرار فعالیت‌ها و ارتقای کیفیت خدمات این حوزه است.