حرف حساب ترامپی !

حرف حساب ترامپی !      نمی‌دانم چه می‌شد، اگر این ۴ صباح باقی‌مانده از عمر ریاست جمهوری سابق را یک جوری، سر و تهش را جمع و جور می‌کردند تا هر چه زودتر آقا ترامپ مهربان بیاید و سکان را از اوباما بگیرد و همه نفسی به راحتی بکشند!     هرچه از خوبی‌های این آقا […]

حرف حساب ترامپی !

     نمی‌دانم چه می‌شد، اگر این ۴ صباح باقی‌مانده از عمر ریاست جمهوری سابق را یک جوری، سر و تهش را جمع و جور می‌کردند تا هر چه زودتر آقا ترامپ مهربان بیاید و سکان را از اوباما بگیرد و همه نفسی به راحتی بکشند!

    هرچه از خوبی‌های این آقا بگوییم کم است، از وقتی که فهمیده است که انگار یهویی و کتره‌ای شده است رییس‌جمهور منتخب، آن روی سکه را به مردم دنیا نشان داده است و همینطور که بنده خدا، چندین بار هم اعلام کرده است، برای خودش کلی آدم خوبی است و مردم نباید از او بترسند و وحشت کنند، حالا یک کمی آدمی احساساتی است و برخی مواقع کمی صدایش را دورگه می‌کند و حواسش پی سیفون و بگیر و ببند می‌رود، ولی فقط کافیه یک لیوان آب سرد به‌دستش برسانند، همه چیز درست می‌شود و می‌شود همان ترامپی که گفته است عاشق مردم کشورش است و کلی جگرش برای اقتصاد و وضعیت معیشت و جاده‌ها و خیلی چیزهای دیگر آمریکایی کباب است و قرار است همه پول‌هایی که در سال‌های قبل برای جنگ و خونریزی و لشکرکشی به شرق و غرب عالم و علی‌الخصوص به خاورمیانه خرج شده است، بگذارد به طلب مردم آمریکا و از صبح علی‌الطلوع خروس‌خوان، تا آخر شب تیر و تار شغال‌خوان، بیفتد در پی امنیت و آسایش و رفاه مردم کشورش، تا شاید بتواند طلب مردم را با این کار بپردازد و رییس‌جمهوری‌های آمریکا را از واشنگتن گرفته تا جناب خودشان، از زیر بار بدهکاری مردم در آورد.

    نمی‌دانم چرا همواره عده‌ای هستند که ساز ناکوک می‌زنند، آن از هیلاری خانم که از باز شماری و ابطال و اینگونه مسایل صحبت می‌کند، آن هم از آن ایالاتی که فیلشان یاد هندوستان کرده است و سودای جدایی در سر دارند و مردمانشان صبح تا شام در خیابان‌ها رژه می‌روند و آواز رهایم کن، دیگه از تو سیرم را سر می‌دهند، البته این بی‌انصافی‌ها فقط در آمریکا در حق این عمو سام جدید نمی‌شود، در خیلی از کشور‌ها از این قسم حرف و حدیث‌ها هست و کشور خودمان هم یکی از آنهاست و برخی‌ها در کمال تعجب، مدعی هستند که این دونالدخان از اصل و اساس دشمن ایران است و نقشه‌ها در سر داشته و دارد.

این بنده خدا که کاری به‌کار کسی ندارد، همه‌‌اش از دخالت نکردن در امور کشور‌ها سخن می‌گوید و از لشکرکشی اعلام بیزاری می‌کند و از رفتار اسلاف خود برائت می‌جوید و عفو و بخشش گناه نکرده خود را می‌طلبد و ششدانگ حواسش را داده است به وضعیت داخلی آمریکا و قرار است که اول آمریکا را بسازد و بعد چرخی در عالم زده و هر جا خرابی هست، آبادش کند و حتی یک پاپاسی و یا یک وجب زمین هم از کسی مطالبه ننماید.

این همه حرف‌های خوب و وعده‌های شیرین و دلچسب می‌دهد ولی باز هم خیلی‌ها نمی‌خواهند زیر بار بروند که این یکی با بقیه تومانی (واحد پول جدید) هفت صنار فرق می‌کند!

حالا حواسش نبوده است و اطرافیان دوره‌‌اش کردند و کمی هول شده است و همینطوری که حرف‌های خوشگل خوشگل تحویل مردم می‌داده، قول مشاورت امنیتی خود را به مایکل داده است و جان کیلی را برای امنیت داخلی فراخوانده است و کروکر همیشه عصبانی از دست ایرانی‌ها قرار است برود جای جان کری مادر مرده بنشیند و جیمز متیس که همیشه شیپور جنگش را با خود همراه دارد و وقتی در مورد وضعیت به‌هم‌ریخته خاورمیانه از او سؤال کرده‌اند، فرمایش کرده‌اند که تازه اول جنگ است، قرار است بشود وزیر دفاع آمریکا (البته چرا آمریکا وزارت دفاع!! دارد، بماند).

ما که می‌گوییم این‌که یک مشت آدم ماجراجوی عصبی، دور و بر این آقا جمع شده‌اند، اصلاً و ابداً تقصیری به گردن ایشان نیست و این‌ها همه قضا و قدر است و شانسی و تصادفی است وگرنه این بابا کجا و جنگ و بزن بهادری کجا ؟ حالا بر فرض محال شاید هم شکری خورده است و قرار است چند تا جنگ کوچک و بزرگ به راه بیندازد و یکی دو تا گروه شبه داعشی بیافریند و بفرستد به چهارگوشه جهان و با رفقای اروپایی‌‌اش زد و بندی کند و برجام را ماسمالی‌‌اش نماید، بازهم اتفاق خاصی نیفتاده است و ما همچنان بر حرف خود هستیم که ایشان کارش درست است و مو لای درز مهربانی و نوع دوستی و صلح طلبی ایشان نمی‌رود.

ما می‌گوییم هست، شما هم بگویید هست، راه دوری که نمی‌رود، لااقل دل ۴ تا آدم خوش خیال ساده‌دلِ حواس‌جمع! مثل ما خوش می‌شود!

 

            هوشنگ خان