مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران، از نوسازی ۱۰۰۰ تاکسی تا پایان سالجاری خبر داد. به گزارش مناقصهمزایده، شادی مالکی؛ سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، در مراسم آیین رونمایی از تاکسیهای برقی که در سازمان تاکسیرانی برگزار شد با بیان اینکه آلودگی هوا همیشه جزء دغدغههای اصلی شهر تهران است، گفت: کمبود […]
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران، از نوسازی ۱۰۰۰ تاکسی تا پایان سالجاری خبر داد. به گزارش مناقصهمزایده، شادی مالکی؛ سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، در مراسم آیین رونمایی از تاکسیهای برقی که در سازمان تاکسیرانی برگزار شد با بیان اینکه آلودگی هوا همیشه جزء دغدغههای اصلی شهر تهران است، گفت: کمبود زیرساختهای حملونقل «انبوهبر» سبب شده که سهم تاکسیها در جابهجایی مسافر ۱۸ درصد است؛ اما عمده این خودروها نیز فرسوده هستند.وی بیان کرد: شهرداری تهران گامهای مؤثر و روبه جلویی در زمینه نوسازی تاکسیها برداشته است بهگونهای که با کمک صندوق کارآفرینی امید، تسهیلات هشتدرصد با اقساط ۶۰ ماهه به تاکسیرانان داده شده است که تاکنون ۴۰۰۰ تاکسی نوسازی شدند و تا پایان سال نیز ۱۰۰۰ تاکسی دیگر نوسازی میشود. مالکی؛ با تأکید بر اینکه در کنار نوسازی تاکسیها باید به فناوریهای نوین فرصت داد و خودروهای برقی در کاهش آلودگی هوا و صوتی بسیار مؤثر است، گفت: با قرارداد طرف چینی ۲۵ هزار تاکسی و ۱۰ هزار ون برقی بهزودی وارد ناوگان میشود و امید است با کمک وزارت صمت از تولیدات برقی داخلی استفاده کنیم. در ادامه این مراسم، همچنین میثم مظفر؛ رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران، با بیان اینکه سازمان تاکسیرانی ظرفیتهای بزرگی دارد که اگر تبدیل به فعل شوند میتواند تحول چشمگیری ایجاد کند، افزود: در شورای شهر تهران در برنامه چهارم تحول، هدفگذاری کردیم که سالیانه حداقل ۵۰۰۰ تاکسی را نوسازی کنیم و این فرسودگی موجود در تاکسیها ناشی از این است که در دوره قبلی مدیریت شهری، کار جدی در این زمینه انجام نشد. عضو شورای شهر تهران، ادامه داد: این دوره از مدیریت شهری، شهر را با ۵۰ هزار تاکسی فرسوده تحویل گرفته است، اما همت بالای شهردار تهران نویدبخش یک تحول بزرگ و چشمگیر در بحث ناوگان تاکسی و حملونقل عمومی است. همچنین علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران در این باره، افزود: شهر تهران از یک عقبماندگی در طرح حملونقل عمومی برخودار بود و در این دو سال اگر همت دولت نبود نمیتوانستیم اقدامات جدی و اساسی در این بخش انجام دهیم. وی با بیان اینکه ۶۶ درصد سفرهای شهروندان تهرانی از طریق خودروهای شخصی صورت میگیرد، اظهار کرد: این آمار برای پایتخت اصلا خوب نیست و باید در زمینه توسعه و نوسازی حملونقل عمومی اقداماتی انجام دهیم و یک انقلابی در این بخش صورت گیرد. زاکانی؛ در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: امروز کار بزرگی انجام شد و همت دولت معطوف به توسعه ناوگان حملونقل عمومی قرار گرفت. وی اضافه کرد: دو سال و سه ماه و ۱۵ روز قبل که به شهرداری آمدیم تعداد اتوبوسهای فعال در خطوط ۸۸۰ اتوبوس بود و مجموع اتوبوسهای فعال یک هزار و ۸۶۹ دستگاه بود. وی با بیان اینکه تهران حدود ۱۰ هزار اتوبوس میخواهد، ادامه داد: چطور میشود حملونقل ما ۸۸۰ اتوبوس فعال در خط داشته باشد البته الان دوهزار و ۸۸۰ دستگاه اتوبوس در خط فعال داریم و بهزودی ۴۰۰ دستگاه نیز اضافه میشود. وی افزود: برای واردات دوهزار و ۵۰۰ اتوبوس قرارداد بستیم و برای ۲ هزار و ۱۹۴ دستگاه نیز قرارداد داخلی داریم که از مجموع این تعداد دوهزار و ۶۹۴ دستگاه برقی است همچنین دنبال میکنیم که یک هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس دوکابین موجود را از طریق شرکتهای دانشبنیان به برقی تبدیل کنیم. شهردار تهران، تأکید کرد: بخش دوم کار نیز شامل ۱۰ هزار دستگاه ون برقی و ۲۵ هزار دستگاه تاکسی و ۱۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی است. به گفته زاکانی؛ بستهای را با وزارت صمت تعریف کردیم که شامل ۲ هزار و ۱۹۴ دستگاه اتوبوس برقی است. البته غیر از ۵۰۰ اتوبوسی که با بخش داخلی قرارداد برقیسازی بستیم. وی گفت: در واقع عدد مجموع ما چهار هزار و ۶۹۴ دستگاه اتوبوس است غیر از ۷۰۰ اتوبوس نو که وارد شده و باعث میشود نوسازی اساسی در اتوبوسرانی انجام شود. وی افزود: این اقدامات باعث میشود سال آینده بتوانیم بگوییم بالغ بر شش هزار اتوبوس داریم. شهردار تهران، گفت: یکی از تصمیمات وزیر صمت این بود که حدود ۴۹ هزار تاکسی برقی را شرکتهای خصوصی که توان تولید داخلی آن را دارند در چرخه تاکسیرانی تهران استفاده شود. البته با مالکیت خودشان و تحت نظارت تاکسیرانی تهران. زاکانی؛ ادامه داد: ۷۸ هزار تاکسی و ون داریم که حدود ۹۶ درصد آنها فرسوده است و با استفاده از شرکتهای اینترنتی و تبدیل تاکسیرانی به شرکت میتوان کاری کرد که رانندهها سهامدار شرکت شوند و کار حرفهای دقیق مبتنی بر ارائه خدمت داشته باشند. شهردار تهران، افزود: شورای شهر در سال گذشته قریب نیمی از بودجه را برای حملونقل گذاشت و برای سال آینده ۶۹ هزار میلیارد تومان گذاشتیم که این عدد با واردات خارجی چند برابر خواهد شد. وی تأکید کرد: یک هزار و ۶۷۰ میلیون یورو عدد بسته خودرویی ما در این حوزه است و این عدد به بودجه بیان شده اضافه میشود. شهردار تهران، گفت: مدل واگذاری در حال تغییر است در تاکسیهای امروز قیمت معنا ندارد به این دلیل که ۹ شرکت برای ارائه خدمت کار حرفهای میکنند. زاکانی؛ با بیان اینکه ۴۹ هزار دستگاه خودروی برقی در ۹ شرکت ثبت سفارش شده است، اظهار کرد: این خودروها در آینده داخلیسازی میشود و بعد به بخشخصوصی واگذار میشود. به گفته وی، قیمت این خودرو نزدیک به ۲۰ هزار دلار است که حدود یک میلیارد تا یک میلیارد و ۲۰۰ ریال برآورد میشود. شهردار تهران، افزود: دولت از ماده ۱۲ برای این امر تسهیلات در نظر میگیرد و شهرداری نیز براساس قدرالسهمی که از دولت گرفته خودرو از چین وارد میکند. زاکانی؛ یادآور شد: عمده واردات آن در شش ماه اول سال آینده است البته باید شرکتی تاسیس شود که مدل خدمتگزاری در تاکسیرانی را تغییر دهد و راننده هم قدرالسهم و سود سالانه ببرد هم حقوق ماهانه ضمن اینکه آنچه مهم است این است که به رانندگان خدمت ارائه کنیم.
دیدگاه بسته شده است.