معاون وزیر صنعت مدیریت عرضه خودرو به مشتریان واقعی را خواستار شد رییس هیأت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) از خودروسازان خواست با عرضه خودرو به مردم با قیمتهای رسمی، بازار دلالی را حذف کنند. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از ایدرو، منصورمعظمی، در نامهای از مدیران عامل شرکتهای ایران خودرو و […]
معاون وزیر صنعت
مدیریت عرضه خودرو به مشتریان واقعی را خواستار شد
رییس هیأت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) از خودروسازان خواست با عرضه خودرو به مردم با قیمتهای رسمی، بازار دلالی را حذف کنند.
به گزارش مناقصهمزایده به نقل از ایدرو، منصورمعظمی، در نامهای از مدیران عامل شرکتهای ایران خودرو و سایپا خواست برای حذف اختلاف میان قیمت رسمی فروش خودروهای این دو شرکت با قیمت بازار تلاش کنند.
در بخشی از نامه آمده است: نظر به استفاده قشر محروم از خودروهای داخلی، برای تقویت عرضه اینترنتی خودروها تلاش بیشتر شود. همچنین در فروش خودرو به مصرفکنندگان اصلی از طریق شبکه نمایندگیهای مجاز اقدام شود تا با حذف بازار دلالی، محصولات با قیمتهای مصوب در اختیار هموطنان قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، در ماههای گذشته به دلیل کاهش عرضه برخی محصولات و همچنین شیوه نامناسب، قیمت کارخانه و بازار برخی خودروها از یکدیگر فاصله گرفت که این مسأله انتقاد و نارضایتی مردم را به دنبال داشت.
براساس آمارهای اعلام شده از سوی خودروسازیها، تا ۱۵ آبان ماه امسال، ۶۹۶ هزار و ۵۹۹ دستگاه سواری، ۴۸ هزار و ۶۵۷ دستگاه وانت، ۴۸۱ دستگاه مینی بوس، ۵۴۹ دستگاه اتوبوس و هفت هزار و ۱۴۱ دستگاه کامیون تولید شده است.
براساس برنامهریزیهای انجام شده و با توجه به سیاستهای وزارت صنعت، معدن و تجارت، تولید خودرو کشور در سال ۱۴۰۴ باید به ۳ میلیون دستگاه در سال افزایش یابد و یک سوم آن صادر شود.
براساس قانون دولت میتواند تا ۲۰ درصد از بازار خودرو را در اختیار داشته باشد که در این راستا، هم اکنون بخشی از سهام دو خودروساز ایران خودرو و سایپا در تملک سازمان ایدرو به نمایندگی از دولت است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.