عضو هیأت رییسه انجمن حمل و نقل حمل و نقل چند وجهی در کشور باید ارتقا یابد سیده فاطمه مقیمی گفت: ما به یک لجستیک منظم و حملونقل چند وجهی و مرکب احتیاج داریم که باید ابزارهای آن در اختیار باشد اما متأسفانه در حال حاضر همه این ابزارها را در اختیار نداریم. عضو هیأت […]
عضو هیأت رییسه انجمن حمل و نقل
حمل و نقل چند وجهی در کشور باید ارتقا یابد
سیده فاطمه مقیمی گفت: ما به یک لجستیک منظم و حملونقل چند وجهی و مرکب احتیاج داریم که باید ابزارهای آن در اختیار باشد اما متأسفانه در حال حاضر همه این ابزارها را در اختیار نداریم.
عضو هیأت رییسه انجمن حمل و نقل در گفتوگو با مانا اظهار کرد: با توجه به اینکه از نظر حجمی و وزنی بیشترین میزان ترانزیت، صادرات و واردات کالای کشور از طریق بنادر صورت میگیرد طبیعتاً میتوان فرصتهای خوبی با توجه به کریدورهای مربوطه که از کشور عبور میکند برای ایران مهیا کرد.
وی افزود: اما واقعیت امر این است که باید در گمرک، بنادر و انبارهای کشور ساختارسازی اتفاق افتد. باید بتوانیم ایران را به عنوان هاب منطقه معرفی کنیم بنابراین جایگاه امنیت برای حمل و نقل کالا در این مسیر بسیار مهم است و ما از این مقوله دور هستیم.
مقیمی یادآور شد: خوشبختانه اخیراً چند خطوط کشتیرانی مسیر کاری خود را به سمت ایران مهیا کردهاند و قراردادهایی منعقد شده است که امیدوارم با توجه به اینکه فرصتهای تجاری ایران همانند سابق به قوت خود باقی است با کمی تبلیغات مثبت، در زمینه سهولت عملیات ترانزیتی در بنادر و ایجاد تسهیلات و زیرساختها اقدام کنیم به این ترتیب میتوانیم امکانات خوبی را در صنعت دریایی کشور رقم بزنیم.
وی خاطرنشان کرد: چنانچه مسیر ترانزیت ایران را امن و روان کنیم میتوانیم تسهیلاتی را فراهم کنیم که ارتباطات تجاری برای هاب منطقه بودن و استفاده از مسیر ترانزیتی ایران تسهیل گردد.
مقیمی گفت: ما در منطقهای قرار داریم که رقبای قدرتمندی مانند بندر جبلعلی وجود دارد که سالها در این زمینه فعالیت کردهاند. در این خصوص ما باید از سرعت عمل بالاتر و امکانات زیرساختی بهتری برخوردار باشیم تا خود را به آن جایگاه برسانیم و به گونهای باید تسهیلات ناوگانی و قوانین مربوطه شکل بگیرد.
وی با اشاره به ارزیابی مثبت و خوب راهاندازی پنجره واحد گمرک اظهار کرد: اما در کنار این پنجره واحد باید پهنای باند هم اتفاق بیفتد. متأسفانه در حال حاضر پهنای باند ما مشکل دارد. زیر ساخت فقط جاده و ریل نیست بلکه بحثهای آیتی هم جزو زیرساخت محسوب میشود که باید مورد توجه قرار گیرد.
عضو هیأت رییسه انجمن حمل و نقل افزود: به هر حال ما در بازار بینالملل کار میکنیم بنابراین باید با قواعد و ابزارهای بینالمللی فعالیت کنیم. در این خصوص ما احتیاج به یک لجستیک منظم و حمل و نقل چند وجهی و مرکب داریم که باید ابزارهای آن در اختیار باشد و در حال حاضر همه این ابزارها را در اختیار نداریم.
وی با اشاره به لزوم بازسازی و نوسازی ناوگان زمینی کشور گفت: در زمینه ناوگان هوایی اخیراً قرارداد بسته شد و امیدواریم تعدادی از این هواپیماها زودتر در اختیار قرار گیرد. در بخش ریلی تعداد واگنها اندک است. در بخش دریایی نیز اگر قرار است کشتیهای پاناماکس در بنادر ما پهلو بگیرند تنها لنگرگاه مطرح نیست بلکه باید از نظر امکانات تخلیه و بارگیری و انبارداری مشکلی نداشته باشیم و عملاً باید حمل و نقل چند وجهی کشور ارتقا پیدا کند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.