نگهداری راه‌های کشور نیازمند ۲۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، با بیان اینکه نگهداری شبکه راه‌ها به ۲۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، از صدور مجوز واردات ۳۷۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری، خبر داد. به گزارش مناقصه‌مزایده، داریوش امانی؛ رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، گفت: نگهداشت شبکه راه‌های کشور به ۲۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و […]

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، با بیان اینکه نگهداری شبکه راه‌ها به ۲۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، از صدور مجوز واردات ۳۷۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری، خبر داد. به گزارش مناقصه‌مزایده، داریوش امانی؛ رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، گفت: نگهداشت شبکه راه‌های کشور به ۲۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و به‌رغم کمبود اعتبارات، سالانه اقدامات مؤثری در این حوزه انجام‌ می‌شود. وی با اشاره به ارائه خدماتی مانند تأمین روشنایی، خط‌کشی، علائم، روکش و لکه‌گیری آسفالت برای نگهداشت راه‌هاست، تأکید کرد: با توجه به شاخص‌هایی مانند افزایش جمعیت و تعداد خودرو، کمبود منابع اعتباری مانع ارائه اقدامات مناسب‌تر در حوزه ایجاد و نگهداشت راه‌ها می‌شود. امانی؛ با اشاره به سن بالای ماشین‌آلات راهداری به‌عنوان یکی از ابزارهای اصلی کار حوزه راهداری، گفت: سالانه اعتباراتی برای اورهال و بازسازی این ماشین‌آلات هزینه می‌شود، ضمن این‌که با استفاده از ظرفیت‌های موجود برای واردات ماشین‌آلات راهداری، مجوز واردات ۳۷۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری صادر شده است و برای نوسازی چهار استان قریب به ۷,۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به این‌که بیش از ۹۹٫۹ درصد حمل‌ونقل جاده‌ای کشور در اختیار بخش‌خصوصی بوده و با ظرفیت این حوزه در حال فعالیت است، استفاده از این ظرفیت برای خدمات‌رسانی را نیازمند تسهیل‌گری و سیاست‌گذاری برشمرد. معاون وزیر راه‌وشهرسازی، گفت: بیش از ۸۵ درصد حمل‌ونقل کشور در بستر جاده‌ها در حال انجام بوده و با قریب به ۴۳۰ هزار کامیون و ۶۰۰ هزار راننده در بخش بار، ۱۲۰ هزار ناوگان مسافری و حدود ۱۵۰ هزار راننده این حوزه در ارتباط هستیم و به مردم خدمت‌رسانی می‌شود.