محمد قرهداغلی – معاون توسعه صنایع حملونقل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، گفت: پایین بودن راندمان در حوزه معدنی به خاطر فرسودگی ماشینآلات و تجهیزات معدنی و صنعتی است اکنون تجهیزات بسیار قدیمی هستند. به گزارش مناقصهمزایده، امیرحسین قناتی؛ در نشست خبری گزارشی از وضعیت خودروهای فرسوده ارائه و اظهار کرد: بیش از […]
محمد قرهداغلی – معاون توسعه صنایع حملونقل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، گفت: پایین بودن راندمان در حوزه معدنی به خاطر فرسودگی ماشینآلات و تجهیزات معدنی و صنعتی است اکنون تجهیزات بسیار قدیمی هستند. به گزارش مناقصهمزایده، امیرحسین قناتی؛ در نشست خبری گزارشی از وضعیت خودروهای فرسوده ارائه و اظهار کرد: بیش از ۹ میلیون دستگاه خودرو در کشور فرسوده است. براساس آمارها ۲۶۰ هزار کامیون و کشنده، ۷۴ هزار مینیبوس و بیش از هفت میلیون خودروی سواری فرسوده در کشور وجود دارد. وی افزود: پیش از این قانون هوای پاک تردد این خودروها را در کشور ممنوع کرده بود که با شکسته شدن رای در دیوان اکنون خودروهای فرسوده با دریافت معاینه فنی مجاز به تردد هستند. معاون توسعه صنایع حملونقل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، تأکید کرد: باید خودروها و ماشینآلات از رده خارج و جایگزین آن شاهد خودروهای نوسازی باشیم چرا که این حملونقل فرسوده منجر به تبعات زیستمحیطی و افزایش مصرف سوخت شده است. وی با بیان اینکه در حوزه حملونقل دریایی نیازمند نوسازی شناورها هستیم، گفت: در حوزه دریایی ۶۰۰ فروند انواع شناورها و ۲۰۰ فروند اقیانوس پیمای بزرگ داریم. قناتی؛ ادامه داد: ۱۱۹ فروند اقیانوس پیمای بزرگ و دوهزار و ۵۰۰ دستگاه شناور کوچک در کشور نیاز داریم تا بتوانیم به حوزه حملونقل توسعه دهیم. وی با اشاره به اینکه در ناوگان هوایی حدود ۳۳۰ فروند پرنده در کشور وجود دارد، گفت: از این تعداد کمتر از ۲۵۰ فروند قابلیت پرواز دارد که تعدادی از این فروندها نیز به دلیل کسری قطعات یدکی، اقلام مصرفی و یا دورههای تعمیراتی باید از پرواز خارج شوند. معاون توسعه صنایع حملونقل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، خاطر نشان کرد: ظرفیت زیرساختهای خوبی برای توسعه ناوگان در کشور وجود دارد که باید از این توان بهره برد.
نائب رئیس خانه معدن خراسانرضوی، با بیان اینکه یکی از بزرگترین معضلات بخش معدن در خراسانرضوی ماشینآلات فرسوده است، گفت: میانگین سن ماشینآلات معدنی حدود ۱۷ سال است. وقتی ماشینآلات معدنی وارد میشود، تعرفه گمرکی آنها را مانند ماشینآلات لوکس حساب میکنند. به گزارش شهرآرا، آریو برزن مافی؛ میافزاید: در حالحاضر طرحهایی داده شده که […]
بخش معدن کشور با مسائل و چالشهای بسیاری همچون افزایش حقوق دولتی معادن و ممنوعیت واردات ماشینآلات و تجهیزات مورد نیاز این بخش، مواجه است که امکان توسعه را از این بخش گرفته است. گفتنی است؛ فعالان بخش معدن معتقدند دولت صرفاً نگاه درآمدزایی به بخش معدن دارد و اگر این رویه ادامه پیدا کند، […]
معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صمت، از کاهش ۴۰ درصدی بهرهوری معادن به علت فرسودگی ماشینآلات خبر داد. به گزارش مناقصهمزایده، رضا محتشمیپور؛ گفت: بیش از نیمی از ناوگان ماشینآلات معدنی کشور فرسوده است و این فرسودگی موجب شده بهرهوری در این حوزه کاهش یابد. وی با بیان اینکه هماکنون حدود ۳۶ هزار ماشین […]
نائبرئیس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، بیان کرد: در حالحاضر، افزون بر نیمی از ۳۷ هزار دستگاه ماشینآلات معدنی کشور که در سامانه رسمی کاداستر ثبت شده است، عمر بالای ۱۵ سال دارند. به گزارش مناقصهمزایده، سجاد غرقی؛ در نشست اعضای هیأتهای نمایندگان اتاقهای بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران […]
دیدگاه بسته شده است.