دلیل مخالفت با لایحه بودجه چند دوازدهم

  معاون سازمان مدیریت ‌و برنامه‌ریزی با اشاره به مخالفت دولت با ارایه لایحه بودجه چند دوازدهم گفت: لایحه دو دوازدهم و یا چند دوازدهم به سرمایه‌گذاران سیگنال‌های خوبی نمی‌دهد از این رو اصراری به دادن آن نیست. به گزارش میزان، علیرضا صالح در خصوص تعیین قیمت ۴۰ دلاری برای نفت در بودجه سال آینده […]

 

معاون سازمان مدیریت ‌و برنامه‌ریزی با اشاره به مخالفت دولت با ارایه لایحه بودجه چند دوازدهم گفت: لایحه دو دوازدهم و یا چند دوازدهم به سرمایه‌گذاران سیگنال‌های خوبی نمی‌دهد از این رو اصراری به دادن آن نیست.

به گزارش میزان، علیرضا صالح در خصوص تعیین قیمت ۴۰ دلاری برای نفت در بودجه سال آینده گفت: براساس پیش‌بینی سازمان‌های پیش‌بینی کننده قیمت نفت همچون مدلی که اوپک برای سال ۲۰۱۶ برآورد کرده است حدود ۴۰ دلار را نشان می‌دهد.

وی افزود: اما این‌که بگوییم دقیقاً نفت چقدر می‌شود هیچ کس نمی‌تواند دقیق ادعا کند که قیمت نفت را پیش‌بینی می‌کند.

معاون سازمان مدیریت‌و برنامه‌ریزی گفت: سهمیه ما را در اوپک کشورهایی همچون عربستان گرفته‌اند و ما امروز باید ورود کرده و سهمیه خودمان را پس بگیریم.

صالح درباره علت تأخیر ارایه لایحه بودجه نیز گفت: قبل از تعیین تکلیف شدن بحث برجام و عملیاتی شدن آن نمی‌توانستیم درباره فروش نفت تصمیم بگیریم و بلافاصله پس از آن‌که موضوع انجام شد منابع را بر روی فروش دو میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه گذاشتیم.

وی که اصرار داشت بحث لایحه با تلاش مجلس می‌تواند به فروردین برسد در پاسخ به این سؤال که چرا نمی‌خواهید‌، لایحه چند دوازدهم بدهید، گفت‌: لایحه دو دوازدهم و یا چند دوازدهم به سرمایه‌گذاران سیگنال‌های خوبی نمی‌دهد از این‌رو اصراری به دادن آن نیست.

معاون سازمان مدیریت ‌و برنامه‌ریزی درباره وضعیت یارانه‌ها در بودجه ۹۵ نیز گفت‌: یارانه‌ها به همان رویه سابق پرداخت می‌شود که البته بحث یارانه‌ها بیرون از بودجه عمل می‌شود.

 

صالح به این نکته نیز اشاره کرد که برنامه ششم توسعه در قالب اقتصاد مقاومتی تهیه شده است.