مجوز جدید دولت برای حمایت از برخی سرمایه‌گذاران خارجی

   طبق این مصوبه جدید مقرر شده است تسهیلات جدیدی بر اساس اصلاحات صورت گرفته در ماده ۴۲ مقررات اشتغال نیروی انسانی، بیمه و تأمین اجتماعی در مناطق آزاد تجاری‌- صنعتی جمهوری اسلامی ایران به این افراد ارایه شود. به گزارش تراز ‌یکی از برنامه‌ها و تأکیدات مهم مسؤولان در ایام پسابرجام، تلاش برای دعوت […]

 

 طبق این مصوبه جدید مقرر شده است تسهیلات جدیدی بر اساس اصلاحات صورت گرفته در ماده ۴۲ مقررات اشتغال نیروی انسانی، بیمه و تأمین اجتماعی در مناطق آزاد تجاری‌- صنعتی جمهوری اسلامی ایران به این افراد ارایه شود.

به گزارش تراز ‌یکی از برنامه‌ها و تأکیدات مهم مسؤولان در ایام پسابرجام، تلاش برای دعوت از سرمایه‌گذاران به کشور و استفاده از پتانسیل‌‌ها و منابع مالی آن‌هاست، هرچند برخی مسؤولان آمریکایی با تهدیدات و سخنرانی‌های خود تلاش دارند این روند را کند و مخدوش کنند. البته در عین حال، دولت نیز تلاش کرده با صدور مصوبات و مشوق‌هایی، این روند را تسریع کند که جدید‌ترین مصوبه در این خصوص، دعوت و ترغیب سرمایه‌گذاران خارجی برای حضور در مناطق آزاد تجاری‌– صنعتی کشورمان است.

طبق این مصوبه جدید که در جلسه دوم اسفندماه هیأت دولت و بنا به پیشنهاد دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد به تصویب رسیده و نسخه‌ای از آن به دست رسیده، مقرر شده است تسهیلات جدیدی بر اساس اصلاحات صورت گرفته در ماده ۴۲ مقررات اشتغال نیروی انسانی، بیمه و تأمین اجتماعی در مناطق آزاد تجاری‌- صنعتی جمهوری اسلامی ایران به این افراد ارایه شود.

 

بر این اساس، طبق مصوبه جدید هیأت دولت، صاحبان سرمایه و یا سهامداران شرکت‌های سرمایه‌گذار خارجی مشروط بر این‌که حداقل آورده هریک از صاحبان سرمایه و یا سهامداران، از ۳۰۰ هزار دلار کم‌تر نباشد، با ارایه تأییدیه سازمان هر منطقه، از دریافت پروانه اشتغال معافند.