«حافظ» ما را از افسردگی می‌رهاند

شمس لنگرودی «حافظ» ما را از افسردگی می‌رهاند شمس لنگرودی با بیان این‌که حافظ ما را از افسردگی می‌رهاند و به شادی واقعی می‌رساند، گفت: حافظ راه دیدن واقعیت‌های زندگی و شادی واقعی در کنار تمامی این واقعیت‌ها را به آدمی نشان می‌دهد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، این شاعر و پژوهشگر در سمیناری با عنوان […]

شمس لنگرودی

«حافظ» ما را از افسردگی می‌رهاند

شمس لنگرودی با بیان این‌که حافظ ما را از افسردگی می‌رهاند و به شادی واقعی می‌رساند، گفت: حافظ راه دیدن واقعیت‌های زندگی و شادی واقعی در کنار تمامی این واقعیت‌ها را به آدمی نشان می‌دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، این شاعر و پژوهشگر در سمیناری با عنوان «زندگی در نگاه حافظ» که در دانشگاه آزاد اراک برگزار شد، به بررسی تفکر حافظ نسبت به زندگی با استناد به پژوهش در شعرهای این شاعر و بازشناسی تفاوت نگاه حافظ نسبت به شاعران دیگر پرداخت و دستیابی به شادی واقعی به عنوان نیاز جامعه امروز ایران از راه درک شعرهای حافظ را براساس این بررسی متذکر شد.

شمس لنگرودی با خوانش «دور گردون گر دو روزی بر مراد ما نگشت، دائماً یکسان نماند حال دوران غم مخور»، گفت: حافظ و سینما مشغله‌های من هستند و به جز این مشغله‌ها به مسایل دیگر نمی‌پردازم، بعد از همراهی چندین ساله با شعرهای حافظ به قول اخوان‌ثالث دریافتم که حافظ جمع‌بند فرهنگ ایران است.

 

شمس لنگرودی با بیان این‌که حافظ با مولانا، خیام، سپهری و… تفاوت‌هایی دارد و در این تفاوت‌‌ها می‌توان به زندگی از نگاه حافظ پی برد، ادامه داد: نگاه حافظ به زندگی در شعرهایش جامعیتی دارد که سراسر زندگی را در بر می‌گیرد و گستردگی عجیبی دارد که در مراحل مختلف زندگی می‌توان به آن پناه برد.