رئیس هیئت عامل ایمیدرو، از راهاندازی بخش گرافیتاسیون طرح نوین الکترود اردکان در سالجاری خبر داد. به گزارش مناقصهمزایده، محمدرضا موثقینیا؛ در جلسه پایش وضعیت طرح نوین الکترود اردکان، با بیان این مطلب اظهار داشت: این طرح با ظرفیت سالانه ۳۰ هزار تن (و قابل افزایش تا ۶۰ هزار تن) در سه بخش (آمادهسازی الکترود […]
رئیس هیئت عامل ایمیدرو، از راهاندازی بخش گرافیتاسیون طرح نوین الکترود اردکان در سالجاری خبر داد. به گزارش مناقصهمزایده، محمدرضا موثقینیا؛ در جلسه پایش وضعیت طرح نوین الکترود اردکان، با بیان این مطلب اظهار داشت: این طرح با ظرفیت سالانه ۳۰ هزار تن (و قابل افزایش تا ۶۰ هزار تن) در سه بخش (آمادهسازی الکترود خام- پخت، بازپخت و تلقیح الکترود – گرافیتاسیون) در حال اجراست. وی افزود: پیشرفت کلی این طرح تا پایان آذر، قابلتوجه بوده و پیشبینی شده تا پایان آذر ۱۴۰۳ بهطور کامل، راهاندازی شده و به مرحله تولید برسد. موثقینیا؛ با اشاره به اینکه طرح نوین الکترود اردکان یک طرح استراتژیک در صنعت فولاد به روش قوس الکتریکی محسوب میشود، گفت: این طرح بهرغم ظرفیت ۳۰ هزار تنی، اما ظرفیت زیرساختها، پاسخگوی فاز توسعهای (تا ۶۰ هزار تن تولید) است. وی افزود: از نقاط قوت این طرح، استفاده از حداکثر دانش فنی داخلی و نیز تکمیل و راهاندازی تجهیزات اصلی و نیز بومیسازی برخی تجهیزات است که شرکت سازنده بنا به دلایلی از جمله تحریم، همکاری نکرد و برای نصب در سایت حضور نیافت.
دیدگاه بسته شده است.